Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobiel internet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mobiel internet

    Hallo,

    Misschien ga ik mij kortelings met een smartphone op het terrein wagen van het mobiele internet en e-mail.
    Graag kwam ik meer te weten aangaande de mogelijkheden qua providers en met welke formule je werkt. En ben je hierover tevreden?
    Het is natuurlijk afhankelijk van de Apps die je draait, maar hoeveel datavolume verbruik je gemiddeld per maand?

    Graag jullie ervaring.

    Danny
    SeALbe

  • #2
    Re: Mobiel internet

    Ik kom met m'n iphone gemiddeld aan 40 à 50Mb per maand.
    Ik heb hiervoor een proximus-abonnement van 200Mb aan 19,99€ per maand.
    Er bestaat een ook een abonnementje van 50Mb aan 15€, maar de meerprijs bij overschrijden van de limiet van 50Mb is me iets te hoog.
    Al bij al vind ik mobiel internet vééééééééél te duur, maar soit!
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: Mobiel internet

      Heb abo bij proximus van 500 MB/maand, betaal daarvoor 25€ dacht ik.

      Zit normaal rond de 170/maand (3 mailboxen geynchroniseerd).
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Mobiel internet

        Met mijn Tmobile G1 (Android) kom ik gemiddeld aan 200-300mb/maand, en dan doe ik volgende dingen ermee:
        - Programma's installeren vanaf de Google market
        - Geinstalleerde programma's updaten
        - Youtube filmpjes bekijken
        - Gmail sync
        - Google calendar sync
        - Google contacts sync
        - Facebook applicatie die regelmatig voor nieuwe berichten checked.
        - Google talk (iets zoals MSN messenger) die constant online is
        - wat surfen
        - Soms met de laptop via de GSM online gaan om wat te surfen etc.
        - RSS reader die regelmatig verschillende nieuws-feeds checked voor nieuwe berichten
        - speedcam (flitspaal) applicatie welke tijdens het rijden adh van mijn locatie naburige flitspalen gaat zoeken
        - Google latitude die mijn locatie constant update om deze met vrienden/familie te delen, alsook het ophalen van andere hun locatie

        En daar heb ik ook het 500mb abbo van Proximus voor.
        Zoals iemand reeds aankaartte moet je bij PX oppassen voor hun goedkopere abbo's, met het overschrijden van je limiet:
        - Mobile internet 500MB: 25 euro voor 500mb en daarna 0.03euro/mb
        - Mobile internet 50MB : 15 euro voor 50mb en daarna 0.605euro/mb

        Ik geloof dat Proximus kwa prijzen de duurste is, maar daar krijgt je dan ook wat voor:
        Bijna overal in Vlaanderen (geen idee over ontvangst in Wallonie) GPRS ontvangst, met op veel plaatsen (sowieso alle grotere steden) UMTS ontvangst.
        Als je enkel GPRS hebt kan je nog wel online maar gaat het nogal traag (nogwel perfect doenbaar voor mailen etc., UMTS is een stuk sneller.

        Mobistar zou je kunnen overwegen, ik weet dat zijn stilaan hun UMTS ontvangst aan het uitbreiden zijn. Base heb ik geen idee van...
        Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
        Foto-Alex

        Comment


        • #5
          Re: Mobiel internet

          www.mobilevikings.be

          Ze werken via het netwerk van BASE. Een maat van me heeft dit voor zijn iphone en is zeer tevreden. Ik zou ook willen overstappen,maar helaas hebben ze nog geen facturatiesysteem.

          1GB internet + 1000 sms-jes gratis bij iedere herlading van €15 die je dan ook nog kan opbellen.

          Comment


          • #6
            Re: Mobiel internet

            Base, 500Mb/maand aan 10€. Wel (nog) geen 3G maar dat zit er aan te komen.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Mobiel internet

              ik heb zo een €5 per maand + €1 per dag dat je het gebruikt abbo bij Mobistar. Hun UMTS netwerk is duidelijk minder ontwikkeld als dat van Proximus. Mijn broer heeft een proximus kaartje voor internet, en waar ik op EDGE zit, kan hij vlot over HSDPA surfen .. een wereld van verschil.

              Proximus heeft nu een formule waar je niets abbo betaald, enkel per dag gebruik, maar dan 't dubbel van bij Base. dus als je jaarrond minder dan 30 dagen gebruik maakt is Proximus goedkoper dan Mobistar voor betere service, als je 't veel gebruikt, dan betaal je graag meer voor 't beter netwerk .. dus Mobistar ga ik je niet aanbevelen, ondanks dat ik er nog klant ben voor data

              Een van dees ga ik dat abbo van mobistar dus omzetten in een proximus kaart, allé, enkel voor internet dus. Voor de phone gebruik ik Base

              Comment


              • #8
                Re: Mobiel internet

                Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                www.mobilevikings.be maar helaas hebben ze nog geen facturatiesysteem.
                en nog geen UMTS of HSDPA. Hun EDGE systeem is veel te traag en gewoon onbruikbaar. 'k Heb zo'n kaartje gehad om het te testen, maar gebruik het nu niet meer.

                'k Heb een abo van 200MB op mijn iPhone bij Proximus, voor 20euro dacht ik, en een aparte Internet No Limit Anytime 2GB voor iets van een 30euro per maand. Da's wel een apart kaartje (in mijn geval zelfs twee, voor twee laptops)
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Mobiel internet

                  Bedankt voor de reacties.
                  Ik begin nu toch reeds een bepaald idee te krijgen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                  allé, enkel voor internet dus. Voor de phone gebruik ik Base
                  Wat bedoel je hiermee?
                  Dat je proximus gebruikt voor de laptop en Base (mobiel) voor de phone?

                  Danny
                  SeALbe

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mobiel internet

                    Oorspronkelijk geplaatst door SeAlbe Bekijk bericht
                    Wat bedoel je hiermee?
                    Dat je proximus gebruikt voor de laptop en Base (mobiel) voor de phone?
                    heb een SIM kaart (Base) in de Phone om te bellen, en een SIM kaart (Mobistar, maar weldra Proximus) in de laptop om te surfen. surfen op een phone is mijn ding niet, liever met een compacte laptop, die dingen zijn overigens tegenwoordig ongeveer even groot als mijn eerste GSM destijds was

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mobiel internet

                      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      Base, 500Mb/maand aan 10€. Wel (nog) geen 3G maar dat zit er aan te komen.

                      Thierry,
                      Gebruik jij dit als ik vragen mag?
                      Zo ja, kan je leven met de snelheid, aangezien zij nog geen 3G gebruiken?
                      Zit eraan te komen. Heb jij een idee wanneer?
                      Ik vind daarvan niets terug op hun site.

                      Danny
                      SeALbe

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mobiel internet

                        Surfen via GPRS/EDGE gaat best wel traag, maar als je af en toe nieuwsberichtjes wil lezen op mobiele nieuwssites dan is het wel te doen imho. Zaken zoals buienradar, verkeersinfo zijn ook handig om te kunnen opvragen via mobiel internet. Van de zwaardere sites kun je best wegblijven. Verder gebruik ik slechts af en toe google maps. En dan heb je nog e-mail en chat. Ik moet zeggen, je zit sneller aan die 500mb dan verwacht Mijn eerste maandfactuur zat er net onder (+/-450mb). Dit alles met een HTC magic.

                        Zie deze link voor Base en 3G: http://www.elektrozine.be/ez/artikel...php?artid=4371
                        De vraag is natuurlijk of de aantrekkelijke tarieven zullen behouden worden.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mobiel internet

                          Hartelijk dank voor het snelle en zeer duidelijk antwoord!!!

                          MVG.
                          SeALbe

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mobiel internet

                            ik surf gratis op het internet bij belgacom ,zit bij in mijn abo van belgacom en heb 500 mb per maand gratis als de rest erboven komt ongeveer 2,05 euro bij

                            Ik zit met het pakket van belgacom vast en mobiel .

                            Groetjes

                            Ardesign
                            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mobiel internet

                              Dank voor jullie reactie allemaal.

                              Knoop is doorgehakt!
                              And the winner is: BASE

                              Zoals aangehaald door Flukee:
                              500 Mb/maand voor 10 Euro.
                              Half december gaan ze waarschijnlijk over op 3G, met behoud van de huidige tarieven?!! (is mij medegedeeld door Base!)

                              Mvg, Danny
                              SeALbe

                              Comment

                              Working...
                              X