Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

    Mijn eerste foto met lange sluiterstijd bij valavond!
    Genomen in de streek van Cap Gris Nez!
    Wat denken jullie ervan?



    Gr Tantine
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

  • #2
    Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

    Ondanks er geen duidelijk onderwerp is, is deze foto nieteens zo mis hoor.
    Alleen zou ik een beetje met de curven spelen in de modus Lab-kleur.
    Ik mis dus wat kleur eigenlijk.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

      Voor mij, goed zoals hij is.

      Comment


      • #4
        Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

        Geen echt aandachtspunt, maar toch wel mooi .
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

          Ik vind hem eerlijk gezegd minder.
          De beweging van de golven is te overdadig en ik heb niet echt een eyecatcher..Voorgrond of achtergrond...Had daar toch eender voor gekozen.Verder vind ik de sluitertijd wat aan de hoge kant. En hij mist wat scherpte ook..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

            wat is er toch mis met gewoon WATER, dit lijken wel wolken.
            nee sorry niks voor mij.
            lucht aan de einder ook wat overbelicht.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

              De foto is niet slecht , maar vooral de kleur grijs is hier te overheersend. De witte slierten van het schuim wat beter ophalen(verbleken) en het oranje - rode aan de horizon versterken en je hebt reeds een mooier beeld

              Zoiets misschien ;





              Indien je liever geen aanpassing van je foto hier ziet... laat het me weten dan haal ik hem snel terug weg.
              Last edited by RUPSELKOPKE; 17 november 2009, 12:31.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

                Ik vind dit ook een goeie foto.
                Ik treed wel m'n voorganger bij wat betreft het vele grijze.
                Misschien kun je er alsnog een eyecatcher insteken door het kleur aan de horizon wat op te trekken.

                greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

                  Samen met Bouk vraag ik me ook af wat er mis is met echt water en waarom dat zo vaak
                  zo wollig moet uitzien. Verder mis ik iets, een aandachtspunt, misschien wel de rotsen

                  Comment


                  • #10
                    Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!


                    Toevoeging van Rupselkopke is een bewijs dat dit toch een goeie foto is !!


                    greetz
                    Cheeta
                    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

                      hier mis ik een blikvanger en contrast.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

                        De foto door rupselkopke vind ik een betere versie....de originele wat flets.
                        https://www.behance.net/Lynx1966

                        Comment


                        • #13
                          Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

                          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          De foto is niet slecht , maar vooral de kleur grijs is hier te overheersend. De witte slierten van het schuim wat beter ophalen(verbleken) en het oranje - rode aan de horizon versterken en je hebt reeds een mooier beeld

                          Zoiets misschien ;





                          Indien je liever geen aanpassing van je foto hier ziet... laat het me weten dan haal ik hem snel terug weg.
                          Bedankt voor je aanpassing!! Vind die zeker veel beter!!
                          Mag ik misschien weten hoe jij die bewerkt hebt?
                          Gr Tantine

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          wat is er toch mis met gewoon WATER, dit lijken wel wolken.
                          nee sorry niks voor mij.
                          lucht aan de einder ook wat overbelicht.
                          grt,bouk.
                          Er is niks mis met gewoon water, Ik woon dichtbij de kust en heb er zo duizenden gefotografeerd, maar laat mij ook eens proberen om het water op een andere manier te fotograferen!! Het was een probeersel!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Samen met Bouk vraag ik me ook af wat er mis is met echt water en waarom dat zo vaak
                          zo wollig moet uitzien. Verder mis ik iets, een aandachtspunt, misschien wel de rotsen
                          Er is niks mis met gewoon water, Ik woon dichtbij de kust en heb er zo duizenden gefotografeerd, maar laat mij ook eens proberen om het water op een andere manier te fotograferen!! Het was een probeersel!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht

                          Toevoeging van Rupselkopke is een bewijs dat dit toch een goeie foto is !!


                          greetz
                          Cheeta
                          Bedankt voor je compliment!!!
                          Eerlijkheid duurt het langst!!
                          Mijn website: http://www.degrafon.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

                            Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                            Bedankt voor je aanpassing!! Vind die zeker veel beter!!
                            Mag ik misschien weten hoe jij die bewerkt hebt?
                            Gr Tantine





                            Ik heb eerst de levels aangepast.....waardoor hij wat meer contrast kreeg. Daarna heb ik de laag geduplikeerd en in het lagenpallet de overvloeimodus op multiply gezet ipv normal. Daardoor wordt de gehele foto donkerder. Om enkel de lucht wat te verdonkeren en zo het rode te versterken moet je de laag die boven de zee zit weggommen met een zachte grote gom. Indien je de werkwijze niet begrijpt ( voor sommigen kan photoshop chinees zijn) laat me dan gerust iets weten via pm. Stuur je email adres ook even mee dan maak ik u de methode duidelijk met een paar foto's zodat het makkelijker om te volgen is. Uw foto's zijn helemaal niet slecht ...met wat nabewerking worden ze echter nog beter. Veel fotografen werken op die manier....echter weinigen gaan het toegeven. Photoshop blijkt nog steeds taboe te zijn.
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: De rotsen in de streek van Cap Gris Nez!

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Ik heb eerst de levels aangepast.....waardoor hij wat meer contrast kreeg. Daarna heb ik de laag geduplikeerd en in het lagenpallet de overvloeimodus op multiply gezet ipv normal. Daardoor wordt de gehele foto donkerder. Om enkel de lucht wat te verdonkeren en zo het rode te versterken moet je de laag die boven de zee zit weggommen met een zachte grote gom. Indien je de werkwijze niet begrijpt ( voor sommigen kan photoshop chinees zijn) laat me dan gerust iets weten via pm. Stuur je email adres ook even mee dan maak ik u de methode duidelijk met een paar foto's zodat het makkelijker om te volgen is. Uw foto's zijn helemaal niet slecht ...met wat nabewerking worden ze echter nog beter. Veel fotografen werken op die manier....echter weinigen gaan het toegeven. Photoshop blijkt nog steeds taboe te zijn.
                              Wat is photoshop? Waar vind ik dat?

                              Comment

                              Working...
                              X