Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evementen fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Evementen fotograferen

    Hallo,
    Ik ga regelmatig naar hondententoonstelling ... deze vinden altijd plaats in expo hallen.
    Ik heb een 50D maar heb geen idee welke lens ik hier et beste voor gebruik en/of flitser.
    De foto's die ik nu maak en zie van anderen zijn vaak donker en onscherp ?!?

    Kunnen jullie me helpen, ik zou het materiaal gaan huren dus prijzen doen er niet echt toe

  • #2
    Re: Evementen fotograferen

    Oorspronkelijk geplaatst door beatelke Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik ga regelmatig naar hondententoonstelling ... deze vinden altijd plaats in expo hallen.
    Ik heb een 50D maar heb geen idee welke lens ik hier et beste voor gebruik en/of flitser.
    De foto's die ik nu maak en zie van anderen zijn vaak donker en onscherp ?!?

    Kunnen jullie me helpen, ik zou het materiaal gaan huren dus prijzen doen er niet echt toe
    Koop een 17-55 IS 2.8 lens en je zal al een stuk betere foto's maken, eventueel nog een 580EX II die je dan omhoog zet en het witte bounce kaartje uittrekt ... et voilà : prima foto's

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Evementen fotograferen

      Ik zou voor een lichtsterke lens gaan afhankelijk hoeveel zoom je nodig hebt 17-55 F2.8, 24-70 F2.8 of 70/80-200 F2.8. Misschien evenens een externe flitser? (weet niet of dit mag en geapprecieerd wordt door de deelnemers?)

      Succes!
      Racing Pics
      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

      Comment


      • #4
        Re: Evementen fotograferen

        Oorspronkelijk geplaatst door beatelke Bekijk bericht
        Hallo,
        Ik ga regelmatig naar hondententoonstelling ... deze vinden altijd plaats in expo hallen.
        Ik heb een 50D maar heb geen idee welke lens ik hier et beste voor gebruik en/of flitser.
        De foto's die ik nu maak en zie van anderen zijn vaak donker en onscherp ?!?

        Kunnen jullie me helpen, ik zou het materiaal gaan huren dus prijzen doen er niet echt toe
        Welk objectief gebruik je nu en welke combinatie van sluitertijd en diafragma geven dan die donkere en onscherpe foto's? Is mogelijk wel interessante info voor degenen die een adviesje willen geven .... Ook van belang: mag er geflitst worden en mag je er met je neus bovenop of moet je een bepaalde afstand bewaren?

        Comment


        • #5
          Re: Evementen fotograferen

          1) Iso naar 1600 of zelfs 3200.
          2) Elke zoom van 2.8, of zelfs een prime van 1.8.
          3) Flitsen zou ik niet zo vlug doen, storend en niet makkelijk voor de honden.

          Vergeet niet, als er heel weinig licht is (zelfs met een lichtsterke lens) Moet je je sluitertijden zo kort mogelijk houden. (1/60ste uit de hand of hoger)

          Good luck
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: Evementen fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
            afhankelijk hoeveel zoom je nodig hebt 17-55 F2.8, 24-70 F2.8 of 70/80-200 F2.8.
            Dit begrijp ik niet je adviseerd drie lenzen met dezelfde zoom van ~3x
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Evementen fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Dit begrijp ik niet je adviseerd drie lenzen met dezelfde zoom van ~3x
              Als je even WIL nadenken zie je dat Lies zich fout uitdrukt.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Evementen fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Dit begrijp ik niet je adviseerd drie lenzen met dezelfde zoom van ~3x
                Sorry hoor, maar als je het verschil tussen een 17-55, 24-70 en 70-200mm niet wil inzien, en één verkeerd gekozen woordje je al zo "confused" maakt, lijkt het toch echt dat je gewoon van slechte wil bent. Laat het toch gewoon...

                Zo'n lichtsterke 24-70 lijkt me voor de gelegenheid ideaal.
                Een flits zou ik persoonlijk niet gebruiken, uit 'angst' dat die honden daar knettergek van gaan worden.

                Comment


                • #9
                  Re: Evementen fotograferen

                  huh ik begrijp niet wat er fout is aan mijn post?
                  Ik zeg gewoon afhankelijk van hoeveel zoom hij nodig heeft zijn er enkele lichtsterke lenzen die je kan gebruiken (je weet niet hoever hij van het onderwerp enz afstaat en mss is een 24-70 genoeg maar het kan ook zijn dat hij nood heeft aan een 70-200)
                  en in die lichtsterke lenzen heb je de
                  17-55 F2.8
                  24-70 F2.8
                  70-200 F2.8
                  80-200 F2.8

                  Canon / Sigma of Tamron variant naar keuze...
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Evementen fotograferen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                    huh ik begrijp niet wat er fout is aan mijn post?
                    Ik zeg gewoon afhankelijk van hoeveel zoom hij nodig heeft zijn er enkele lichtsterke lenzen die je kan gebruiken (je weet niet hoever hij van het onderwerp enz afstaat en mss is een 24-70 genoeg maar het kan ook zijn dat hij nood heeft aan een 70-200)
                    en in die lichtsterke lenzen heb je de
                    17-55 F2.8
                    24-70 F2.8
                    70-200 F2.8
                    80-200 F2.8

                    Canon / Sigma of Tamron variant naar keuze...
                    Beste lies het gaat hier in feite om het gebruik van het woord zoom. Zoom zou je best kunnen omschrijven als vergroting (het verschil tussen het kleinste brandpunt en het grootste brandpunt). Dus schrijven "afhankelijk van hoeveel zoom hij nodig heeft" wil in feite zeggen hoeveel keren het kleinste brandpunt in het grootste brandpunt kan. Van de door jou voorgestelde lenzen is de zoomfactor ongeveer iedere keer 3 (of net iets minder), dit zegt dus niets over de brandpuntafstanden. Beter kun je zeggen "afhankelijk van hoeveel mm hij nodig heeft" en dan de verschillende lenzen voorstellen.
                    Millimeter kun je ook vervangen door brandpuntafstanden of iets zeggen over breedhoek of tele.... deze willen allemaal iets duidelijk maken naar de "beeldhoek" die je er mee kunt vastleggen....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Evementen fotograferen

                      Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                      Beste lies het gaat hier in feite om het gebruik van het woord zoom. Zoom zou je best kunnen omschrijven als vergroting (het verschil tussen het kleinste brandpunt en het grootste brandpunt). Dus schrijven "afhankelijk van hoeveel zoom hij nodig heeft" wil in feite zeggen hoeveel keren het kleinste brandpunt in het grootste brandpunt kan. Van de door jou voorgestelde lenzen is de zoomfactor ongeveer iedere keer 3 (of net iets minder), dit zegt dus niets over de brandpuntafstanden. Beter kun je zeggen "afhankelijk van hoeveel mm hij nodig heeft" en dan de verschillende lenzen voorstellen.
                      Millimeter kun je ook vervangen door brandpuntafstanden of iets zeggen over breedhoek of tele.... deze willen allemaal iets duidelijk maken naar de "beeldhoek" die je er mee kunt vastleggen....
                      Ok bedankt voor de duidelijke info.
                      Wist niet dat ik mij fout uitdrukte dus heb ik weer wat bijgeleerd
                      Bij deze dus afhankelijk hoeveel mm's je nodig hebt kan je 1 van de 4 voorgestelde lenzen overwegen of eentje met een vast brandstandpunt 50mm F1.4 / 1.8 .
                      Racing Pics
                      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Evementen fotograferen

                        Oorspronkelijk geplaatst door beatelke Bekijk bericht
                        Hallo,
                        Ik ga regelmatig naar hondententoonstelling ... deze vinden altijd plaats in expo hallen.
                        Ik heb een 50D maar heb geen idee welke lens ik hier et beste voor gebruik en/of flitser.
                        De foto's die ik nu maak en zie van anderen zijn vaak donker en onscherp ?!?

                        Kunnen jullie me helpen, ik zou het materiaal gaan huren dus prijzen doen er niet echt toe
                        een flash, een statief, een paraplu, een swivel en een triger... ga hier eens kijken... met om het even welke lens... in feite doe je aan portret fotografie, dus als het te donker wordt moet je zelf licht toevoegen... als je mooie foto's wilt maken, plaats je je lichtbron naast het toestel en niet erop... lees alles hierover hier, als je enkel raportage foto's wilt maken dan kan je een flash op je toestel zetten.

                        ook bewegende "modellen" fotografeer ik op deze manier...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Evementen fotograferen

                          Heel erg bedankt voor alle info ben er een heel stuk wijzer uit geworden
                          Momenteeel heb ik als lens een 70-200 5.6, flitsers is misschien idd geen goed idee ... zou het persoonlijk ook niet willen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Evementen fotograferen

                            Oorspronkelijk geplaatst door beatelke Bekijk bericht
                            Heel erg bedankt voor alle info ben er een heel stuk wijzer uit geworden
                            Momenteeel heb ik als lens een 70-200 5.6, flitsers is misschien idd geen goed idee ... zou het persoonlijk ook niet willen
                            Als je niet wilt of mag flitsen dan zijn er grofweg twee opties lijkt me:

                            1. Een lichtsterke F/2.8 zoom (17-55, 24-70 of 70-200)
                            2. Een nog lichtsterkere prime, bijvoorbeeld een 50/85 mm F/1.8 mm of 135 mm F/2

                            Ten opzichte van jouw 70-200 F/5.6 (klopt die F-waarde wel ?) ga je er in ieder geval behoorlijk wat stappen/stops op vooruit ......

                            Comment


                            • #15
                              Re: Evementen fotograferen

                              Ik zoek eigenlijk ook een lichtgevoelige lens, dus om het spammen van topics tegen te gaan zal ik mij hier ineens in bemoeien .

                              Z'n 70-200 F2.8 lens, is dat echt met lichtgevoel glas enz.? Of is dat enkel "maar" met een diafragma dat 2 ?stops? naar beneden kan?
                              Want ik heb nu een normale 55-200 F4/5.6.

                              Het is voor een Nikon camera trouwens .
                              "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
                              VePix.be is the place to be :-D.

                              Comment

                              Working...
                              X