Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoekzoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoekzoom

    Ik zou me willen een groothoekzoom aanschafen , en heb mijn oog laten vallen op een viertal types namelijk
    1.sigma 10-20 /4/5.6 oud
    2.sigma 10-20 /3.5 nieuw
    3.sigma 12-24/4.5/5.6
    4.tamron 10-24/3.5/4.5

    in een revieuw las ik dat de sigma 10-20 /4/5.6 beter is dan de nieuwere 3.5 , welke zou de beste keuze zijn

  • #2
    Re: Groothoekzoom

    Wil je hem ook op FX gebruiken, neem dan:
    3.sigma 12-24/4.5/5.6
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Groothoekzoom

      Zal voorlopig wel nog een tijdje op cropversie zijn, wil namelijk de D90 kopen

      Comment


      • #4
        Re: Groothoekzoom

        Alle lenzen op een rij



        Zie ook Ken Rockwell

        Comment


        • #5
          Re: Groothoekzoom

          ik heb heel veel plezier beleeft aan de Sigma 10-20mm op m'n D200-D300... aanrader!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Groothoekzoom

            Sluit me aan bij Rogier : sigma 12-24/4.5/5.6
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #7
              Re: Groothoekzoom

              Volgens een test in WDC is de 10-20 beter als de 12-24.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Groothoekzoom

                ja ik had ook die test gelezen maar , je heb een nieuwe 3.5 en de oudere versie 4/5.6 en daar zeiden ze dat die oudere beter was en goedkoper ook

                Comment


                • #9
                  Re: Groothoekzoom

                  waarom zet je de Tokina 11-16 2.8 niet op je lijstje , ik ben er zeer tevreden over , zeer degelijke stevige lens en echt scherp
                  Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groothoekzoom

                    Ik heb in dezelfde afweging recent voor de Sigma 10-20 f/4-5.6 gekozen. Ik heb er geen spijt van. Prijs-kwaliteit zit zeer goed, en de f/3.5 in de nieuwe is voor mij het prijsverschil niet waard. Echt vergelijkende tests tussen f/4-5.6 en f/3.5 had ik toen niet voor handen, maar blijkbaar zijn ze gelijkwaardig, of de f/3.5 optisch zelfs iets minder, dus heb ik zeker geen spijt van de aankoop.

                    De Canon was me te duur, de Tamron kwam niet zo goed uit de tests als de Sigma en de Tokina die mandello voorstelt had voor mij een te beperkt bereik (11-16). Voordeel van de Tokina is wel z'n lichtsterkte natuurlijk.
                    Canon Eos 450D
                    Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                    Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groothoekzoom

                      zelfde mening, Canon te duur, Sigma zeker z'n prijs waard voor de keren dat je een breedbeeldlens gebruikt! Dacht er net zo over met de Sigma 50-500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groothoekzoom

                        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                        Zal voorlopig wel nog een tijdje op cropversie zijn, wil namelijk de D90 kopen
                        dan zou ik hier voor gaan:


                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groothoekzoom

                          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                          Ik zou me willen een groothoekzoom aanschafen , en heb mijn oog laten vallen op een viertal types namelijk
                          1.sigma 10-20 /4/5.6 oud
                          2.sigma 10-20 /3.5 nieuw
                          3.sigma 12-24/4.5/5.6
                          4.tamron 10-24/3.5/4.5

                          in een revieuw las ik dat de sigma 10-20 /4/5.6 beter is dan de nieuwere 3.5 , welke zou de beste keuze zijn
                          Ik heb mij onlangs een Sigma 10-20mm 1:3.5 DC HSM aangeschaf en ben er heel erg tevreden over.
                          Danny
                          Nikon D750 + Nikkor 14-24mm F2,8 + Nikkor 24-70mm F2,8 + Sigma 150mm Macro 2,8 + Flits SB 5000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groothoekzoom

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            met welk argument?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment

                            Working...
                            X