Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC klok loopt steeds voor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC klok loopt steeds voor

    Sinds enige tijd loopt mijn PC klok steeds voor. Tot soms wel een kwartier. Enkel op deze pc doet het probleem zich voor en ik weet van een kennis dat hij hetzelfde probleem heeft. Ook op maar 1 pc. Ik heb Trend Micro Internet Security en die wordt keurig up to date gehouden dus de kans is klein dat het een virus oid is.
    Zijn er nog meer mensen die er last van hebben? Of iemand enig idee wat er mis kan zijn? Of hoe het op te lossen?

    Gr. X.

  • #2
    Re: PC klok loopt steeds voor

    Je kan toch je klok de opdracht geven om op vaste tijden online te laten synchroniseren?
    Je vind dit in de tabbladen als je eens klikt op je klok.

    Comment


    • #3
      Re: PC klok loopt steeds voor

      Hoe klok, wat klok ik heb hier in de rechter benedenhoek een paar cijfertjes staan en die gaan juist
      Zeg M. een beetje sneller wandelen en je bij bij
      gr, eb

      Comment


      • #4
        Re: PC klok loopt steeds voor

        hahaha lol sloef :P

        Ja, dat synchroniseren ken ik wel ) alleen zelfs soms binnen een paar minuten loopt hij alweer voor

        Vanmorgen om 7:33 gesynchroniseerd en nu alweer 5 minuten voor.
        Moet toch iets vreemds zijn .

        Gr. X.

        Comment


        • #5
          Re: PC klok loopt steeds voor

          Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
          hahaha lol sloef :P

          Ja, dat synchroniseren ken ik wel ) alleen zelfs soms binnen een paar minuten loopt hij alweer voor

          Vanmorgen om 7:33 gesynchroniseerd en nu alweer 5 minuten voor.
          Moet toch iets vreemds zijn .

          Gr. X.
          En hoe weet je dat die klok 5 minuten voor loopt?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: PC klok loopt steeds voor

            Dat is heel simpel???????
            Ik kijk naar de tijd waar de pc op staat, dan op synchroniseren klik en dan zie ik dat de klok 5 minuten vroeger staat?????????

            Ok, toegegeven, het heeft zijn voordelen

            Zijn er MCDST-ers of andere Microsoft Professionals op het forum de misschien een anwoord weten?
            Overigens: OS Windows XP OEM Alle updates en Servicepacks geïnstalleerd


            Gr. X.
            Last edited by Xarder; 16 november 2009, 22:22.

            Comment


            • #7
              Re: PC klok loopt steeds voor

              Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
              Dat is heel simpel???????
              Ik kijk naar de tijd waar de pc op staat, dan op synchroniseren klik en dan zie ik dat de klok 5 minuten vroeger staat?????????

              Ok, toegegeven, het heeft zijn voordelen


              Gr. X.
              Kan zijn dat het batterijtje op het moederbord de geest aan het geven is.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: PC klok loopt steeds voor

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Kan zijn dat het batterijtje op het moederbord de geest aan het geven is.
                lijkt me zeer sterk dat je klok daar juist van gaat voorlopen maar het kan inderdaad iets met het batterijtje zijn.
                misschien voor alle veiligheid scannen op zowel virussen als spyware (you never know).
                Kan natuurlijk ook een (als je windows gebruikt) windows fout zijn. Ben al wat gewoon van windows (heb zelf regelmatig et probleem dat ik net zie hoe vol mijn batterij zit en of ik draadloos netwerk heb)

                edit* heb beetje zitten zoeken op internet en volgens sommige sites zou het inderdaad het batterijtje kunnen zijn.
                Last edited by RDLPhotography; 16 november 2009, 22:21.

                Comment


                • #9
                  Re: PC klok loopt steeds voor

                  Desktop of laptop?

                  Ik heb het over een desktop die dus continue op stroom aagesloten is?

                  Gr. X.

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC klok loopt steeds voor

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Kan zijn dat het batterijtje op het moederbord de geest aan het geven is.
                    /same thought
                    People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
                    http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

                    Comment


                    • #11
                      Re: PC klok loopt steeds voor

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                      Desktop of laptop?

                      Ik heb het over een desktop die dus continue op stroom aangesloten is?

                      Gr. X.
                      Xarder, dat doet er niet toe
                      De batterij is aan het bezwijken, aan het nalaten of ze is bijna stuk.
                      Bekijk het zo.

                      Het is geen zaak of die batterij geladen wordt of is geladen...
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: PC klok loopt steeds voor

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                        Desktop of laptop?

                        Ik heb het over een desktop die dus continue op stroom aagesloten is?

                        Gr. X.
                        batterijtje is op geen enkele manier verbonden met de netstroom. Je moet je pc maar eens open draaien, normaal zal je op je moederbord ergens een kleine batterijtje vinden. die moet je waarschijnlijk vervangen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: PC klok loopt steeds voor

                          Normaal zit er op het moederbord een batterijtje, als uw moederbord al enige jaartjes oud is zou ik dat eerst eens vervangen meestal is het een CR2025 of CR2032 je vind ze bij Colryut, Carrefour, en op de meeste plaatsen. (is ongeveer een euro groot)
                          Dat batterijtje dient om de gegevens van uwe bios te onthouden dus ook de klok.
                          De klok van een PC is ook geen juiste klok zoals een uurwerk het is daarom ook dat ze de klok op regelmatige tijdstippen juist zetten (wel inschakelen want anders kan de klok op een maand wel een kwartier verkeerd staan).
                          Wel moet je er rekening mee houden dat als je het batterijtje vervangt de gegevens van uw bios terug op standaard staan.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: PC klok loopt steeds voor

                            Ok, bedankt allemaal.

                            Ik zal het eens proberen.

                            Synchronisatie staat op 24 uur ingesteld.
                            BIOS zal ik in de gaten houden.
                            Carrefour en Colruyt zijn me iets te ver weg, die hebben we niet in NL maar ik neem aan dat ze in NL ook wel te verkrijgen zijn .

                            Gr. X.

                            Comment


                            • #15
                              Re: PC klok loopt steeds voor

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                              Ok, bedankt allemaal.

                              Ik zal het eens proberen.

                              Synchronisatie staat op 24 uur ingesteld.
                              BIOS zal ik in de gaten houden.
                              Carrefour en Colruyt zijn me iets te ver weg, die hebben we niet in NL maar ik neem aan dat ze in NL ook wel te verkrijgen zijn .

                              Gr. X.
                              Winkels Dordrecht. Winkelen in Dordrecht. Bekijk hier alle winkels in Dordrecht met telefoonnummer, adres en website. Naast Dordrecht staan op deze website nog veel meer plaatsen om te winkelen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X