Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste wolken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste wolken

    Cameramodel: Canon EOS 1000D
    F-stop: f/22
    Belichtingstijd: 1/30 sec.
    ISO-snelheid: ISO-100
    Brandpuntafstand: 18mm
    Flits: UIT
    /

    Cameramodel: Canon EOS 1000D
    F-stop: f/7.1
    Belichtingstijd: 1/1600 sec.
    ISO-snelheid: ISO-100
    Brandpuntafstand: 18mm
    Flits: UIT
    /
    Last edited by Luuukk; 15 november 2009, 16:04.
    Canon EOS 1000D
    Canon EF-S 18-55mm/f3.5 | Canon EF-S 55-250mm/f4 | Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super


  • #2
    Re: Mijn eerste wolken

    Niemand een reactie
    Canon EOS 1000D
    Canon EF-S 18-55mm/f3.5 | Canon EF-S 55-250mm/f4 | Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste wolken

      Je eerste wolken horen dan eigenlijk thuis in het beginnersforum of de fotobeoordeling. Dus niet direct in de showcase. Dat woord begrijpt u wel.
      Dan de foto: de wolken zijn wel mooi maar daarmee is alles gezegd. Verder toont de foto niets wat het zien waard is. Een rij huizen met achtertuinen en de tweede een tamelijk uitgebrande lucht.

      Volgens u toestel kan dat zeker veel beter maar misschien hebt u niet erg veel moeite gedaan of kent u dat toestel nog niet genoeg.
      Kijk misschen even rond op de diverse fora en laat u inspireren om iets knallends te maken.
      We kijken er zeker naar uit.
      Als je nieuw bent dan hartelijk welkom en laat de 'kritiek' niet te zwaar wegen het is zo niet bedoeld. )
      Last edited by Brugje; 15 november 2009, 16:14. Reden: sgrijffaut

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste wolken

        Eerste foto lijkt me nogal ondoordacht gemaakt. Rommelige voorgrond, geen onderwerp (de woklen kan je hier moeilijk een onderwerp noemen).
        Die tweede opname heeft al iets meer, maar wat doet die uitgebrande vlek daar?
        Groeten,
        Geert

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste wolken

          Luuukk , het komt er op neer dat je een mooie wolkenlucht comnineerd met een mooi landschap , dat kan vanalles zijn, als het maar evenwichtig is, je moet er vanuit gaan dat je de foto zonder de wolken ook zou plaatsen ,maar met die wolken word is natuurlijk nog mooier, moet je eens naar de vlaamse ardennen gaan , is maar één tip, ook oppassen met de zon in beeld, krijg je al vlug een uitgebrande plek
          Last edited by koen1950; 16 november 2009, 11:24.

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste wolken

            Zoals mijn voorgangers al zeiden dien je een mooie lucht te combineren met een mooi of
            passend onderwerp. Je hoeft daar niet per se voor naar de Vlaamse Ardennen, dit kan je
            op vele plaatsen (leren) zien. Oefenen, kijken, en nog meer kijken en dat komt het wel.

            Comment

            Working...
            X