Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lens alsnog overschakelen op Canon digitaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma lens alsnog overschakelen op Canon digitaal

    Hallo

    Ik heb ongeveer een jaar geleden de stap van analoog naar digitaal gezet (Canon). Nu heb ik nog een Sigma 70-210/2.8 van op mijn eos5, die zoals verwacht een foutmelding geeft op mijn 20D. Kan dit alsnog verholpen worden, of kijk ik beter uit naar een nieuwe?

    Voor een Angénieux 28-70 is dat helemaal hopeloos, zeker?
    Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

  • #2
    Re: Sigma lens alsnog overschakelen op Canon digitaal

    Oorspronkelijk geplaatst door Alex FC Bekijk bericht
    Hallo

    Ik heb ongeveer een jaar geleden de stap van analoog naar digitaal gezet (Canon). Nu heb ik nog een Sigma 70-210/2.8 van op mijn eos5, die zoals verwacht een foutmelding geeft op mijn 20D. Kan dit alsnog verholpen worden, of kijk ik beter uit naar een nieuwe?

    Voor een Angénieux 28-70 is dat helemaal hopeloos, zeker?
    Tja, dat moet je uitproberen he met die Angénieux 28-70.
    Het lijkt me trouwens wel een goede lens. Maar als goed is past die ene Sigma nog op een EOS D30/D60
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Sigma lens alsnog overschakelen op Canon digitaal

      Oorspronkelijk geplaatst door Alex FC Bekijk bericht
      Hallo

      Ik heb ongeveer een jaar geleden de stap van analoog naar digitaal gezet (Canon). Nu heb ik nog een Sigma 70-210/2.8 van op mijn eos5, die zoals verwacht een foutmelding geeft op mijn 20D. Kan dit alsnog verholpen worden, of kijk ik beter uit naar een nieuwe?
      Sommige oude Sigma's kunnen aangepast worden zodat ze ook op recentere camera's werken, is bij Sigma bekend welke dat zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma lens alsnog overschakelen op Canon digitaal

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        Tja, dat moet je uitproberen he met die Angénieux 28-70.
        Het lijkt me trouwens wel een goede lens. Maar als goed is past die ene Sigma nog op een EOS D30/D60
        De Sigma werkt soms, en soms krijg ik Err 99. Bij de Angénieux krijg ik helemaal geen melding, net of er geen lens op staat.
        Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma lens alsnog overschakelen op Canon digitaal

          Ik heb hier ook nog een Sigma 70-210,2.8 liggen.
          Al jaren buiten gebruik.Autofocus hapert,op een digitale body err,tenzij op 2.8 manueel.
          Sinds jaren heb ik een Canon 70-200,2.8 ter vervanging.Veel snellere autofocus,veel scherper.
          Eigenlijk geen goede ervaringen met Sigma.Verf schilfert af,AF langzaam.
          Vroeger nog een 300 mm,2.8 getest.AF zeer langzaam.
          Ik heb wel enkele sigma-lenzen,die Canon niet in hun gamma heeft,8 mm,12-24 mm.
          Maar of deze lens nog de moeite is om te chippen,als dit nog kan ??
          Even de prijs bekijken,maar ik denk dat je beter af bent met een 70-200,2.8 of 4 met of zonder IS.Ik denk dat je er meer plezier zult mee beleven.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma lens alsnog overschakelen op Canon digitaal

            Toch even waarschuwen om die Sigma niet te veel te gebruiken, ik heb ooit een analoge 180 macro morgen lenen van een fotowinkel omdat ze mijn bestelde lens niet konden leveren, maar na een week kreeg mijn 10D ook bij andere lenzen diezelfde foutmelding en moest ze naar Canon voor een soort master reset (zonder morren betaald door de fotozaak trouwens!)

            Edit: die andere lens zal geen probleem zijn dan wsl, zeker als er een diafragmaring opstaat gewoon bruikbaar op Av of M
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment

            Working...
            X