Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

    Ik ben al een tijdje uitgekeken op mijn Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro en wil nu investeren in een lichtsterker objectief. Mijn oog viel op de Nikkor 80-200 f/2.8.
    Ik zou deze willen laten meebrengen met iemand die uit Amerika komt. Hierdoor zakt de prijs gevoelig. Maar: wat met de garantie? Hoeveel bedraagt die nog? Of geldt er zelfs geen?

    En ondervind ik problemen met deze lens in combi met mijn Nikon D80? Heb al van sommige mensen gehoord dat er soms tragere focussen ontstaan. Als ik later overstap op een fullframe; past dan de Nikkor 80-200 nog?

    Iemand ervaringen met deze lens?

    alvast bedankt!

  • #2
    Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

    die lens past perfect op een fullframe
    de 80-200 is een stuk trager kwestie focussen dan de versie met ingebouwde autofocus motor (de 80-200 AF-S die niet meer gemaakt wordt)
    als je actiefotografie doet kan je ook wel eens kijken naar de sigma70-200 2.8 hsm
    die is heel snel kwestie focussen
    kwestie garantie vrees ik dat je uw lens terug kan sturen naar amerika als er wat aan voorvalt
    aangezien dat die lens niet in europa is aangekocht

    Comment


    • #3
      Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

      Deze lens is een super lens en past op DX en FX. Ik heb jaren de oude schuifversie gebruikt en was daar altijd tevreden over, tot ik hem liet vallen...

      Garantie: die hou je maar in de US.
      f2.8 1600 iso 200mm 1/100 D200

      f2.8 100 iso 200mm 1/2000 D200
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

        Mijn eerste gedacht was enkele maanden geleden ook om voor de 80-200 te gaan ipv de 70-200 (vooral van wege het prijs verschil) maar dan ben ik wat beginnen te zoeken en kwam ik niet zo'n positieve reacties tegen en enkele problemen van deze lens. (Gebruik de zoekfunctie hier even vind je het topic wel terug) dus heb ik besloten van wat verder te sparen en voor de 70-200 te gaan en ik heb zeker geen spijt van deze keus.
        Ik zou voor de 70-200 gaan (eventueel tweedehands).

        Groetjes & succes met je aankoop
        Racing Pics
        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

        Comment


        • #5
          Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

          Er zijn vijf uitvoeringen van de 80-200mm. De AFS is de laatste versie.
          De vraag is over welke versie hebben we het ? Een draai- of een schuifzoom ?
          In ieder geval zijn het uitstekende objectieven die ook full-frame gebruikt kunnen worden.
          Persoonlijk zou ik de draaizoom nemen. Wat verstaan we onder "trage focus" ? Een rekbaar begrip.
          Eén ding is zeker, je torst wel een gewicht met je mee, maar optisch en mechanisch behoren de 80-200mm objectieven tot de toplenzen van Nikon.
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

            Ik heb dezelfde lens op mijn D70. Als de 70-200 over je budget is, kan ik je de 80-200 enkel maar aanraden. De mijne (tweedehands draaizoom) doet perfect zijn ding, is enorm scherp en zeer stevig gebouwd. Wat het traag focussen betreft... wat is traag? Voor echte sportfotografie (heb ik geen ervaring mee) zal ze misschien te traag zijn maar voor het normale huis-tuin en keukengebruik is ze zeker snel genoeg, al pannend een vogeltje of een auto trekken zal je zeker lukken. Doe je niet aan (snelle) sportfotografie dan zal deze lens zeker bekoren.

            Comment


            • #7
              Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

              Bij konijnenberg is ie momenteel verkrijgbaar.... Met 24 maanden garantie.

              http://www.fotokonijnenberg.be/produ...00mm_f_28.html

              Ik heb hem een zestal maanden ook nieuw aangekocht vanuit Nederland. Ik kan enkel zeggen dat de Nikkor 80-200 AFD een vééél betere keuze is dan de sigma, tamron of wat dan ook versie. Ik vind het een pracht objectief. Zijn geld meer dan waard.

              Traag, voor mij niet, op mijn D90 ben ik meer dan tevreden over de AF snelheid. Je mag hem bij mij gerust eens komen testen of te zien of ie aan je verwachtingen voldoet.... de 70-200 is natuurlijk sneller en heeft VR, maar afhankelijk voor wat je hem nodig hebt is de 80-200 zeker het overwegen waard.
              NicoSansen.com - FLICKR

              Comment


              • #8
                Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

                Heb al ontzettend veel plezier beleefd aan de 80-200mm schuifzoom.
                Tweedehands gekocht mét garantie. Goeie powertraining trouwens - met dat stuk glas rondlopen
                Af zeker niet supersnel - maar na wat oefening voorlopig snel genoeg voor mij
                zoeker met hart en ziel

                Comment


                • #9
                  Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

                  bedankt voor jullie reacties.

                  Ik zou deze lens vooral voor paardenreportages willen gebruiken dus de snelheid is misschien toch wel een belangrijk punt. Natuurlijk spreken we dan wel over een een verschil van ongeveer 800euro met de 70-200mm tov 80-200mm en ik ben nog steeds student.

                  is er een wezenlijk verschil bij een schuif- of draaizoom qua kwaliteit?

                  Comment


                  • #10
                    Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

                    Optisch zijn ze dezelfde denk ik, enkel de af-s heeft een nieuw optisch ontwerp. De schuifzoom is kwa scherpte echt ongeloofelijk traag. Ik heb die versie. (de eerste schuif, want er zijn er twee). De AF-D draaizoom schijnt nog redelijk snel te zijn. Het verschil in snelheid tussen de draai af-d en de 70-200 is kleiner dan tussen de af-d en beide schuifzooms.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

                      Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                      Optisch zijn ze dezelfde denk ik, enkel de af-s heeft een nieuw optisch ontwerp. De schuifzoom is kwa scherpte echt ongeloofelijk traag. Ik heb die versie. (de eerste schuif, want er zijn er twee). De AF-D draaizoom schijnt nog redelijk snel te zijn. Het verschil in snelheid tussen de draai af-d en de 70-200 is kleiner dan tussen de af-d en beide schuifzooms.

                      De snelheid bij deze af-d lenzen is vooral afhankelijk van de body.
                      Gebruik je deze op een D50, zal de autofocus redelijk traag zijn, gebruik je deze op een D2 reeks of D3 reeks zal deze lens ook vlug scherpstellen
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

                        Betreffende de snelheid, ik heb dus de laatste versie van de AF-D draaizoom en heb daar in het voorjaar tijdens een wielerwedstrijd foto's mee genomen. De mannen zijn wreed snel maar desondanks ben ik er toch in geslaagd om perfect scherpe renners te trekken die recht naar me toe fietsten, dus zonder te pannen. Dus zoooo traag is de AF-D niet maar ik ga mijn hand ook niet in het vuur steken dat ze voor jou snel genoeg is. Voor mij in ieder geval wel op de D70. De camera kan inderdaad een verschil maken omdat de motor bij de duurdere types meestal krachtiger is. Misschien kan je ze proberen te huren voor je een beslissing maakt als je te hard twijfelt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D80+Nikkor 80-200mm f/2.8D ED AF

                          Ik heb deze lens (draaizoom-versie) en heb er al (nationale competities) :basketbal, tafeltennis en volleybalwedstrijden mee getrokken. Qua snelheid geen enkel probleem.
                          Zowel op een D70 als op een D700.
                          Is een dijk van een lens.
                          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                          Comment

                          Working...
                          X