Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's voor het goede doel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's voor het goede doel

    Beste BD'ers

    Binnenkort ga ik met een (momenteel) 5-tal medestudenten beginnen aan een kunstproject voor het goede doel, met name Music for Live van Studio Brussel. We gaan namelijk een hele hoop foto's maken, en deze verkopen voor het goede doel. Misschien zijn we ook van plan tekeningen & schilderijen te verkopen... Maar we hebben nog uw mening nodig over volgende vraag:

    Zo zaten we nog met de vraag in welke vorm we de foto's best verkopen: prints, cd-rom's, via internet... ?

    Graag uw mening!

    Mvg

    Seppe

  • #2
    Re: Foto's voor het goede doel

    Een nobel initiatief

    Tekeningen en schilderijen zal moeilijk gaan op CDROM of internet

    Ik verkoop ook dikwijls foto's die ik gemaakt heb tijdens events etc. en kan je volgende feiten alvast meegeven:
    - Als de mensen ter plaatse iets kunnen kopen (print of CDtje) zal je meer verkopen, als ze namelijk thuis via internet moeten bestellen vergt dat extra tijd, een overschrijving, verzendingskosten en -tijd
    - Ter plaatse printen en verkopen vergt een hoop extra materiaal en inspanningen (laptop, kassa, printer, stroomvoorziening, een tafel en wat stoelen om aan te werken etc)

    Als je ter plaatse verkoop kan je ervoor kiezen om gewoon 1 enkele foto te maken, en dan bijv. op een kaartje de nummer van die foto te schrijven, de mensen kunnen dan met die nummer ergens terecht waar je assistent aan de laptop zit, zo weet hij/zij direct wat er moet afgeprint worden.
    Of je kiest ervoor om meerdere foto's te maken en de mensen te laten kiezen op de laptop, hiermee zal je allicht meer verkopen (mensen zullen dikwijls meerdere foto's kiezen), maar dat kan ook foutgaan, niemand gaat staan aanschuiven als er voor je nog 5 hun foto moeten gaan kiezen.

    Als je via internet wil verkopen raadt ik je www.oypo.nl aan, jij zet de foto's bij hun online, en zij regelen de bestellingen, het afprinten en versturen naar de klanten, hiervoor vragen zijn uiteraard een bepaald percentage (20% normaal).
    Als je hun contacteerd met de boodschap dat het voor een goed doel is kunnen ze wellicht die percent iets naar omlaag halen.

    Alvast succes
    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
    Foto-Alex

    Comment


    • #3
      Re: Foto's voor het goede doel

      Oorspronkelijk geplaatst door Seppehazenbosch Bekijk bericht

      Binnenkort ga ik met een (momenteel) 5-tal medestudenten beginnen aan een kunstproject voor het goede doel,
      zou ook eens informeren of het mag.
      de term goede doelen wordt nl nogal eens misbruikt.
      in Nederland heb je een vergunning nodig.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Foto's voor het goede doel

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        zou ook eens informeren of het mag.
        de term goede doelen wordt nl nogal eens misbruikt.
        in Nederland heb je een vergunning nodig.
        grt,bouk.
        Mijn nonkel (oom in Nederland ) werk bij economische zaken, zal het straks eens gaan vragen. Ik houd jullie op de hoogte...

        Comment


        • #5
          Re: Foto's voor het goede doel

          Dus: als het voor het goede doel is en éénmalig is mag:

          - verkopen via internet
          - verkopen op (kerst)markten
          - flyers uitdelen

          Verkopen op straat of van deur-tot-deur mag dus niet als je geen 'leurderskaart' hebt.

          Comment

          Working...
          X