Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3X rondom het Brusselse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3X rondom het Brusselse













    Walter
    D850

  • #2
    Re: 3X rondom het Brusselse

    Kleur van de eerste vind ik het mooist, maar dat zal wel voor een deel persoonlijke smaak zijn.
    Foto drie is een klassieke tegenstelling, maar niettemin een mooie opname.

    Comment


    • #3
      Re: 3X rondom het Brusselse

      Jeetjes die foto's staan scheef
      En waarom f5.6 en 1/320" bij landschappen
      En die vreemde vlek rechts boven de horizon bij de tweede? En dichtgelopen donkere delen bij de derde ... Neen hoor, voor mij hoeft dit echt niet.
      Leuke camera heb je wél

      Comment


      • #4
        Re: 3X rondom het Brusselse

        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Jeetjes die foto's staan scheef
        En waarom f5.6 en 1/320" bij landschappen
        En die vreemde vlek rechts boven de horizon bij de tweede? En dichtgelopen donkere delen bij de derde ... Neen hoor, voor mij hoeft dit echt niet.
        Leuke camera heb je wél

        Jij mag even zeggen waar het scheef staat Kohraya :




        Zeg me meteen ook even wat zo raar is aan f5.6 ; 1/320 ; ISO 200 ; 200mm met de 18-200 ?

        Die vlek heb je een punt,die ga ik wegpoetsen .
        Het zwart daar heb ik zelf voor gekozen.



        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: 3X rondom het Brusselse

          Het is al zo moeilijk om in digitaal een deftige zwart-wit neer te plaatsen. Daarom ga ik voor drie! Die halfslachtige monotonen zijn niet mijn ding. Dit is natuurlijk persoonlijk. Als je dit zelf goed vindt , voor mij geen probleem.

          Comment


          • #6
            Re: 3X rondom het Brusselse

            ga ook voor zwart/wit.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: 3X rondom het Brusselse

              Twee fractie's uit je eerste foto. Het gebouw helemaal links en het gebouw rechts van de kerk hellen naar rechts.






              Een fractie van de tweede foto waar de gebouwen aan de linkerkant ook naar rechts hellen.



              Vreemd genoeg zie je dit niet met de rest van de gebouwen, zoals je zelf ook al aantoonde met jouw fractie's. Ik heb hier geen verklaring voor, maar kan me hierdoor niet ontdoen van de 'indruk' dat de foto's scheef staan.
              Ik hoop dat je daar mee kan leven (klinkt al minder negatief in ieder geval).

              Wat betreft je instellingen:
              Bij landschappen als deze (waar geen sprake is van diepgang) verkies je dat alles scherp is. Een kleiner diafragma was daarom beter geweest (f8 of f11 ipv f5.6). Aangezien je met je sluitertijd speling genoeg had, kon die trager zodat je met een kleinere opening nog een juiste belichting had.
              Ik heb me echter te zeer geconcentreerd op je sluitertijd en diafragma, in de veronderstelling dat je een kleinere focusafstand had gebruikt.
              Maar ... en dat zag ik pas toen jij me er op wees, je hebt de landschapfoto's gemaakt op 200mm. In dat geval moet je al rekening beginnen houden met bewegingsonscherpte. Met je cropfactor x1.5 is, bij 200mm, een sluitertijd van minstens 1/300" aanbevolen om bewegingsonscherpte te vermijden. En dat heb je gedaan!

              Volgende keer een statief meenemen
              Flauw grapje. Mijn excuses in ieder geval voor mijn vreemde vraagstelling

              Comment


              • #8
                Re: 3X rondom het Brusselse

                Twee eerste hebben mijn voorkeur, maar een zeer flink stuk lucht wegsnijden
                Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

                Comment

                Working...
                X