Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200

    Ik zit met een vraagje.

    Aangezien ik veel sportfotografie doe en festivals, zou ik mij een 2.8 lens willen aanschaffen. Ik heb zelf een Canon 50D

    Nu is mijn oog sinds lange tijd gevallen op de 70-200 2.8 van Canon. Nu bestaat er één met IS en ééntje zonder IS.
    Mijn eerste vraag is of die IS echt nodig is? Want dit scheelt toch wat in de portefeuille.

    Daarnaast bieden de merken Sigma en Tamron (één van de twee bestaat niet meer?) een gelijkaardige, goedkopere lens aan. Is deze kwaliteit te vertrouwen?

    Verder algemene opmerkingen over deze lens? Of raden jullie mij iets anders aan?
    Canon EOS 50D ; Canon EOS 300D ; Canon EF 70-200 f/2.8; Canon EF-S 18-200 ; Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III ; Flitser: Canon 430Ex Speedlite
    Canon BG-E1 ; ET-60 + EW-78D 2 Hoya UV-filters 58mm + 1 78mm en Bilora PRO 27 statief

  • #2
    Re: Canon 70-200

    70 - 200 is een van de top lenzen bij Canon, voor sport ben je niet veel met IS, bij festivals en concerten, een beetje, indien je onderwerp op podium stilstaat kan je wat stops winnen.

    Ik zou gaan voor de niet IS. Deze is absoluut aan te raden boven de andere ( daarom niet slechte , maar zeker niet zo goed )
    Zou ook de Canon nemen.

    Groet

    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200

      Ik had een Nikkor 80-200 en heb nu een 70-200 VR en het aantal geslaagde foto's op festivals is drastisch toegenomen, alleen door de VR. Bij de IS lens kun je dat uitzetten, bij de NON IS lens niet aan.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200

        Bij festivals kan de IS goed van pas komen, zeker als het om de rustigere performers gaat die je met 1/50 s kan bevriezen. In zo'n geval is door IS de foto te maken, zelfs op 200 mm. Zonder IS lukt dat niet, of je zou gebruik moeten kunnen/willen maken van een monopod die jou een a twee stoppen winst kan geven.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200

          ik heb vorig jaar een 70-200 f2.8 gekocht die 10j oud is en hij maakt echt pareltjes. Ook zonder IS zijn de meeste foto's haarscherp, wat ik eigelijk niet verwacht had, want voor mij is het een redelijk groot geval. De IS-versie is nog wat groter en zwaarder en die zie ik eigelijk niet zitten. De sluitertijd mag dan al groter worden, als uw onderwerp beweegt hebt ge er toch niks aan.
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200

            Eigenlijk heel simpel hoor :

            Wil je een scherpe lens : 70-200 2.8L
            Wil je een scherpe lens en je hebt 500€ extra : 70-200 2.8L

            Succes
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200

              Ik kan me aansluiten bij de vorige reacties.

              Heb je het geld ga dan voor de IS. Uitzetten kan bij deze, aan zetten bij de ander niet!
              Ik mag zelf werken met de 70/200IS en zou hem niet meer willen missen.

              Voor mij is de keus altijd nr1 de lens nr.2 de body. Body's verbeteren met de snelheid van het licht, lenzen overleven vaak vele body's.

              Gr.
              Finally knowing....
              ....that nobody knows....

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200

                je zou ook kunnen kijken voor een 2e hands sigma 120-300. 300mm vind ik zelf in veel gevallen wel fijn (bij sport). En doet qua kwaliteit volgens mij niet onder. Heb zelf de canon niet, dus kan niet vergelijken.
                1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200

                  Ik vind het eigenlijk echt wel grappig dat de IS altijd zo wordt afgeschreven voor sport. Die IS is wel degelijk handig, aangezien er 2 standen zijn.

                  Ik werk met de F2.8 IS, niks dan lof is dan ook één van de betere Canon zoom's. Als je dus het budget hebt zou ik niet twijfelen. Anders eventueel een non- IS of F4.0 IS.
                  Canonian

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
                    Ik vind het eigenlijk echt wel grappig dat de IS altijd zo wordt afgeschreven voor sport. Die IS is wel degelijk handig, aangezien er 2 standen zijn.
                    Er zijn sporten waar IS (met name de stand 2) van pas komt, bijvoorbeeld als je wilt "pannen" bij wielrenners of racewagens. Voor veel sporten echter denk ik dat IS geen voordelen biedt of zelfs nadelig kan zijn (IS heeft enige tijd nodigom in werking te treden); ik denk dan aan teamsporten zoals voetbal, hockey en volleybal

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200

                      Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers;

                      IS is wel degelijk handig, ook al is er een meerprijs aan.
                      Mss een beetje langer sparen, maar de meerprijs voor IS is het zeker waard.

                      Succes!

                      Comment

                      Working...
                      X