Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geef mij goede redenen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geef mij goede redenen ...

    .... waarom iemand een Leica camera koopt?
    Wat zijn de pro's van een Leica M8/M9 tov een Canon, Nikon, Pentax bvb?
    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Geef mij goede redenen ...

    ....... gisteren de superpot van lotto gewonnen
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Geef mij goede redenen ...

      ..... lenzen zoals deze misschien?

      Comment


      • #4
        Re: Geef mij goede redenen ...

        *geld teveel en het willen laten zien.

        *robuste, doch compacte full frame.

        *kwaliteit van body en lenzen waar ze bij de andere producenten van achterovervallen.

        *ze zien er gewoon lekker retro uit
        Canon 400D & 40D - Sigma 50mm f1.4 HSM - Canon 18-55mm f3.5-5.6 IS - Tamron 28-75mm f2.8 - Sigma 70-200mm F2.8 I - Tokina 11-16mm f2.8 - Canon Speedlite 430exII

        Comment


        • #5
          Re: Geef mij goede redenen ...

          Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
          ..... lenzen zoals deze misschien?
          crap kost ook een fortuin zekers.

          jep lotto of euromillions gewonnen. lijkt me een goeie reden om er een te kopen
          die lens eigenlijk ook ze
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Geef mij goede redenen ...

            Voor digitale fotografie, is het leica concept het enige juiste. Als ze maar iets goedkoper waren zou ik niet twijfelen. Het is mijn oprechte mening dat we over 10jaar niet meer spreken over DSLR's. De eerste stappen zijn al gezet.

            -m-

            nb. in afwachting gebruik ik een Canon G10. Close enough voorlopig.
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Geef mij goede redenen ...

              Bwaaah ... "betamax" was destijds ook het enige "juiste" concept in video opnamen

              Comment


              • #8
                Re: Geef mij goede redenen ...

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Bwaaah ... "betamax" was destijds ook het enige "juiste" concept in video opnamen

                Correct .... DSLR's zijn een marketing issue, maar zeker geen technische.

                -m-
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Geef mij goede redenen ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Voor digitale fotografie, is het leica concept het enige juiste.
                  Wat is daar dan anders aan?
                  Kan je dat eens kort uitleggen?
                  Fuji FinePix S100fs

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geef mij goede redenen ...

                    Ik denk toch serieus erover na, die X1 eens van nader te bekijken.... bijzonder leuk ding om altijd bij te hebben lijkt me. Zelfs met zijn vaste brandpunt....
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geef mij goede redenen ...

                      geef mij goede redenen waarom iemand voor een peugeot , ford of mercedes kiest, en vertel mij wat, hoe en waarom...

                      of..

                      geef mij goede redenen, waarom men voor canon, nikon, sony, pentax, fuji of olympus kiest...

                      je kiest voor een concept, systeem, of merk...zo simpel is het eigenlijk..

                      groetjes, Alex!
                      Last edited by Sjinouck; 14 november 2009, 12:36.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geef mij goede redenen ...

                        nadeel is al voldoende aangehaald, prijs maar wordt voor een groot deel bepaalt door vraag. M8 is in prijs blijven stijgen tot de komst v/d m8+, DSLR's zijn al in prijs gedaald voor je de winkel uitgaat.

                        Is niet echt geschikt voor grote tele

                        perceptie, niettegenstaande dat de beeldkwaliteit v/d leica M9 beter is dan van bvb een 5dmkii, blijft het moeilijk van klanten te overtuigen dat voor studio werk dit klein ogend ding evengoed is, men gaat dit eerder beschouwen als iets voor amateurs.

                        voordelen
                        heeft snel, weliswaar manueel, en accuraat focus systeem (range finder)
                        toestel is compact, alsook de lenzen
                        zeer geschikt voor reportage doeleinden
                        zeer goede kwaliteit
                        geen AA-filter (M9)
                        langere levensduur dan populaire DLSR's
                        worden waarschijnlijk collector items, en behoud beter zijn waarde

                        Verwacht dat binnen de 5 jaar huidige DSLR's grotendeels vervangen zullen zijn door de zogenaamde EVIL (Electronic Viewfinder and Interchangeable Lenses)toestellen.
                        Zullen ook compacter gebouwd worden, alsook de lenzen, moeten enkel nog een goed AF-systeem uitdokteren

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geef mij goede redenen ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                          Ik denk toch serieus erover na, die X1 eens van nader te bekijken.... bijzonder leuk ding om altijd bij te hebben lijkt me. Zelfs met zijn vaste brandpunt....
                          zou eerder de ricoh, de olympus EP1, of panasonic eens bekijken.

                          voor wat ik als gezien heb is de beeldkwaliteit v/d ricoh toch beter dan de x1.
                          Nikon en Sony komen waarschijnlijk kortelings met gelijkaardige toestellen op de markt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geef mij goede redenen ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            crap kost ook een fortuin zekers.
                            Ik herinner mij vaag iets van 10 000 euro Maar dat was toen uitgerekend vanuit ponden...die staan nu "gelukkig" wat lager

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geef mij goede redenen ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              men gaat dit eerder beschouwen als iets voor amateurs.
                              Dat is nu net een van de grote voordelen van een Leica en daardoor zeer geliefd bij persfotografen. Aandacht trekken met een D1 + dikke lens is in sommige situaties uit den boze.

                              Ik herinner me verhalen van enkele jaren geleden dat de Leica fabriek op sluiten stond. Hopelijk zitten ze nu weer op het goede spoor, want het is een monument in de fotografie.

                              Comment

                              Working...
                              X