Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand info ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand info ...

    ik heb een Tamron AF 28 75 F/2.8 XR DI en vroeg me af of er een of meerdere tussenringen bestaan om daarvan een groothoek te maken .....

    dank zou welkom zijn .. sorry als het een domme vraag is he ... maar op dat gebied ben ik vree nieuw ....
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

  • #2
    Re: iemand info ...

    Met tussenringen kan je er hoogstens een macro-functie aan geven.

    En een teleconverter maakt het objectief langer, dus niet breder.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: iemand info ...

      Denk dat je eens zal moeten kijken voor een groothoek objectief

      Zoals hierboven vermeld, tussenringen is goed voor macro niet voor groothoek
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: iemand info ...

        Oorspronkelijk geplaatst door eddy_uit_heist Bekijk bericht
        ik heb een Tamron AF 28 75 F/2.8 XR DI en vroeg me af of er een of meerdere tussenringen bestaan om daarvan een groothoek te maken .....

        dank zou welkom zijn .. sorry als het een domme vraag is he ... maar op dat gebied ben ik vree nieuw ....
        Er bestaan groothoekconverters (voorzetlenzen), maar die zijn doorgaans bedoeld voor compactcamera's, de diameter is veel te klein voor een 28-75.
        De enige optie is een fisheye-converter

        Comment

        Working...
        X