Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een goede drukker ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een goede drukker ?

    hey allemaal,

    Samen met een aantal vrienden ben ik een skateboard magazine aan het starten.
    alles is af en klaar om gedrukt te worden. nu zijn we op zoek naar een goede prijs kwaliteit drukker. heeft iemand hier een idee waar ik eens zou moeten gaan kijken? liefst in de buurt van leuven maar eigenlijk kan heel belgie wel ...
    er zijn al een paar offerteaanvragen binnen, maar zou toch graag verschillende zaken hebben om te vergelijken...

    alvast bedankt

    Mvg,

    anexco
    o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

  • #2
    Re: een goede drukker ?

    Dit ga ik ook even volgen

    Ik geef elke drie maanden een magazine uit, maar door de lage oplage is het bijna onbetaalbaar bij de conventionele drukker, van de offertes die ik ontvangen had werd het pas interessant om te drukken vanaf 2500 exemplaren , dan zat je tegen de 3 Euro/stuk voor 60 pagina's A4 full color en dikkere cover met UV coating in perfect bind (gelijmd) ... gedrukt in Polen .

    Ben dus heel benieuwd naar de huidige prijzen in ons Belgenlandje

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: een goede drukker ?

      wel het enige dat ik voorlopig heb gevonden is van flyer.be
      dit zijn ook de enige die hun pijzen online zetten. je kan zelf kiezen hoeveel blz dikte aantal oplagen ed en die site berekend de prijs.

      Toch had ik het graag eens vergeleken met andere drukkers dus als iemand iets weet,
      laat maar komen
      o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

      Comment


      • #4
        Re: een goede drukker ?

        2080 Euro voor 1000 exemplaren van 60 pagina's op 135gr papier met een cover van 250gr in A4 formaat ... dat is een strakke prijs volgens mij, komt op 2,08 Euro/stuk, denk niet dat je veel goedkoper gaat vinden.

        Maar als ik naar hun pagina-aantallen kijk denk ik dat het een saddle-stitch afwerking is, dwz met nietjes in de rug, wat ik persoonlijk niet zo mooi vind, ze snijden blijkbaar wel de 'uitsteek' af want je moet met 3mm marge werken (wat normaal is bij drukkers, 3 tot 5mm bleed heb je nodig, kan je aflopend werken )

        Het is niet te duur, maar de aantallen zijn natuurlijk ook niet min, heb je een oplage van 1000 stuks of meer dan denk ik dat het een mooie prijs is, nu nog de kwaliteit zien hé, bij 5000 stuks kom je al uit op iets meer dan één Euro per stuk, veel goedkoper zal je niet vinden vrees ik, als je nagaat dat Carros bvb een oplage van 30.000 stuks heeft kan je je voorstellen wat dat blad eigenlijk maar kost om te drukken (natuurlijk de redactie en al de rest moet je ook rekenen hé, daarom heb je adverteerders nodig)

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: een goede drukker ?

          t'is idd een van de goedkopere die ik tot nu toe vindt. ik vindt het alleen heel jammer dat het geen "echt" bureau is, je kan zo niet eens gaan samen zitten met die mensen. heel onpresoonlijk...

          Online Printing Services | Climate Neutral Delivery | Top Quality | Discount Prices | Certified Climate Neutral Online Print Shop | Onlineprinters

          deze heb ik ook nog gevonden. komt nog iets goedkoper uit...

          hopelijk krijgen we nog wat tips van de rest van het forum...?

          Mvg,

          anexco
          o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

          Comment


          • #6
            Re: een goede drukker ?

            Flyer.be is het proberen waard.
            Ik heb er voor een spotprijs flyers laten drukken, en ik kreeg er tot mijn verbazing bijna hoogwaardige kaarten voor, perfecte fotokwaliteit, kleuren en tekstweergave.

            http://www.myrakel.be
            Myra fotografie

            Comment


            • #7
              Re: een goede drukker ?

              Omgeving Antwerpen en Limburg kan ik je wel aan enkele contacten helpen, rond Leuven niet

              Heb enkele jaren geleden ook meegeholpen aan een klein hobby-magazine en dat werd gedrukt waar ze ook locale reclame-blaadjes drukken. Dus kijk eens wat van locale reclameblaadjes in Leuven wekelijks in je brievenbus zit en contacteer de V.U. daarvan ?
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

              Comment

              Working...
              X