Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

usb memorydrive

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • usb memorydrive

    Heb in de aldi tussen de butella en de olé zo'n usb memorydrive van medion gekocht. Na een paar keer gebruikt te hebben om fotookes van een PC op een andere over te tappen doe tie het niet meer. (op 2 pc's met win98)
    Gedeinstalleerd, terug geinstallleerd.. helpt niet.
    Had mail naar medion helpdesk gedaan; adviseerden me:"verwijder via apparaatbeheer even de usb controllers en herstart dan eens de
    pc". Dat helpt niet...
    Op dezelfde USBpoort kan ik wel met mijn cardreader of fototoestel werken!

    Op 't werk werkt die memorydrive wel (eu..) met win2000
    Heeft iemand raad?
    Snoes,
    Canon S50

  • #2
    Bij mij doet ie het nog wel.
    Onder Win 98 heb ik hem moeten installeren, onder 2000 of XP zou hij zonder meer moeten herkend worden.

    Als hij echt niet blijkt te werken, draag hem dan terug naar Aldi en vraag je geld weer.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Heb al dezelfde problemen ondervonden met win2000, hij wordt er niet door erkent, en de soft die er op de cd bijstaat is geschikt voor 98... Onder xp en millenium werkt de memorydrive zonder problemen....

      Maar ik heb wel het fenomeen dat hij ziet dat er een usb mass storage device in de pc gestoken wordt, onder win 2000 wordt er alleen geen geschikte driver gevonden.
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Het merkwaardige is:
        Ik plaats foto's vanaf "PC 1" op dat ding, ik wil ze op "PC 2" plaatsen, die dat ding niet plots meer herkent... Ik kom terug op "PC 2" en die herkent het ook niet meer. Je denkt dan: dat ding is kapot, ik breng het terug... maar dan blijkt het met een ander operating system toch te werken???
        Heeft het misschien met die USB ""2.0"" te maken???
        Wanneer ik het in een "win98-PC" steek flikkert het ledje op dat ding eventjes, een zandlopertje komt even op 't scherm maar de explorer geeft geen nieuwe drive aan..
        Snoes,
        Canon S50

        Comment


        • #5
          Sorry: verwarrende typfoutjes ('t is zondagmorgen)

          Het merkwaardige is:
          Ik plaats foto's vanaf "PC 1" op dat ding, ik wil ze op "PC 2" plaatsen, die dat ding plots niet meer herkent... Ik kom terug op "PC 1" en die herkent het ook niet meer. Je denkt dan: dat ding is kapot, ik breng het terug... maar dan blijkt het met een ander operating system toch te werken???
          Heeft het misschien met die USB ""2.0"" te maken???
          Wanneer ik het in een "win98-PC" steek flikkert het ledje op dat ding eventjes, een zandlopertje komt even op 't scherm maar de explorer geeft geen nieuwe drive aan..
          Snoes,
          Canon S50

          Comment


          • #6
            ik weet dat het normaal hot plug en play zou moeten zijn, maar de memory bird even in de pc steken, en pc aan en uit zetten, helpt dat niet ?

            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Nee, dat helpt niet..
              In apparaatbeheer alles wat op USB slaat verwijderd en laten herinstalleren helpt ook niet, overigens werken al mijn andere "USB-toestellen" zonder probleem. Ik denk dat bij het deinstalleren iedere keer iets mis loopt... Overigens heb ik collega's die ook zo'n ding hebben onder win98 en geen probleem hebben....
              Snoes,
              Canon S50

              Comment

              Working...
              X