Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huis verkopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huis verkopen.

    Wij hebben een huis te koop,
    kan iemand mij zeggen wat de beste verkoopsmethode is, EPC en electriciteitskeuring zijn OK. nu nog een bodemattest, maar dat is ook geen probleem, ik heb de indruk dat Notarisen nogal wat lager prijs inschatten tegenover een externe schatter, het verschil bedraagd maar liefst 20%.

    Nu ben ik van plan om de verkoop eerst een maand zelf in handen te nemen, zie het als een soort uitdaging, en pas daarna eventueel via een bureau te gaan werken, of ben ik beter af via het notariskrantje.

  • #2
    Re: Huis verkopen.

    zet je dan zelf ook een foto van je huis in de krant.
    de meeste mensen die een huis zoeken (willen kopen) ga daar voor naar een makelaar, die maakt via de media/kranten/folders reclame.
    als je dat alle maal zelf moet gaan doen, denk ik dat je niet het meeste publiek bereikt.
    een Notaris heb je in Nederland alleen nodig bij de overdacht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Huis verkopen.

      zou ook een aantal keurige foto's maken en op't internet zetten.
      hou dit een maandje of 2-3 vol en kijk dan uit naar een makelaar.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Huis verkopen.

        En ga vooraf eens naar je notaris voor een compromis en andere belangrijke informatie. (is gratis, zeker als hij achteraf de akte mag opmaken)
        Als een koper echt interesse toont, moet je hem zo snel mogelijk laten tekenen.

        Ik zou zeker ook adverteren op Immoweb etc, en hou de makelaars inderdaad maar een tijdje buiten, als je huis goed gelegen is, dan verkoopt het vanzelf.

        Kies je dan toch een makelaar, informeer je eerst bij andere mensen die er een huis mee VERkocht hebben.
        Een paar jaar geleden heb ik ook met een makelaar verkocht, maar de eerste kwam al na 2 weken zagen dat we te duur waren. Een maand of 4 later heb ik het contract verbroken en met een andere gewerkt. 2 weken later was het verkocht aan de prijs die wij vooropgesteld hadden.

        Comment


        • #5
          Re: Huis verkopen.

          Als je het ergens reclame maakt, maak melding van '' geen immo ". Ze lopen toch uw deur plat, ze doen zich voor als koppel die sterke interesse hebben maar na de rondleiding toch leuk vertellen dat zij uw huis willen verkopen met het verhaal '' je huis is 12500 euro meer waard en wij kunnen dat waarmaken ''

          Je kan deze eruit filteren door bij het eerstekontakt ,meestal telefonisch vragen te stellen bv hebben jullie kinderen, gehuwd en huisdieren of je belt na een poos zelf terug naar het nummer prive.

          Tips ivm met verkopen zegt dat alle herstellingen of renovaties gedaan zijn door een vakman. Nooit zeggen dat je het zelf hebt gedaan ook al is het beter gedaan

          Hou eens grote kuis, maak dat bij de inkom alles netjes is , geen mantels , schoenen of andere spullen die liggen rond te slingeren (slordig geeft geen goede indruk) Moet er nog wat snel ergens geschilderd worden dan is het nu het moment.

          Veel succes met de verkoop.
          Nog meer tips http://huisverkopen.biz/

          Comment


          • #6
            Re: Huis verkopen.

            Hoi,

            Ik heb ook een huis te koop staan, van mijn ouders geweest, in Lommel, vlak bij de grens.
            Dat zou normaal vlot moeten verkopen. Dat staat te koop via een makelaar, en we krijgen zelfs geen reacties via die makelaar.

            Mijn gedacht hadden we het beter zelf gedaan. Het is een mooi huis 100% in orde, zeer rustig gelegen, en daar zou geen interesse voor zijn??

            Dit weekend het contract eens nalezen en dan fijntjes makelaar aan de deur zetten denk ik
            ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

            Comment


            • #7
              Re: Huis verkopen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
              Als je het ergens reclame maakt, maak melding van '' geen immo ". Ze lopen toch uw deur plat, ze doen zich voor als koppel die sterke interesse hebben maar na de rondleiding toch leuk vertellen dat zij uw huis willen verkopen met het verhaal '' je huis is 12500 euro meer waard en wij kunnen dat waarmaken ''

              Je kan deze eruit filteren door bij het eerstekontakt ,meestal telefonisch vragen te stellen bv hebben jullie kinderen, gehuwd en huisdieren of je belt na een poos zelf terug naar het nummer prive.

              Tips ivm met verkopen zegt dat alle herstellingen of renovaties gedaan zijn door een vakman. Nooit zeggen dat je het zelf hebt gedaan ook al is het beter gedaan

              Hou eens grote kuis, maak dat bij de inkom alles netjes is , geen mantels , schoenen of andere spullen die liggen rond te slingeren (slordig geeft geen goede indruk) Moet er nog wat snel ergens geschilderd worden dan is het nu het moment.

              Veel succes met de verkoop.
              Nog meer tips http://huisverkopen.biz/
              Mijn ervaring is nochtans heel anders. Dat je woonst er een beetje proper mag bij liggen, OK. Maar verbeteringskosten vlak voor de verkoop, zoals verven, is weggegooid geld. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die géén kosten doen na aankoop van een nieuwe woonst en die zeker jouw pas geverfde kamers opnieuw onder handen gaan nemen.

              Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Huis verkopen.

                Foto's doen wonderen. Als die niet spreken, komen de mensen niet kijken Zodra de mensen komen kijken, zorg dan dat je huis lekker ruikt. Geurwaarneming zit heel dicht bij het gevoelscentrum van mensen en een aangename (niet te nadrukkelijke!) geur maakt dat het huis een fijn gevoel geeft bij de kijkers.
                Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

                Comment


                • #9
                  Re: Huis verkopen.

                  Een verkoper wil natuurlijk tegen een zo hoog mogelijke prijs verkopen, is wel logisch. Het idee van "ik stel het hoger in, dan kan ik nog wat afkomen in prijs en denkt de koper dat hij een dealtje gedaan heeft" is toch voorbijgestreefd hoor. Meer en meer -serieuze- kandidaat-kopers nemen gewoon een schatter mee en zullen op basis van zijn bevindingen een bod doen.
                  Een goede deal is altijd een compromis. Iedereen een beetje water bij de wijn doen en de verkoop is geklonken!

                  Eneuh... hou idd die immo's maar zo lang mogelijk buiten. En als je annonces zet, zet er maar bij: "geen immo"...
                  Maar ik zou toch voor een langere periode zelf proberen te verkopen... Ik denk gezien de huidige economische toestand dat een verkoop niet zo snel beklonken is dan je verwacht of hoopt.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huis verkopen.

                    Wij hebben pas eentje verkocht in Kessel-Lo (Leuven) en dat was op 7 weken weg. Werkten via imo-kantoor en dat ging vlot. Zelf wonen wij 30 km verder en op deze manier moesten we zelf de afspraken en bezoeken niet doen hé. Die mensen (ervaring met 2 kantoren) kunnen heel goed de marktwaarde inschatten. Ga niet mee in die astronomische overdrijvingen die je vrienden en kennissen zullen doen, de markt is op dit moment niet goed. Bovendien is het voorjaar/lente de beste periode om een huis te verkopen.
                    Op dit moment is de ligging tegenover openbaar vervoer, winkels, scholen... heel belangrijk. Landelijk gelegen goeden doen het veel minder goed.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huis verkopen.

                      Ik denk dat ik het eerst maar eens zelf zal proberen, en heb inderdaad reeds twee makelaars aan de deur gehad, nu, ik moet zeggen dat deze mensen beiden heel vriendelijk waren, de ene was er een van Broker, en de andere ven century21, geen van beiden heeft zich echt opgedrongen, beiden hadden correct dezelfde waardeschatting in gedachten, en hebben mij heel wat goede raad gegeven, natuurlijk hebben ze mij ook de voordelen medegedeeld welke je hebt bij verkoop met een bureau, en ik moet eerlijk toegeven dat ze gelijk hebben.
                      Maar toch zie ik het als een soort uitdaging om het toch eerst eens zelf te proberen.

                      Hieronder een link over welk huis het gaat, lees het gerust eens na, graag zou ik van jullie eens horen welke waarde jullie zouden inschatten, perseelgrootte 463m² bebouwd oppervlak ongeveer 100m² beneden en 82m² boven, zeer goede rustige ligging, 1Km van het centrum van Roeselare, 1km van de autostrade en dicht bij alle schoppingcentra van Roeselare. KLIK HIER.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Huis verkopen.

                        Via http://www.immoweb.be daar kan je het eerst zelf proberen.
                        Maar de prijs zetting zal belangrijk zijn. Je wilt uiteraard zoveel mogelijk, maar als de prijs te hoog is dan blijven kooplustigen ook weg.

                        Ik ken iemand die een villa te koop heeft staan boven de 400.000 Euro. En daar is na 3 maanden nog geen kat naar komen naar kijken. Voor de hogere prijzen lijkt de markt vandaag nog dood te zijn. Het maakt dan weinig uit of deze woning die prijs waard is of niet.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Huis verkopen.

                          En hoe zit het met de verkoop van bouwgrond?

                          Is het beter dit te verkopen via een notaris of via een immo-bureau?
                          Is het momenteel het moment om bouwgrond te verkopen?
                          Grond is gelegen kort bij een centrum en scholen... Is dit ook bepalend voor de waarde ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Huis verkopen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Via http://www.immoweb.be daar kan je het eerst zelf proberen.
                            Maar de prijs zetting zal belangrijk zijn. Je wilt uiteraard zoveel mogelijk, maar als de prijs te hoog is dan blijven kooplustigen ook weg.
                            Mijn dochter heeft op een zaterdagavond bij ons thuis op immoweb een huis zien staan. Voor een onwaarschijnlijke prijs. Het stond nog geen half uur op de website.
                            Ze heeft onmiddellijk gebeld en ze was de eerste. Afspraak zondagvoormiddag om 10 uur.

                            Toen ze daar aankwamen, hadden er al zes mensen een afspraak waarvan de volgende om 11 uur effectief aan de deur stond met de mededeling dat ze het 'blind' zouden gekocht hebben.

                            Maar ze waren te laat want mijn dochter had een verkoopsovereenkomst bij en ze hebben die al vlug ondertekend.

                            Het huis in centrum Mechelen kostte 225.000 euro, waar die mensen er zéker 300.000 hadden kunnen voor krijgen. Maar die mensen hadden enkel éénmaal een prijs gevraagd aan een notaris, en ze hadden geen enkele commerciële aanleg.

                            Wat gebben we zo heleerd? Dat je als verkoper het best zelf rondkijkt en vergelijkt en rondvraagt wat een goede prijs zou zijn. En als je tijd hebt, dan begin je toch gewoon 15 procent te duur? Om te zien of en wat de reacties zijn...


                            Peter

                            Comment


                            • #15
                              Re: Huis verkopen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

                              Hieronder een link over welk huis het gaat, lees het gerust eens na, graag zou ik van jullie eens horen welke waarde jullie zouden inschatten, perseelgrootte 463m² bebouwd oppervlak ongeveer 100m² beneden en 82m² boven, zeer goede rustige ligging, 1Km van het centrum van Roeselare, 1km van de autostrade en dicht bij alle schoppingcentra van Roeselare. KLIK HIER.
                              Ik ben natuurlijk helemaal niet thuis in die regio, maar dit in regio Antwerpen op dezelfde rustige ligging, geraak je meteen kwijt aan 260.000EUR. Daar doe ik dus wat af omwille van de provincie, en dan heb je een vraagprijs waar mensen het vrij snel voor kopen!

                              Hoe ver zit ik ernaast?

                              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                              Comment

                              Working...
                              X