Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vrijdag de dertiende....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vrijdag de dertiende....

    Wie geloofd er in
    Nu ik wel
    Heb er altijd mee gelachen tot 18 jaar geleden
    S'morgens nog aan het lachen er mee maar s'avonds niet meer
    We kwamen toen terug van mijn ouders
    Er reed een wagen in de verte voor ons(dachten we)
    Tot we plots deze niet meer konden ontwijken en er achter op knalde
    Wat bleek deze had geen remlichten en achterlichten meer en stond stil om af te draaien bij een persoon on deze te laten maken
    Het was valavond in Februari dus afstand inschatten was niet zo makkelijk
    Gevolg: auto totaal los met drie naar het ziekenhuis man gehele gezicht kapot (geen gordel aan) ik twee verschoven halswervels waar ik nu nog steeds de gevolgen van heb(oorsuizen aan beide kanten, zenuwen beschadingd) en dochtertje zes maanden gelukkig zonder letsels
    We hadden juist de dag voordien de autostoel in gebruik genomen

    DUS IK LACH NIET MEER MET VRIJDAG De DERTIENDE
    EN BEN VANDAAG EXTRA VOORZICHTIG
    Last edited by lilybie; 13 november 2009, 07:22.
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: vrijdag de dertiende....

    ik niet......
    wat komt, komt......
    of het nu vrijdag de 13 of maandag de 7de is
    heb al zoveel meegemaakt dat ik daar echt niet meer bij stil sta....
    ik heb door de jaren geleerd voor de dingen die goed gaan dankbaar te zijn, en de aan de dingen die "tegenslaan" een positieve kant te gaan zoeken
    huilen lucht op, maar lost niets op....dus er maar weer tegen aan na een fikse huilbui en een dosis zeflbeklag (die moet er ook eens zijn)

    pfff ben weer aan het filosferen....zal door vrijdag de 13de komen zeker

    ik wens je wel een volledig herstel toe....ben een tiental jaren geleden ook in dit straatje gepasseerd
    kan van de gevolgen en de nasleep meespreken....
    groetjes aline
    groetjes aline

    Comment


    • #3
      Re: vrijdag de dertiende....

      pfff,

      hecht er ook niet veel belang aan.
      we zien wel. is een dag gelijk een ander
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: vrijdag de dertiende....

        Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
        Wie geloofd er in
        Nu ik wel
        Heb er altijd mee gelachen tot 18 jaar geleden
        S'morgens nog aan het lachen er mee maar s'avonds niet meer
        We kwamen toen terug van mijn ouders
        Er reed een wagen in de verte voor ons(dachten we)
        Tot we plots deze niet meer konden ontwijken en er achter op knalde
        Wat bleek deze had geen remlichten en achterlichten meer en stond stil om af te draaien bij een persoon on deze te laten maken
        Het was valavond in Februari dus afstand inschatten was niet zo makkelijk
        Gevolg: auto totaal los met drie naar het ziekenhuis man gehele gezicht kapot (geen gordel aan) ik twee verschoven halswervels waar ik nu nog steeds de gevolgen van heb(oorsuizen aan beide kanten, zenuwen beschadingd) en dochtertje zes maanden gelukkig zonder letsels
        We hadden juist de dag voordien de autostoel in gebruik genomen

        DUS IK LACH NIET MEER MET VRIJDAG De DERTIENDE
        EN BEN VANDAAG EXTRA VOORZICHTIG
        vrijdag 13 is een gewone dag, mensen hebben het gewoon verzongen.
        om andere bang te maken.

        Comment


        • #5
          Re: vrijdag de dertiende....

          Ik heb ook al een zwaar ongeval gehad op een vrijdag de dertiende maar ik heb er ook al gehad op andere dagen van het jaar.
          Is vrijdag de dertiende dan een ongeluksdag? Helemaal niet want in normale omstandigheden had ik morsdood moeten geweest zijn met dat ongeluk en ben er na even het bewustzijn verloren te hebben voor de rest zonder kleerscheuren vanafgekomen, al was dat 35 meter verder dan de wagen in het midden van een druk kruispunt.
          Dus voor mij is het een dag als een ander, ge kunt pech hebben maar ook geluk!
          En voor de rest is het gewoon bijgeloof, niet echt het geloof dat we zouden moeten volgen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: vrijdag de dertiende....

            Vrijdag de 13de??

            Ah dan is er een extra Lotto speelpot
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: vrijdag de dertiende....

              Tja het is gewoon bijgeloof.

              Comment


              • #8
                Re: vrijdag de dertiende....

                Trouwens wie zou dit ooit verzonnen hebben

                Comment


                • #9
                  Re: vrijdag de dertiende....

                  Een dag zoals een ander zeker....
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment


                  • #10
                    Re: vrijdag de dertiende....

                    Oorsprong
                    Een andere mogelijke verklaring is dat op vrijdag de dertiende oktober 1307 in Frankrijk alle Tempeliers op bevel van Philips de Schone werden gearresteerd, op grond van valse beschuldigingen. Dit was de opmaat voor de uiteindelijke vernietiging van de Orde van de Arme Ridders van Christus en de Tempel van Salomo, beter bekend als de Tempeliers. Sindsdien is men vrijdag de dertiende blijven zien als ongeluksdag.

                    Er wordt ook wel gesteld dat vrijdag de 13e is afgeleid van een Noorse sage over de kwaadaardige god Loki die als niet-uitgenodigde, dertiende gast, op het feest komt en de aarde in rouw dompelt.

                    Dit bijgeloof van miljoenen mensen heeft invloed op de economie: in de Verenigde Staten verzuimen opvallend veel mensen hun werk en worden zakelijke transacties uitgesteld. Verder hebben veel gebouwen geen 13e verdieping waardoor liften moeten worden aangepast. Ook is er in bijna geen enkel ziekenhuis een operatiekamer nummer 13 te vinden.

                    Het idee van vrijdag de 13e als ongeluksdag wordt gebruikt in de filmreeks Friday the 13th.

                    Marianne Williamson geeft de verklaring in het boek In vrouwelijkheid dat vrijdag de 13e zou afstammen van dat dat de heksen bij elkaar zouden komen

                    Zijn er hier effectief mensen die aan paraskevidekatriafobie lijden?
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: vrijdag de dertiende....

                      [MOD]Off topic commentaar verwijderd[/MOD]
                      Last edited by LamboCars; 13 november 2009, 17:53. Reden: Totaal off-topic

                      Comment


                      • #12
                        Re: vrijdag de dertiende....

                        [MOD]Off topic commentaar verwijderd[/MOD]
                        Last edited by LamboCars; 13 november 2009, 17:53. Reden: Totaal off-topic
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: vrijdag de dertiende....

                          ga toch meer voor de Bijbelse insteek.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: vrijdag de dertiende....

                            Laat ons wachten tot vanavond 24:00 uur, dan kunnen we zeggen of vrijdag de dertiende een dag is als een andere.

                            Misschien valt er straks nog een enorme komeet op West-Europa.

                            Comment


                            • #15
                              Re: vrijdag de dertiende....

                              Als ik vanavond de SuperLotto win zal vrijdag de 13de voortaan een SUPER FEESTDAG worden voor ons. Zeker wten .

                              Comment

                              Working...
                              X