Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

    Hoi Nikon BD'ers,

    Vandaag ben ik de nieuwe AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N gaan ophalen bij Art & Craft in Gent, en ik wou mijn eerste indrukken even met jullie delen. Ik heb geen foto's van bakstenen muren genomen, maar heb gewoon even in ons interieur rondgekeken, en vond zo onze verlichting. Ik heb vanaf statief een diafragmareeksje genomen met mijn D700, gewoon om een idee te krijgen van vignettering, hoekscherpte en bokeh. De scherpte ligt op de rechtse tip van de voorste lamp. Verder heb ik de vignetteringscorrectie uitgezet in NX2 (die overigens wel raad weet met de lichtafval in de hoeken van alle foto's).

    Het hele frame aan f/2.8:


    100% crops van de rechter benedenhoek aan f/2.8 en f/4.0



    100% crops van de rechter benedenhoek aan f/5.6 en f/8.0


    Verder is de AF snelheid heel dicht bij wat ik van mijn primes gewoon ben. Morgen ga ik de resultaten van de VR posten.

    Hopelijk hebben jullie hier iets aan

  • #2
    Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

    Ja Frank, hier hebben we zéker iets aan...
    De prestaties zien er toch geweldig uit, niet?

    Ik kijk alvast uit naar je volgende test(s)/resultaten...
    Bijzonder knap gebaar dat je dit deelt met ons...

    Ga je enkele gasten proberen te overtuigen ivm een upgrade
    (ik ben er nogal gevoelig aan)

    mvg,

    Roland

    Comment


    • #3
      Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

      Tja, wat wil je met dergelijk materiaal?

      Als de software die vignettering bij de grootste lensopening wegwerkt, is er echt geen vuiltje aan de achtergrond.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

        had jij ook geen nikon 70-200 VR eerste versie?

        Anders zit er verschil in kwaliteit?

        Ik ging eerst een nikon 70-200 vr eerste versie aanschaffen maar ga nog wat wachten en zaterdag misschien een tamron 70-200 gaan kopen om te zien hoe die het doet.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

          Vrij logisch dat deze lens prima kwaliteit levert maar ik vraag me ook af wat het verschil is met de vorige
          en het verschil op DX en FF

          of kom je naar hier Frank
          Last edited by devid; 12 november 2009, 18:03.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

            Ziet er zeker niet slecht uit he Frank

            Comment


            • #7
              Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

              Ziet er prima uit, maar ik ben ontzettend benieuwd naar het verschil met het ouwetje dat ik heb.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

                Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                had jij ook geen nikon 70-200 VR eerste versie?

                Anders zit er verschil in kwaliteit?

                Ik ging eerst een nikon 70-200 vr eerste versie aanschaffen maar ga nog wat wachten en zaterdag misschien een tamron 70-200 gaan kopen om te zien hoe die het doet.
                Ik heb de eerste versie nooit gehad, maar wel verschillende keren geprobeerd Op DX absoluut een goed objectief Alleen moet ie op 200mm iets dichtgestopt worden voor vlammende scherpte. In jouw geval zou ik niet twijfelen en profiteren van het verhoogde aanbod tweedehands exemplaren. De kans dat de nieuwe lang moeilijk verkrijgbaar zal zijn, is meer dan reëel

                Deze nieuwe is scherp zijn tot in de hoeken op FX, zal veel minder vignetteren op FX, heeft snellere AF, verteert veel beter rechtstreeks invallend licht (dwz geen contrastverlies) en heeft een efficiëntere VR.

                De Tamron zeker mijden als de pest. Die is net toegevoegd aan de lensrentals hall of shame http://www.lensrentals.com/news/2009...repair-data-35

                Comment


                • #9
                  Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Ziet er prima uit, maar ik ben ontzettend benieuwd naar het verschil met het ouwetje dat ik heb.
                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  Vrij logisch dat deze lens prima kwaliteit levert maar ik vraag me ook af wat het verschil is met de vorige
                  en het verschil op DX en FF

                  of kom je naar hier Frank
                  Ik zal het eens vriendelijk aan Nicky enkele straten verder vragen. Zij zit hier ook op het forum, en heeft al bijna 2 jaar versie 1

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

                    Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                    Ziet er zeker niet slecht uit he Frank
                    Inderdaad. f/2.8 in de hoeken op FX is goed, maar f/4 toch nog een tikkeltje beter

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                      Ja Frank, hier hebben we zéker iets aan...
                      De prestaties zien er toch geweldig uit, niet?

                      Ik kijk alvast uit naar je volgende test(s)/resultaten...
                      Bijzonder knap gebaar dat je dit deelt met ons...

                      Ga je enkele gasten proberen te overtuigen ivm een upgrade
                      (ik ben er nogal gevoelig aan)

                      mvg,

                      Roland
                      Ik vind dat het objectief zeker mijn verwachtingen overtreft

                      De volgende test is de vuurproef tov de 200/2VR

                      Jullie koppekes zot proberen te krijgen is altijd plezant hé

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

                        Jullie koppekes zot proberen te krijgen is altijd plezant hé
                        Voorlopig toch he

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

                          Verdere testen hebben aangetoond dat de reproduction factor slachtoffer geworden is van de verbeteringen aan de optiek. Onder 7 meter wordt de effectieve 200mm stelselmatig minder. Op 2 meter houden we zo ca 150mm over, al moet ik dat nog verifiëren.

                          Het kantelpunt voor VR zit zo rond 1/6s. Er onder moet je geluk hebben, erboven heb je veel kans op een scherpe foto

                          Op FX zit de scherpte op f/2.8 aardig dicht bij die van de 200/2VR
                          Last edited by frank207be; 12 november 2009, 18:25. Reden: bijgevoegd

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

                            Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                            Voorlopig toch he


                            Da's waar. Hopelijk komt de levering overal snel op gang

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

                              Nice!
                              Bedankt voor de "voorstelling" van de lens Frank.
                              Altijd handig om de nieuwe resultaten te zien.

                              Comment

                              Working...
                              X