Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ziegler

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ziegler

    Ik was getroffen door de zuivere architectuur van dit gebouw, in een fotografisch rustige omgeving.


  • #2
    Re: ziegler

    Vind het een hele mooie plaat al is mijn mening als amateur misschien wel niet veel waard

    Om dan over een detail te zagen: het stoort me een beetje dat het gebouw naar rechts afloopt, maarja, das maar een detail hé

    Comment


    • #3
      Re: ziegler

      al is mijn mening als amateur misschien wel niet veel waard
      niet zo bescheiden zijn, "amateurs" zien dikwijls andere dingen dan ervaren fotografen, wat interessant kan zijn als mening.

      het stoort me een beetje dat het gebouw naar rechts afloopt
      je hebt een zeer goed oog, want voor mij stond het waterpas, maar je hebt gelijk, het helt af.

      Comment


      • #4
        Re: ziegler

        Oorspronkelijk geplaatst door kiekefreak Bekijk bericht
        Om dan over een detail te zagen: het stoort me een beetje dat het gebouw naar rechts afloopt, maarja, das maar een detail hé
        Visueel lijkt het zo, maar als je dan even scrolt, zal je merken dat dit niet het geval is.

        Opname kan mij niet zo boeien. Ik vind dat er maar weinig fotografische inbreng aan te pas komt, tenzij misschien de parkeerplaatsen die symmetrisch lopen met het gebouw.
        Jochenvde Photography
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: ziegler

          zoals het is, er staat.
          wel effe kuizen hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: ziegler

            Nu moet ik zeggen dat hij inderdaad ogenschijnlijk afloopt..Ik heb hem nu zelf niet in het raster in CS maar dat is werkelijk minimaal hoor.Zal geen haar schelen..
            Het is gewoon een typisch gebouw waar er zo velen van staan in Belgie.
            Niet echt speciaal maar de lijnen van de parking brengen de diepte in de foto..De palen storen me dan wel weer wat het beeld alle oneer aandoet. Tja die staan er en je kan er niet rondom hé..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: ziegler

              Als foto vind ik hem te "recht".
              Ik zou er een perspectief van gemaakt hebben, de foto uit een hoek genomen dus, en vooral, het gebouw meer fotovullend gemaakt.

              Bij perspectief is het precies dat het gebouw je aankijkt.

              Jan

              Comment


              • #8
                Re: ziegler

                Het zal wel aan mijn beginnersoog liggen, maar wat spreekt jullie zo aan in deze foto? Ik vond hem nl niet zo bijzonder voor in showcase (sorry, control-z...). Ik had eerder dezelfde mening als jochenvde...
                Canon Eos 450D
                Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                Comment


                • #9
                  Re: ziegler

                  Dit is een bijzonder objectieve en 'droge' benadering van het onderwerp, en daarom eigenlijk wel speciaal.
                  Er wordt niets aan opgepoetst of toegevoegd. Bijna een foto zoals je in de krant zou zien.
                  Ik weet eigenlijk niet goed wat ik er moet van denken.
                  Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                  Comment


                  • #10
                    Re: ziegler

                    zoals het is, er staat.
                    Dit is een bijzonder objectieve en 'droge' benadering van het onderwerp, en daarom eigenlijk wel speciaal.
                    daar draait het in feite om, een zo neutraal mogelijke weergave van het gebouw.
                    Ik vind dat er maar weinig fotografische inbreng aan te pas komt
                    Ik heb het gebouw (wat ik op zich vrij mooi vind) niet mooier of lelijker willen maken.
                    Die betrachting is eigenlijk mijn fotografische inbreng.
                    enkel de omgeving links en rechts en de auto die er voor staat, doorbreken die neutraliteit een beetje.

                    er is geen nabewerking aan te pas gekomen, buiten lichtjes desatureren.

                    bedankt voor de comments

                    Comment


                    • #11
                      Re: ziegler

                      Wat deed jij op of aan onze parking ?
                      Niet die van Ziegler zelf want die ligt achter het hek maar die van oa Hapag LLoyd.

                      Ik zie dit gebouw dus alle dagen en heb er eerlijk gezegd nooit een onderwerp voor een
                      foto in gezien. Het staat er wel keurig op.
                      Mvg, Marc
                      Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                      http://fotos.mdlfoto.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: ziegler

                        Ik zou het gebouw ook liever iets beeldvullender gezien hebben, met bovendien minder
                        storende elementen in de directe omgeving

                        Comment


                        • #13
                          Re: ziegler

                          Misschien een doordenkertje!
                          Moet een onderwerp visueel of effectief rechtgezet worden?
                          Hier zorgt de basis voor een visuele vervorming tov het perfect doosvormige gebouw.

                          Comment


                          • #14
                            Re: ziegler

                            De drie grote vertikalen ( 2 palen links,en één boven het gebouw )doen het hem hier voor mij.Evenwichtige strakke vlakverdeling.Toch mist voor mij de foto kracht op dit moment.Een goede omzetting in ZW/W zou hier niet misstaan volgens mij.
                            En jammer dat een gedeeltelijk ingekleurde foto op dit moment zo vreselijk "not done" is,want daarmee zou je een erg mooi geometrisch abstract kunnen realiseren.




                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: ziegler

                              Voor mij veel te veel storende elementen (naast gebouw L & R) in beeld.
                              Misschien het gebouw alleen met de auto ervoor...? Een foto dient je blik vast te houden, dat is hier niet het geval ...
                              "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

                              Comment

                              Working...
                              X