Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm: slecht exemplaar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 17-50mm: slecht exemplaar?

    Misschien ligt het aan mij, of misschien heb ik echt een minder goed exemplaar, maar de scherpte van deze lens stelt mij toch teleur. Wat ik eruit krijg is nooit echt 100% scherp, mijn 50mm'etje doet het beter.

    Wat denken jullie? Zit het tussen mijn oren en heb ik er gewoon te veel van verwacht, of is dit echt een "slecht" exemplaar?

    Explore Laura Cl.’s 179 photos on Flickr!


    Deze foto's zijn alle zes op statief (wel ja, op tafeltje ) getrokken. Ik vind ze echt niet scherp genoeg.

  • #2
    Re: Tamron 17-50mm: slecht exemplaar?

    Tja, wat moet je beoordelen aan plaatjes van 650x433 pixels?
    Ik zie er niet veel verkeerds aan, maar dat kan ook bijna niet op dat formaat.....
    Overigens is die Tamron wel bekend om de wisselende kwaliteit, misschien kan een servicebeurtje geen kwaad.
    Op Pixelpeeper zie ik ook heel veel plaatjes van deze lens die er niet best uitzien....

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 17-50mm: slecht exemplaar?

      Al je op de foto klikt en nadien op "all sizes" boven de foto, krijg je hem normaal gezien groter te zien (1024 x 683). Als ik daar naar kijk, hoeft dat al geen crop meer in mijn ogen: ik vind het er echt niet scherp uitzien. Of neem ik toch beter eens een crop? Vooral rechtsonder (eigenlijk 1/4 van de foto) lijkt mij veel te soft.

      Ik heb ondertussen al heel wat gelezen over slechte exemplaren en misschien word ik er gewoon paranoia van, maar dit vind ik echt niet scherp. Ik zou het daarom leuk vinden eens de mening van anderen te krijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 17-50mm: slecht exemplaar?

        Rechtsonder minder dan de rest lijkt te kloppen.
        Dat betekent: binnenbrengen voor justage...
        Is die lens toch enigszins berucht voor, maar mogelijk is het op te lossen onder garantie of voor een nog acceptabel bedrag.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 17-50mm: slecht exemplaar?

          Bedankt, ik heb ondertussen op Flickr ook die bevestiging gekregen. Morgen breng ik de verkoper op de hoogte, hopelijk mag ik bij hen van exemplaar wisselen. Als dat niet kan stuur ik hem op naar Tamron (en moet ik hopelijk geen 3 maanden wachten.. ). Echt rottig dat die lenzen niet op voorhand getest worden.

          Comment

          Working...
          X