Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Echternachtersee (Lux) bij mist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Echternachtersee (Lux) bij mist

    Vanmiddag met de hond een lekkere wandeling gemaakt om de Echternachtersee.
    Ondanks dat het plaatselijk behoorlijk mistig was waren er nog genoeg plekjes te vinden om te fotograferen.
    De laatste maand hebben ze er groot onderhoud gedaan en dat is goed te zien.
    Hier staan nog een paar foto's van vandaag.


    Mocht je een keer in Echternach komen dan is het zeker de moeite waard om een keer om de See te lopen.
    mvg
    Antoine





  • #2
    Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

    Antoine dat zijn mooie opnames.Prachtige eerste.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

      Prachtige opnames
      Maar nu is het er wel mooier dan in de zomer,en als je dan nog vlakbij woont is het gemakkelijk ook om regelmatig eens gaan te shooten he
      Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

      Comment


      • #4
        Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Antoine dat zijn mooie opnames.Prachtige eerste.
        Was daar bijna in het water gevallen.


        Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
        Prachtige opnames
        Maar nu is het er wel mooier dan in de zomer,en als je dan nog vlakbij woont is het gemakkelijk ook om regelmatig eens gaan te shooten he
        En wat denk je van tanken.

        mvg
        Antoine

        Comment


        • #5
          Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

          Mooi mooi mooi !!!

          Ik wil meer zien Antoine !!!!!!!!

          gr. J@siu !!!
          >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

          Comment


          • #6
            Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

            Oorspronkelijk geplaatst door Jasiu Bekijk bericht
            Mooi mooi mooi !!!

            Ik wil meer zien Antoine !!!!!!!!

            gr. J@siu !!!
            Jij bent van het terras niet afgekomen.
            mvg
            Antoine

            Comment


            • #7
              Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Was daar bijna in het water gevallen.
              Dat droogt maar je toestel daarintegen? Das wat anders..
              Gisteren ben ik ook heel voorzichtig in de Hougne gaan staan..als je daar struikelt dan heb je pech..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

                Jammer van de grijze en eentonige lucht maar ondanks dat heel geslaagde opnames
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                Comment


                • #9
                  Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

                  Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                  Jammer van de grijze en eentonige lucht maar ondanks dat heel geslaagde opnames
                  Ik vind dit persoonlijk niet jammer.
                  Foto's genomen in de mist geven nu eenmaal geen mooi wolkendek.
                  mvg
                  Antoine

                  Comment


                  • #10
                    Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

                    sorry antoine maar ik vind ze niet zo super toch zeker die tweede niet
                    Ik heb de locatie al meermaals in de herfst gezien en er als kind in de zomer veel gezwommen en zelfs gevist.

                    Ik mis er de echte herfst kleuren. ALs je bij het brugje iets verderop gaat richting het japans gebouwtje staan prachtige japanse esdoorns en larixs die normaal heel mooie herfst kleuren vertonen.

                    De eerste foto vind ik dan toch iets beter dan de tweede omdat je er nog een beter dieptezicht hebt op de See, ook een volledig brugje en betere reflectie
                    maar de tweede geeft teveel aandacht aan een troostloze groen/grijze onderkant , ik had hier mee aandacht gegeven naar de bovenkant en zeker een volledig brug

                    een vleugje hdr had hier misschien iets meer kleur effect kunnen geven , zowel qua herfstkleuren als contrast in de grijze lucht
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      sorry antoine maar ik vind ze niet zo super toch zeker die tweede niet
                      Ik heb de locatie al meermaals in de herfst gezien en er als kind in de zomer veel gezwommen en zelfs gevist.

                      Ik mis er de echte herfst kleuren. ALs je bij het brugje iets verderop gaat richting het japans gebouwtje staan prachtige japanse esdoorns en larixs die normaal heel mooie herfst kleuren vertonen.

                      De eerste foto vind ik dan toch iets beter dan de tweede omdat je er nog een beter dieptezicht hebt op de See, ook een volledig brugje en betere reflectie
                      maar de tweede geeft teveel aandacht aan een troostloze groen/grijze onderkant , ik had hier mee aandacht gegeven naar de bovenkant en zeker een volledig brug

                      een vleugje hdr had hier misschien iets meer kleur effect kunnen geven , zowel qua herfstkleuren als contrast in de grijze lucht
                      Of jij ze super vindt of niet Devid laat mij eigenlijk koud.
                      Je verhaal hoe het daar uit ziet klopt namelijk niet.
                      Herfstkleuren komen daar namelijk niet meer voor.
                      Zoals ik in mijn opening al had aangegeven is daar een maand lang groot onderhoud gepleegd. Veel bomen zijn afgezaagd en alles is behoorlijk gesnoeid.
                      Tevens zijn de houten bruggetjes gerenoveerd.
                      Het is daar dus op dit moment een kale boel.

                      Het verschil tussen ons tweeën is dat ik met mijn fotografie wil weergeven zoals de werkelijkheid op dat moment is.
                      Jij mag graag de werkelijkheid aanpassen met Photoshop, zodat je droom foto eruit komt.

                      Ieder zijn lol.

                      Ken je dit topic nog?
                      Forum voor het plaatsen van foto's van architectuur, urbex, en door de mens gemaakte constructies. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


                      Daar wis je ook hoe het eruit zag.

                      mvg
                      Antoine

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        Of jij ze super vindt of niet Devid laat mij eigenlijk koud.
                        Je verhaal hoe het daar uit ziet klopt namelijk niet.
                        Herfstkleuren komen daar namelijk niet meer voor.
                        Zoals ik in mijn opening al had aangegeven is daar een maand lang groot onderhoud gepleegd. Veel bomen zijn afgezaagd en alles is behoorlijk gesnoeid.
                        Tevens zijn de houten bruggetjes gerenoveerd.
                        Het is daar dus op dit moment een kale boel.

                        Het verschil tussen ons tweeën is dat ik met mijn fotografie wil weergeven zoals de werkelijkheid op dat moment is.
                        Jij mag graag de werkelijkheid aanpassen met Photoshop, zodat je droom foto eruit komt.

                        Ieder zijn lol.

                        Ken je dit topic nog?
                        Forum voor het plaatsen van foto's van architectuur, urbex, en door de mens gemaakte constructies. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


                        Daar wis je ook hoe het eruit zag.

                        mvg
                        Antoine
                        Als je niet tegen commentaar kunt, moet je hier ook niet posten Antoine...

                        Ik volg je werk ook al heel lang en dit zijn inderdaad mindere foto's. De eerste heeft de compo nog mee, maar voor de rest is het echt niet zo mooi.

                        Het was misschien mistig, maar dat komt ook niet echt eruit in de foto. Dit zijn eerder snapshots met grauwe kleuren.

                        Sorry, maar moet Devid hier grotendeels gelijkgeven. En fotoshopplaatjes zie ik ook niet graag, maar dit zijn geen uitzonderlijk mooie foto's. En als fotografie alleen maar ging om de werkelijkheid weergeven dan zou het maar wat saai zijn. Meestal zorgt licht, compositie en onderwerp voor iets spannends, dat is hier niet het geval

                        No hard feelings

                        Mipstoo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

                          Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                          Als je niet tegen commentaar kunt, moet je hier ook niet posten Antoine...

                          Ik volg je werk ook al heel lang en dit zijn inderdaad mindere foto's. De eerste heeft de compo nog mee, maar voor de rest is het echt niet zo mooi.

                          Het was misschien mistig, maar dat komt ook niet echt eruit in de foto. Dit zijn eerder snapshots met grauwe kleuren.

                          Sorry, maar moet Devid hier grotendeels gelijkgeven. En fotoshopplaatjes zie ik ook niet graag, maar dit zijn geen uitzonderlijk mooie foto's. En als fotografie alleen maar ging om de werkelijkheid weergeven dan zou het maar wat saai zijn. Meestal zorgt licht, compositie en onderwerp voor iets spannends, dat is hier niet het geval

                          No hard feelings

                          Mipstoo
                          Ik kan echt wel tegen commentaar echter ik ga geen photoshop werk doen.

                          Het stoort mij al heel lang dat alleen foto's die veel PS ondergaan hebben hier een plaatsje vinden.

                          Vandaar dat ik naar andere oorden vertrek waar men nog met fotografie bezig is.

                          mvg
                          Antoine.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                            Of jij ze super vindt of niet Devid laat mij eigenlijk koud.
                            Het is daar dus op dit moment een kale boel.
                            als ik foto's maak van een kale boel, post ik ze niet... althans niet in showcase

                            of ook
                            Plaats hier je beste foto's van natuur of landschappen
                            Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling. Showcase is bedoeld voor de betere foto.
                            en dat vind ik het doodzonde om met proff. materiaal te werken en de finale software touch aan je voorbij te laten gaan.

                            succes
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                            IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Echternachtersee (Lux) bij mist

                              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                              Jij bent van het terras niet afgekomen.
                              mvg
                              Antoine
                              maar wel lekker !!!!
                              >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

                              Comment

                              Working...
                              X