Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in beslag nemen van fotomateriaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • in beslag nemen van fotomateriaal?

    is het mogelijk dat wanneer je zonder voorafgaandelijke toestemming in een station van de nmbs wat foto-opnames maakt dat je fotospullen in beslag kunnen worden genomen?
    dit vernam ik op een ander forum (mn) maar twijfel hier sterk aan

    iemand die weet of dit kan?
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    is het mogelijk dat wanneer je zonder voorafgaandelijke toestemming in een station van de nmbs wat foto-opnames maakt dat je fotospullen in beslag kunnen worden genomen?
    dit vernam ik op een ander forum (mn) maar twijfel hier sterk aan

    iemand die weet of dit kan?
    dat is wat ik er van weet:

    Klikkerdeklik

    Trouwens moet ik binnenkort een vrij onderwerp maken met als (is mijn vrije keuze van onderwerp) onderwerp station/ mens & beweging... we zullen zien wat er gebeurt.
    Last edited by Blue Point; 11 november 2009, 11:07.

    Comment


    • #3
      Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

      Je moet enkel toestemming vragen als je met een statief foto's gaat nemen in een station. Foto's nemen zonder statief is geen probleem voor de NMBS.

      Comment


      • #4
        Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

        verbieden foto's te nemen : absoluut

        in beslag nemen: kan nooit door nmbs
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          in beslag nemen: kan nooit door nmbs
          Daar zou ik toch niet zo heel zeker van zijn omdat de bediende politie bevoegdheid heeft.
          Maar geen kat die daar nog om kraait.
          Ik deed in ieder geval of dat mijn neus bloedde, zolang men maar niet over de sporen liep want dit aanzag ik als te gevaarlijk.
          Op een rangeerbundel zullen ze er wel strenger op toezien omdat het daar zeer gevaarlijk kan zijn.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Daar zou ik toch niet zo heel zeker van zijn omdat de bediende politie bevoegdheid heeft.
            Maar geen kat die daar nog om kraait.
            Ik deed in ieder geval of dat mijn neus bloedde, zolang men maar niet over de sporen liep want dit aanzag ik als te gevaarlijk.
            Op een rangeerbundel zullen ze er wel strenger op toezien omdat het daar zeer gevaarlijk kan zijn.
            zij hebben een beperkte politiebevoegdheid om zaken te verbaliseren maar geen bevoegdheid tot inbeslagname net zoals ze geen geweld mogen gebruiken.
            In de wet op het politieambt staat vermeld wie..... en dus wie niet
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              zij hebben een beperkte politiebevoegdheid om zaken te verbaliseren maar geen bevoegdheid tot inbeslagname net zoals ze geen geweld mogen gebruiken.
              In de wet op het politieambt staat vermeld wie..... en dus wie niet
              En de spoorwegpolitie? Heeft die niet hetzelfde statuut als de gewone politie?

              Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

                Oesje, sinds de politie hervorming bestaat de spoorwegpolitie niet meer.
                Zij die slaagden in een examen of proef konden overstappen naar de politie.
                Zij die dat niet wensten te doen zijn nu bij de security van de NMBS.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Oesje, sinds de politie hervorming bestaat de spoorwegpolitie niet meer.
                  Zij die slaagden in een examen of proef konden overstappen naar de politie.
                  Zij die dat niet wensten te doen zijn nu bij de security van de NMBS.
                  En zijn die dan hun politionele bevoegdheid kwijt?

                  Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jurn Bekijk bericht
                    Je moet enkel toestemming vragen als je met een statief foto's gaat nemen in een station. Foto's nemen zonder statief is geen probleem voor de NMBS.
                    Ik heb vorig jaar zonder toestemming met statief op het perron in het station van Oostende foto's getrokken.
                    Ze hebben mij daar toen niet op aangesproken.
                    Dit was natuurlijk een éénmalige ervaring. Maar persoonlijk zou ik het nog eens doen.
                    Het is mij een beetje bij de haren gegrepen dat ik 3 weken op voorhand een schriftelijke toestemming moet aanvragen om mijn vriendin op een wintermorgen tijdens het uitwuiven eens te mogen fotograferen.
                    Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      En zijn die dan hun politionele bevoegdheid kwijt?

                      Mvg.
                      Robert
                      zij die overstapten naar de federale politie niet, zij die naar de securail gingen wel
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

                        toch zelf ook al regelmatig foto's gemaakt op perrons, ongelijkgrondse overgangen, in de trein,...
                        nooit, maar dan ook nooit is er iemand van de NMBS naar mij toe gekomen. Ik moet wel zeggen: ik hang daar geen uren rond. foto maken (op voorhand al weten waar je wilt gaan is makkelijker) en weg. een echte shoot is natuurlijk iets anders

                        ohja, voor de mensen die het wel eens willen doen: door de voor of achterraam van een rijdende trein zijn ubercoole foto's te maken
                        een keertje de fiets van brussel naar halle meegenomen. Omdat het zo een korte afstand was en de fiets nogal zwaar beladen was, mocht ik bij mijn fiets blijven. wat ze vergeten waren, was om het deurtje naar de 'locomotief' zijnde de plek waar de machinist zit af te sluiten. Bij de eerste goede rammel kwam die open. En laten we eerlijk zijn. Ik heb daar goed van geprofiteerd
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Whodimi Bekijk bericht
                          Het is mij een beetje bij de haren gegrepen dat ik 3 weken op voorhand een schriftelijke toestemming moet aanvragen om mijn vriendin op een wintermorgen tijdens het uitwuiven eens te mogen fotograferen.
                          Heb je daar een statief bij nodig ?
                          Zo'n foto's worden elke dag in diverse stations genomen maar dan wel zonder statief en ze blijven meestal nadien beperkt tot het familiealbum => geen toestemming nodig
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Whodimi Bekijk bericht
                            Het is mij een beetje bij de haren gegrepen dat ik 3 weken op voorhand een schriftelijke toestemming moet aanvragen om mijn vriendin op een wintermorgen tijdens het uitwuiven eens te mogen fotograferen.
                            Deze uitleg op zich is al wat bij de haren getrokken!
                            Je moet toestemming vragen om van het station foto's te nemen, niet van uw vriendin in een station!
                            Tenzij dit een vereiste is van uw vriendin?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: in beslag nemen van fotomateriaal?

                              Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                              Heb je daar een statief bij nodig ?
                              Zo'n foto's worden elke dag in diverse stations genomen maar dan wel zonder statief en ze blijven meestal nadien beperkt tot het familiealbum => geen toestemming nodig
                              Ik reageerde gewoon op het bericht van Jurn waarbij het al dan niet gebruiken van een statief blijkbaar invloed heeft op het al dan niet vragen van een toestemming.
                              Zoals jezelf aankaart zijn die foto's voor het familiealbum. Toeval wil dat het donker is op een wintermorgen en dat ik graag met statief werk in het donker.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Deze uitleg op zich is al wat bij de haren getrokken!
                              Je moet toestemming vragen om van het station foto's te nemen, niet van uw vriendin in een station!
                              Tenzij dit een vereiste is van uw vriendin?
                              Niet schriftelijk
                              Toch bedankt voor de verduidelijking.
                              Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X