Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen op locatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsen op locatie

    Beste forumleden,
    Wij willen onze flitsinstallatie meezeulen naar een urban locatie. Dan heb je electriciteit nodig en wel een generatorke. Of een generator. Jawel, hoe veel capaciteit in watt of amperes moet die dan wel hebben? Ik kan het nergens terug vinden. Het zijn ofwel twee flitskoppen van 200 w/s (wel erg weinig, da's meer voor portretwerk) of wel twee koppen van 400 w/s. Uitgaande van die laatste: ZOU EEN GENERATOR DIE 1000 WATT LEVERT DAT AANKUNNEN?
    Bedankt alle technici die hier iets zinnigs over kunnen vertellen,
    Henk

    [Mod]Jouw post hoorde zeker niet thuis in het Shoot subforum, en is daarom naar Algemeen verplaatst.[/Mod]
    Last edited by LesC; 10 november 2009, 16:02.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: flitsen op locatie

    ik kan er niet veel over zegge maar voor starters is hier een link: http://forum.belgiumdigital.com/f99/...-a-250529.html
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

    Comment


    • #3
      Re: flitsen op locatie

      Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
      ik kan er niet veel over zegge maar voor starters is hier een link: http://forum.belgiumdigital.com/f99/...-a-250529.html
      Bedankt voor de link. Maar ik bedoelde een generator en geen inverter. Een generator dus die loopt op benzine. De inverter heeft een accu als voedingsspanning en 'schroeft die omhoog' naar 220 volt.
      Maar uit de discussie in je link merk ik wel dat 1000 watt voor 2x 400 ws flitskoppen aan de magere kant zal zijn. Het gaat me echter ook erom dat hij niet té zwaar en groot mag zijn. Ik zal ook toch eens kijken naar de Tronix... Bedankt alvast, ik wacht nog op meer reacties...
      Henk
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: flitsen op locatie

        Ik ontdekte zelf nog een draadje op BD. De Tronix lijkt inderdaad de beste (veiligste) oplossing.

        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: flitsen op locatie

          ik denk toch dat je niet zoveel power zal nodig hebben hoor voor de generator. uiteindelijk laden de flitsen zich langzaam op,wat de generator zonder probleem aankan, en op het moment van flitsen wordt er geen stroom van de generator gevraagd... (correct me if I'm wrong)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: flitsen op locatie

            de flitsen laden misschien langzaam op, maar met een gewone invertor van 1000 wat gaat een studioflitser in foutmodus als je er al een 300 WS flitser aan koppelt. Van elektriek ken ik niet veel, maar de manier dat de condensatoren van een flitser geladen worden is electrisch bijna te vergelijken met een soort kortsluiting, geen enkele gewone invertor kan een studioflitser voeden, en een gewone generator gebruiken heeft altijd een ernstig risico de flitsers naar de maan te helpen, als het al überhaupt wilt werken.

            Een Tronix, met daaraan een autobatterij in serie gekoppelt is de enige goedkope manier die ik ken om studioflitsers mee te nemen op locatie die tegelijk genoeg vermogen geeft. generatoren die geschikt zijn voor studioflitsers zijn pokkeduur en vind je niet in de doe het zelf zaken

            Comment


            • #7
              Re: flitsen op locatie

              Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht

              Een Tronix, met daaraan een autobatterij in serie gekoppelt is de enige goedkope manier die ik ken om studioflitsers mee te nemen op locatie die tegelijk genoeg vermogen geeft. generatoren die geschikt zijn voor studioflitsers zijn pokkeduur en vind je niet in de doe het zelf zaken
              vandaar waarschijnlijk dat velen naar "strobist" oplossingen gaan... flashes die op gewone AA batterijen werken...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: flitsen op locatie

                temeer dat je studioflitsers geen instellicht gebruiken als je met zo een tronix oplossing werkt. als je de autobatterij in serie zet, kan je even instellicht aanzetten om licht te regelen, en dan rap uit, of er is geen power meer om te flitsen ;o)

                zonder instellicht heb je in veel gevallen voldoende met een reportageflitser, indien je de nodige toebehoren kan gebruiken. Ik heb dat opgelost door een versleten studioflitser te slopen en er een reportageflitser met RF trigger in te stoppen, zodat ik ook met een reportageflitser met de lightmodifiers van in de studio kan werken. Verder zijn een zaklamp en een laserpen je vriend.

                Comment


                • #9
                  Re: flitsen op locatie

                  Iedereen bedankt voor de reacties. Ondertussen weet ik ook al wat meer. Duizend watt is echt te weinig voor mijn 2 x 400 ws flitsers, daarnaast meldt de gebruiksaanwijzing bij mijn onlangs aangeschafte Multiblitx Profilux 400 flitsers in ROOD (is dus belangrijk) dat ze NIET mogen worden aangesloten op een benzine/dieselgenerator. De spanning die daar van afkomt schijnt niet voldoende gestabiliseerd te zijn.
                  Kom ik op de Tronix 2400 watt oplossing, en zoals jullie zeggen met een autoaccu desnoods extra aangesloten (parallel hè....!) moet dat een goede oplossing zijn. 350 eurootjes bij Kamera-Express is nog qua kosten te overzien én veilig in gebruik.
                  groeten en thanks, Henk
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitsen op locatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                    temeer dat je studioflitsers geen instellicht gebruiken als je met zo een tronix oplossing werkt. als je de autobatterij in serie zet, kan je even instellicht aanzetten om licht te regelen, en dan rap uit, of er is geen power meer om te flitsen ;o)
                    Heb je daar ervaring mee ? Het lijkt me een goede oplossing, maar als je de Tronix zo snel leeg kan trekken is het toch ook niet echt nuttig meer ?

                    Denk er ook aan om een Tronix aan te schaffen omdat het werken met echte studio flitsers toch iets anders is dan met 580EXII's ... wat prima lukt hoor, daar niet van, maar eigenlijk net zo duur (zo niet duurder is) als je nog een CP-E4 pack koopt om toch een beetje power te hebben (ongeveer 300 Euro voor de flits, 150 Euro voor de CP-E4 en dan nog een statief en swivel ... ben je al bijna 1000 Euro kwijt voor twee stuks ... dat is al een mooie studio set hé)

                    Ideaal werk je met vijf lichtpunten voor auto's, als ik dat in 580EXII moet gaan kopen ben ik 2500 Euro kwijt (heb er al 2, maar toch nog 1500 Euro dus ... akkoord, ik kan ook tweedehands flitsers kopen, maar ik heb graag hetzelfde materiaal, dat werkt vlotter vind ik)

                    Mark
                    Last edited by LamboCars; 12 november 2009, 12:37.
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitsen op locatie

                      heb er een demo van gezien, waar een autobatterij in serie was geschakeld. Moet de mijne nog bestellen. Ik werk momenteel met ne gewone studio als ik power heb, en met 4 SB800 's als ik geen power heb. die Tronix staat hoog op de verlanglijst. hopelijk was de demo niet beter dan de realiteit

                      Comment


                      • #12
                        Re: flitsen op locatie

                        Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                        heb er een demo van gezien, waar een autobatterij in serie was geschakeld. Moet de mijne nog bestellen. Ik werk momenteel met ne gewone studio als ik power heb, en met 4 SB800 's als ik geen power heb. die Tronix staat hoog op de verlanglijst. hopelijk was de demo niet beter dan de realiteit
                        Op de demo zie je dat er twee stopcontacten voor 220 volt op het apparaat zitten, maar zo te zien Amerikaanse vormgeving. Heb je dus nog twee van die stekeromvormers nodig die je normaal mee op reis neemt...
                        Henk
                        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                        (BD1383NL)

                        Comment


                        • #13
                          Re: flitsen op locatie

                          Nieuws van het front....
                          Ik heb sinds deze week de beschikking over vier Multiblitz Profilux-400ws flitsers. Ze zijn nu erg goedkoop in een set van twee bij KE en Foka (anderen hanteren nog de setprijs van rond de 1800 euro...)
                          Ik heb er een eenvoudige stroommeter tussen gehangen en weet nu ongeveer wat ze aan watts op 230 volt vragen.
                          Bij vier flitsers gelijktijdig afflitsen hoog vermogen 1/1 vliegt de stroommeter in het rood (die kan niet verder dan 3000 watt.....). Hetzelfde bij drie flitsers.
                          Bij twee flitsers gelijktijdig afflitsen hoog vermogen 1/1 komt de meter in piekstand (tijdens kortstondig opladen) op meer dan 2000 watt en minder dan 2400 watt.
                          De Tronix 2400 kan dat dus aan.
                          Maar je moet er dus geen drie of vier op aansluiten.
                          Henk

                          PS
                          Ik heb nu een set van Falcon Eyes GN200AD over, maar gezien de fancy prijzen die KE daarvoor notabene inclusief achtergrondstand en radiotrigger vraagt, hou ik die maar als reserve want geen hond die er nog een fatsoenlijk bedrag voor over zal hebben...
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

                          Comment


                          • #14
                            Re: flitsen op locatie

                            euh je kan gewoon een stekker van je flitser in die tronix steken zonder tussenstuk hoor. Dat zijn gewoon gaten gelijk ze thuis ook zijn
                            Zo snel is dat ding trouwens niet leeg.
                            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                            Comment


                            • #15
                              Re: flitsen op locatie

                              Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                              euh je kan gewoon een stekker van je flitser in die tronix steken zonder tussenstuk hoor. Dat zijn gewoon gaten gelijk ze thuis ook zijn
                              Zo snel is dat ding trouwens niet leeg.
                              Thanks, dan hebben ze op de afbeelding op internet natuurlijk de amerikaanse uitvoering getoond....
                              Henk
                              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                              (BD1383NL)

                              Comment

                              Working...
                              X