Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlichte gebouwen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verlichte gebouwen

    Wie weet aub waar er mooi verlichte gebouwen staan die je mag fotograferen ,zou graag nachtfotografie doen met verlichte gebouwen ,wie wilt me aub aan adressen bezorgen .

    Alvast bedankt op voorhand

    Groetjes

    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

  • #2
    Re: Verlichte gebouwen

    Je mag ze allemaal fotograferen, maar daarom mag je ze nog lang niet allemaal publiceren (bijvoorbeeld het Atomium, daarover zijn er hier al genoeg topics geweest)...

    Van de Eiffeltoren mag je overdag foto's maken, en die mag je zonder problemen ergens in het openbaar tentoonstellen. Met de verlichting aan is het een andere zaak, voor die foto's zal je toestemming moeten vragen (dat betekent gewoonlijk betalen) voor je ze mag publiceren (je mag ze dus alleen thuis tegen de muur hangen).

    Ik vind het zelf ook een idiote regeling, als je mooie foto's maakt van het Atomium, dan maak je toch reclame??
    Dan zouden ze zelf moeten betalen om ze te laten publiceren.

    Het is natuurlijk een heel andere zaak als je die foto's zou gebruiken om er geld mee te verdienen, maar ik denk dat de meesten hier wel "amateurs" zijn die niet de bedoeling hebben om geld te verdienen met foto's van die blinkende bollen uit Brussel.
    (En waarvoor ze een paar jaar geleden ons belastinggeld wel hebben gebruikt om ze terug te laten blinken.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Verlichte gebouwen

      Het is zoals je zelf schrijft gewoon als amateur te leren omgaan met je fototoestel onder andere belichtings omstandigheden als je gewoon bent overdag ,ik ga deze foto's niet verkopen het is me alleen maar te doen omdat ik nacht fotografie echt wel mooi vindt en er natuurlijk meer van jezelf gevraagd wordt en je toestel .

      Dat van onze brussel bollen en het treinstadion van antwerpen weet ik wel uit de vorige gelezen topic dat je die niet zomaar mag fotograferen en ergens tentoonstellen .

      Maar het gaat bij mij niet zozeer om deze dingen maar bevoorbeeld wel om gewone oude gebouwen met sfeerverlichting die je wel mag fotograferen zonder al teveel poespas van papieren of toestemming te hebben .

      Groetjes en bedankt black bandit voor je reactie

      Ardesign
      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

      Comment


      • #4
        Re: Verlichte gebouwen

        Wel, bijna elke gemeente heeft een grote markt met verschillende oude gebouwen die 's nachts verlicht zijn, wandel eens rond in de verschillende centra je zal wel iets vinden.

        Nu is het ook het moment waarop op vele plaatsen de kerstverlichting de straten (ont)siert...

        Dany_

        Comment


        • #5
          Re: Verlichte gebouwen

          De kerken in Oostende zijn belicht. Die van Brugge ook als ik me niet vergis.
          Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4
          Flickr

          Comment

          Working...
          X