Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lenzen voor canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lenzen voor canon 450D

    Dag,
    ben hier nieuw en heb al enkele uren op dit forum rondgeneusd. Dank voor de vele nuttige tips! Wil graag overstap maken naar DSLRcamera omdat ik met mijn compact geen degelijke sport (atletiek) foto's kan maken. Maak ook graag mooie foto's van mensen en architectuur. Denk aan een Canon 450D als instap, .
    Mijn vraagjes:
    - is die Canon 450D idd. een goede keuze of zijn er andere gelijkwaardige maar goedkopere?
    - de lenzen : voor welke kit ga ik als beginnende DSLRamateur best? Voor 1(18-250) allround lens of 2 (bv. 18-55 en 55-200)?
    - Ik merk dat Tamron hier vaak genoemd wordt. Zit daar altijd beeldstabilisator op die lenzen, want die zit niet op de Canonbody.

    Thanks,

  • #2
    Re: welke lenzen voor canon 450D

    Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
    Dag,
    ben hier nieuw en heb al enkele uren op dit forum rondgeneusd. Dank voor de vele nuttige tips! Wil graag overstap maken naar DSLRcamera omdat ik met mijn compact geen degelijke sport (atletiek) foto's kan maken. Maak ook graag mooie foto's van mensen en architectuur. Denk aan een Canon 450D als instap, .
    Mijn vraagjes:
    - is die Canon 450D idd. een goede keuze of zijn er andere gelijkwaardige maar goedkopere?
    - de lenzen : voor welke kit ga ik als beginnende DSLRamateur best? Voor 1(18-250) allround lens of 2 (bv. 18-55 en 55-200)?
    - Ik merk dat Tamron hier vaak genoemd wordt. Zit daar altijd beeldstabilisator op die lenzen, want die zit niet op de Canonbody.

    Thanks,
    Dat is zeker een goeie keuze(prijskwaliteit),met de lens Canon 17-85 IS ga je al een stapje verder staan dan met de kitlens 18-55,al zal je wel ongeveer 250 euro meer betalen,denk ongeveer een richtprijs van 780 euro maar het zal zekers lonen,voor een telelens kan je nog effen de kat uit de boom kijken , in 2ehands heb je al redelijke prijzen,veel surfplezier
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: welke lenzen voor canon 450D

      Hallo,

      Je 450D is een zeer goede keuze, ik heb dezelfde camera die ik nu toevallig vandaag perfect in orde te koop heb gezet. ( http://forum.belgiumdigital.com/f11/...dy-285953.html ) heb er een jaar toch wel bijna mee gefotograffeerd met de 18-200 en ben daar toch wel zéér tevreden mee. Ik ga nu de 50D kopen voor mijn 2de Camera. De 450D was voor mij de perfecte instapcamera waar ik alles uit gehaald heb. Toppie camera! Wat de lenzen betreft... Je wilt sport fotografferen dan is onder andere belangrijk: een SNELLE autofocus wat je in de L reeks van canon terugvind. Je kan bijvoorbeeld gaan voor de 70-200 IS USM 2.8, heeft wel een stevige prijs maar dat is ie zeker waard.

      Groetjes!

      Comment


      • #4
        Re: welke lenzen voor canon 450D

        dank voor jullie antwoord.
        oei, maar een jaartje met die 450D... Zou er toch wel wat langer mee willen doen, of zou ik beter op zoek gaan naar een degelijke tweedehands 40D? Met twee lenzen 18-55 en 55-250 en dan evt. na wat geëxperimenteer met de lenzen daarvoor vervanging zoeken?

        Comment


        • #5
          Re: welke lenzen voor canon 450D

          40D 10M pixels,450D 12,5M pixels,maximale resolutie hoger bij 450D en voor de rest zijn ze bijna gelijk aan elkaar,batterij 40D goed voor 800 foto's,500 bij de 450D,2ehands al gauw 500 a600 euro voor de 40D,voor 500 heb je al een nieuwe 450D body,allebei live view,geheugenkaart compactflash 40D,SDHC voor de 450D,misschien eerst bij een handelaar gaan vergelijken,je kan ze daar nog eens vastpakken ook,grtjs
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

          Comment


          • #6
            Re: welke lenzen voor canon 450D

            Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
            dank voor jullie antwoord.
            oei, maar een jaartje met die 450D... Zou er toch wel wat langer mee willen doen, of zou ik beter op zoek gaan naar een degelijke tweedehands 40D? Met twee lenzen 18-55 en 55-250 en dan evt. na wat geëxperimenteer met de lenzen daarvoor vervanging zoeken?
            al moest een mens kunnen kiezen is direct de top of hogere regionen overkill denk ik, een mens leert zo veel uit ze plan trekken...

            ik vind persoonlijk de beperkingen opzoeken / ontdekken de beste leerschool, dit zowel van de body als de lenzen

            mijn start pakketje is de 450D met 18/55 IS lens, deze verkozen boven de 1000D voor het grotere scherm in hoofdzaak ( vooral betere "foto nazicht" vind ik hiermee terwijl je op pad bent)

            de 55/250 IS heb ik er net bij gekocht, deze vooral om een handige telezoom mee te hebben voor "all-round" situatie's ( lees : licht-ruim bereik-IS)

            al vlug zal er iemand je diverse toebehoren en lenzen aanraden, bv de felbegeerde L reeks

            het ontdekken waarom dit geschikt/beter is is des te leuker en weten hoeveel geld je gaat moeten uitgeven aan je lenzen wishlist is minder leuk

            want ongeacht je ontkenningsfase en de "het zal wel lukken zonder" fase denk ik toch dat een L reeksje algauw gewenst zal zijn,

            het ontkennen is hier al over nu nog het betalen
            Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

            Comment


            • #7
              Re: welke lenzen voor canon 450D

              dank voor de tips en de nadenkertjes.
              beetje experimenteren zal geen kwaad kunnen denk ik, en zal idd. best leuk zijn.
              Ga dit weekend beslissen, wellicht 550D met 18-55 ISen 55-250 IS. Alleen nog weten of die lenzen nu ook van Canon moeten zijn, of dat de Tamronlens 70-300 even goed is (in combinatie met Canon 18-55 IS). Of zal ik als "ontdekker" dat kwaliteitsverschil niet merken

              Vraagje over polarisatiefilter: welke? Nu al bij aanschaffen?

              Comment


              • #8
                Re: welke lenzen voor canon 450D

                denk dat je qua prijs met een set 450d 18/55 en 55/250 redelijk goed uitkomt

                normaal kun je deze aan een redelijke bundelprijs verkrijgen


                tamron heb ik het zelf niet zo voor... maar dit is louter gebaseerd op reviews ea en niet op eigen ervaring, aan ne sigma zou ik me wel nog wagen
                Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                Comment


                • #9
                  Re: welke lenzen voor canon 450D

                  Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht

                  al vlug zal er iemand je diverse toebehoren en lenzen aanraden, bv de felbegeerde L reeks

                  het ontdekken waarom dit geschikt/beter is is des te leuker en weten hoeveel geld je gaat moeten uitgeven aan je lenzen wishlist is minder leuk

                  want ongeacht je ontkenningsfase en de "het zal wel lukken zonder" fase denk ik toch dat een L reeksje algauw gewenst zal zijn,

                  het ontkennen is hier al over nu nog het betalen
                  Dit ken ik en ondertussen ligt in mijn kast de fel begeerde Canon 70-200mm F2.8 IS L-reeks lens en we gaan nu voor de 24-105mm F4.0 denk ik sparen en voor een groothoek,maar 1 de Canon 7D .

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lenzen voor canon 450D

                    één beslissing is al genomen: het zal de 500D worden, het prijsverschil is echt niet zo groot met een 450D.

                    En ja, hoor, ik heb het intussen al mogen ondervinden:

                    "al vlug zal er iemand je diverse toebehoren en lenzen aanraden, "

                    Zo kreeg ik meermaals te horen dat die kitlenzen 18-55 IS en 55-250 IS niet zo heel veel voorstellen. Dat ik beter met een canon ef 24-85mm f/3.5-4.5 usm zou kunnen experimenteren. Deze laatste lens kost 50 euro meer dan de twee andere samen.

                    't Is echt wel moeilijk om als beginnnende DSLR liefhebber aan de slag te gaan met die lenzen

                    Mijn bedoeling: natuur, beetje architectuur, vakantie, sport (atletiek outdoor). Kom van een compactje (Lumix DMC TZ5) en ben daar wel heel tevreden over. Wil dat niet kwijt omdat het handig en compact is!

                    Iemand nog tips om me te helpen beslissen?

                    Thanks,

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lenzen voor canon 450D

                      tamron 17 - 50 2,8 met canon 70 - 200 F4 , en je hebt supergerief op de 500D.
                      daarbij een 50mm 1,8 ( portretjes en weinig licht toestanden ) voor minder dan 100 euro en je bent gesteld zou ik zo zeggen.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lenzen voor canon 450D

                        [QUOTE=bejo;2471671

                        1-Zo kreeg ik meermaals te horen dat die kitlenzen 18-55 IS en 55-250 IS niet zo heel veel voorstellen.
                        2-Dat ik beter met een canon ef 24-85mm f/3.5-4.5 usm zou kunnen experimenteren. Deze laatste lens kost 50 euro meer dan de twee andere samen.


                        Iemand nog tips om me te helpen beslissen?

                        Thanks,[/QUOTE]

                        1-Dit setje is voor beginners prima, en beter dan de meeste superzooms.
                        Ik heb dat setje ook (ben nochtans geen beginner) en neem het mee als ik geen speciale plannen heb, dit setje kan al veel aan en neemt weinig plaats in je tas in.
                        Je hebt daarmee echte groothoek en ook flink wat tele met 250mm..

                        2-De EF 24-85 USM is ook een prima lens, en door de snelle focus beter geschikt voor actie, maar heeft geen echte groothoek met 24 mm.
                        Ik heb hem ook , fijne lens maar minder allround dan de bovenstaande
                        Is 2e hands ook makkelijk te vinden voor 100 a 150€

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lenzen voor canon 450D

                          Met dank aan allen die reacties stuurden en mij als beginner op weg hielpen.

                          Ik kocht gisteren bij Art and Craft in Mariakerke (ja, niet op internet, omdat ik als beginner wel bereid ben ietsje meer te betalen voor de deskundige uitleg die ik daar kreeg) CANON 500D met SIGMA 18-200 3.5 - 6.3 DC OS voor 889 euro (free SDkaart)
                          Men vertelde me daar dat er kwalitatief niet zo'n verschil zat tussen de kitlenzen canon 18-55 en 55-250 en die Sigma lens.

                          Ben er mij zeker van bewust dat dit niet altijd de superkwaliteit zal zijn waar velen onder jullie voor gaan, maar zo'n niet te dure allround lens laat me toe te experimenteren en uit te zoeken wat ik precies wil gaan doen met die camera. Dan kan ik later wat meer geld uitgeven aan goede, specifieke lens (alhoewel, als ik hier alles lees worden het lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lenzen voor canon 450D

                            Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
                            Met dank aan allen die reacties stuurden en mij als beginner op weg hielpen.

                            Ik kocht gisteren bij Art and Craft in Mariakerke (ja, niet op internet, omdat ik als beginner wel bereid ben ietsje meer te betalen voor de deskundige uitleg die ik daar kreeg) CANON 500D met SIGMA 18-200 3.5 - 6.3 DC OS voor 889 euro (free SDkaart)
                            Men vertelde me daar dat er kwalitatief niet zo'n verschil zat tussen de kitlenzen canon 18-55 en 55-250 en die Sigma lens.

                            Ben er mij zeker van bewust dat dit niet altijd de superkwaliteit zal zijn waar velen onder jullie voor gaan, maar zo'n niet te dure allround lens laat me toe te experimenteren en uit te zoeken wat ik precies wil gaan doen met die camera. Dan kan ik later wat meer geld uitgeven aan goede, specifieke lens (alhoewel, als ik hier alles lees worden het lenzen
                            Profisimo met je nieuw toestel(voor 120 euroookes meer had je de canonlens 18-200)
                            het verkoopt beter als je hem later van tijd wegdoet en kwalitatief vind ik Canonlenzen toch ietsje beter,allez niet getreurd welkom in de digitale wereld van de fotokes,veel plezier ermee
                            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                            Comment

                            Working...
                            X