Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pas op voor Domain renewal group brief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pas op voor Domain renewal group brief

    Beste,

    Vandaag kreeg ik een brief in de bus, zoals deze brief.
    Blijkbaar is dit een of andere organisatie die zich bezighouden met het oplichten van mensen, die in bezit zijn van een domeinnaam. De organisatie heet Domain Renewal group. Ze wijzen je erop dat je domeinnaam gaat vervallen. Maar blijkt dat ze je laten betalen, en dat je domeinnaam en e-mailadres niet meer werkt erna.

    Het gaat zo al een tijdje blijkbaar want dit artikel (http://blog.webs.be/2009/01/pas-op-v...roup%E2%80%9D/) is van januari, en ik krijg deze brief vandaag in de post.

    Hopelijk kan ik hierbij iedereen waarschuwen dat het over oplichting gaat.
    Pas dus op mensen !

    Met vriendelijke groet,

    Zeroke
    Sony A200K

  • #2
    Re: Pas op voor Domain renewal group brief

    Ik heb een hele tijd geleden van hen ook net dezelfde brief gekregen. Heb er gewoon niet op gereageerd.

    Het ziet er allemaal wel heel officieel uit. Ze schrijven wel duidelijk dat het om een overdracht van registratie gaat. Dat heeft mij weerhouden om iets te doen.
    Peter
    2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
    gspep.smugmug.com & steendorp.info

    Comment


    • #3
      Re: Pas op voor Domain renewal group brief

      zeroke bedankt voor het waarschuwen, ik hoop dat iedereen dit zal lezen.
      Zo niet desnoots mailen naar iedereen, ik vind het belangrijk dat iedereen dit leest.

      Comment


      • #4
        Re: Pas op voor Domain renewal group brief

        Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
        Ik heb een hele tijd geleden van hen ook net dezelfde brief gekregen. Heb er gewoon niet op gereageerd.

        Het ziet er allemaal wel heel officieel uit. Ze schrijven wel duidelijk dat het om een overdracht van registratie gaat. Dat heeft mij weerhouden om iets te doen.
        Het ziet er inderdaad heel officieel uit.
        Mensen met gebrekkig engels, verstaan het maar half of niet.
        Sony A200K

        Comment


        • #5
          Re: Pas op voor Domain renewal group brief

          Dit geld voor iedereen, trap nooit in dit soort brieven.
          Je krijgt echt problemen.

          Het overmatig gebruik van smilies in een post is niet toegestaan.
          Gebruik deze met mate aub.
          Hans[moderator]
          Last edited by CH Photography; 9 november 2009, 23:42. Reden: teveel smilies

          Comment


          • #6
            Re: Pas op voor Domain renewal group brief

            Alles OK jesse2314? Je hebt leestekens en smileys ontdekt! Proficiat!

            Comment


            • #7
              Re: Pas op voor Domain renewal group brief

              Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
              Dit geld voor iedereen, trap nooit in dit soort brieven.
              Je krijgt echt problemen.
              Ik heb een hekel aan dit soort briefen. x130:
              Zwart geld? x100

              Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Pas op voor Domain renewal group brief

                Ik weet het niet. In ieder geval is het om geld van mensen te krijgen,... En dan jah niet krijgen waarvoor ze betaald hebben he.
                Sony A200K

                Comment


                • #9
                  Re: Pas op voor Domain renewal group brief

                  Dit is al jaren aan de gang, ik kreeg enkele jaren terug ook zo'n brief. De "firma" mag eigenlijk al niet meer handelen en ze zijn in Canada al veroordeeld geweest.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pas op voor Domain renewal group brief

                    jup, krijg deze ook al jaren aan... gewoon negeren.
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pas op voor Domain renewal group brief

                      Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                      zeroke bedankt voor het waarschuwen, ik hoop dat iedereen dit zal lezen.
                      Zo niet desnoots mailen naar iedereen, ik vind het belangrijk dat iedereen dit leest.
                      Dan ben je gewoon even erg als een ordinaire spammer.

                      Ik kan me dood ergeren aan mensen die al deze **** doorsturen. Waarschijnlijk dezelfde mensen die al 700 mailtjes gestuurd hebben naar het management van Ericsson en zo als dank de gloednieuwe (!) Ericsson T68 zullen krijgen.
                      Of telkens je een mail stuurt met de boekhouder van Pepsi in cc die integraal ook 2 eurocent doorstort naar dat kindje met die ongeneeslijke ziekte waaraan het reeds 15 jaar gaat sterven en de ouders de begrafenis niet kunnen betalen.

                      Ow, en als je deze mail niet naar 237 kopies van je adressenlijst stuurt ga je deze maand niet meer van de grond geraken.

                      Als je in zo'n 'cheap' en doorzichtige oplichterstrucken stapt, verdien je 't misschien wel om ooit eens tegen de lamp te lopen. Beetje grof gezegd misschien, maar misschien maakt Sinterklaas het wel goed dit jaar als je voor de rest braaf blijft.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pas op voor Domain renewal group brief

                        Als je in je brievenbus een factuur krijgt van een firma waar je geen klant bij bent ga je toch niet betalen? Waarom zou je dat doen met een factuur dat je per mail krijgt?
                        Het mag dan ook zeer juist lijken maar eenieder dat internet gebruikt weet ook wel dat je niet alles moet vertrouwen wat je ontvangt. Het is natuurlijk pure reklame teneinde klanten te ronselen en doen over te stappen naar hun diensten.
                        Het is niet anders dan in de Fnac ene tegenkomen dat u een abonnement van Mobistar, Base of Proximus probeert aan te smeren terwijl je elders klant bent.
                        Verwittigen kan natuurlijk nooit kwaad maar iedereen daarom een mail sturen is er ook wat over.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X