Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnekap voor tokina 28-70 AF f/2.8-4.5 macro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonnekap voor tokina 28-70 AF f/2.8-4.5 macro?

    vorig jaar heb ik dit lensje voor een prikkie kunnen kopen op marktplaats..het is geen absolute topper, maar ja, daar is dat dingetje ook nooit voor ontworpen.. toch ben ik erg gecharmeerd van dit FF-lensje, en persoonlijk doet ie het erg goed voor algemeen gebruik..

    hij is wat plasticky, maar voelt nog altijd beter aan dan de sony 18-70 kitlens,(vooral de zoomring).. AF is wat rapper, zij het wat luidruchtig, maar de kleuren en de scherpte is vrij goed te noemen..vooral op F/8 en hoger.. de macro-functie is crap (geen AF meer), ik gebruik dit dingetje voornamelijk voor landschapjes, en ondanks dat ik wat groothoek mis op mijn sony crop-camera vind ik hem beter dan die sony kit..(die ik overigens ook nog veel gebruik voor landschapjes).. minder vervorming en over het algemeen toch net wat beter...

    nu zit ik met het volgende..

    ik zoek me helemaal suf naar een zonnekap voor dit dingetje.. zat er niet bij toen ik hem kocht, en zelfs op dyxum kan ik niets terugvinden of en zo ja, er een originele zonnekap bij zit, of dat die ooit geleverd is.. momenteel heb ik er een rubberen zonnekap op zitten, en die doet zijn werk ook goed, maar liefst zou ik natuurlijk een 'harde' kap erbij willen hebben..filtermaatje is 52mm..

    zodra ik ga zoeken via google, kom ik iedere keer weer uit op de ATX-pro versies.. misschien doe ik wat verkeerd, maar zijn er mensen die misschien weten of er ooit een originele zonnekap bij dit modelletje geleverd is, en zo ja, waar kan ik die dan vinden? of passen de zonnekappen van de ATX-pro versies ook op dit dingetje?

    op bv marktplaats kom ik ook niet veel verder, en ik heb al veel afbeeldingen gezien van dit lensje, maar iedere keer weer zonder een zonnekap..

    het is geen directe halszaak voor mij, maar het zou toch mooi zijn, als ik er een evt. ori zonnekap bij zou kunnen krijgen..

    (heb getwijfeld of dit topic onder objectieven zou vallen of onder accessoires, mocht dit topic niet in het juiste forum-onderdeel geplaatst zijn, dan bij voorbaat mijn excuses..)

    alvast bedankt!!

    groetjes, Alex!

  • #2
    Re: zonnekap voor tokina 28-70 AF f/2.8-4.5 macro?

    Kan je in de documentatie van deze lens niet terugvinden over welk model van zonnekap dit gaat?

    ik kan alleen de papieren terugvinden:
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: zonnekap voor tokina 28-70 AF f/2.8-4.5 macro?

      Omdat Tokina bij elke lens standaard een zonnekap levert zal je die ook niet zomaar overal in voorraad vinden. Maar die zou je wel moeten kunnen bestellen in elke zaak die fotomateriaal verkoopt.

      Voor de Canonlenzen is dat niet zo'n probleem, want voor de niet-"L" lenzen moet je die toch apart bijkopen. Die zijn dus ook wel bij de meeste websites van fotomateriaal terug te vinden in de prijslijst...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: zonnekap voor tokina 28-70 AF f/2.8-4.5 macro?

        hoi! bedankt voor de reacties! ik heb deze lens 2e hands gekocht de originele doos zat erbij, maar daar zat dus geen zonnekap bij..(er was ook geen ruimte voor zo te zien)... mss moet ik het boekje dat erbij zat nog es heel goed doorspitten, misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb, want in eerste instantie is daar niets in terug te vinden over een additionele zonnekap..

        ik ga het even heel goed doorlezen over hoe en wat..

        groetjes, Alex!

        Comment

        Working...
        X