Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit Canon printers.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit Canon printers.

    Ik stel me toch wel grote vragen bij de kwaliteit van Canon printers.
    De laatste vijf jaar is nu mijn derde Canon printer gesneuveld, eerst een BJC6000 dan een Pixma 4000 en nu mijn Pixma 4200.
    Het zijn telkens printers die nog geen twee jaar oud worden, en die bovendien weinig printwerk hoeven te doen, de inkt word steeds op tijd vervangen en regelmatig laat ik de koppen schoonmaken in het onderhoudsmenu.
    Alle drie de printers zijn van het gewone type dus zonder scanner enz.
    Nu heb ik een maand geleden alle inkt vernieuwd das 4x €14 en nog eens €17 voor de zwarte inkt, das allemaal weeral weggegooid geld.
    Ik heb me nu voorgenomen van nooit nog iets van Canon te kopen wegens belabberde kwaliteit.
    Mijn Canon scanner is ook niet zo goed als mijn vorige van HP die ik aan mijn dochter heb gegeven.
    Last edited by Sus; 9 november 2009, 12:43.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: Kwaliteit Canon printers.

    Bwah, ik heb mijn Pixma 4000 nu ongeveer een jaar of vijf en er is nog niks mee misgelopen.
    Mij hoor je dus niet klagen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteit Canon printers.

      hier ook een Canon Pixma al 4 jaar en tot volle tevredenheid.
      HP heeft 3 jaar gedraaid.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteit Canon printers.

        Ik heb een 2-tal jaar een Canon Pixma IP 4500 en géén problemen , en hij drukt prima foto's af.
        Dus ik ben tevreden over Canon-printers.

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteit Canon printers.

          Een Nikonian die foto's afdrukt met een Canon, dat kan nooit goed gaan hé

          Ik heb hier toch al een paar jaar een MP450 die doet wat ik er van verwacht.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Kwaliteit Canon printers.

            Om je printer in optimale staat te houden, moet je er net wél regelmatig mee printen.

            G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment


            • #7
              Re: Kwaliteit Canon printers.

              Mijn IP5000 zal ook wel zo'n 5 jaar oud zijn, en daar zijn al heel wat goedkope inktpatroontjes in leeggespoten.
              Binnenkort moet ik weer op zoek naar nieuwe inktpatronen, de doos raakt stilaan leeg...

              Een hele tijd geleden heb ik 20 complete sets inktpatronen gekocht voor een spotprijsje, maar ik weet niet of die leverancier er ondertussen nog is.
              Maar ik kan natuurlijk ook terug inktflesjes bestellen zoals ik dat vroeger deed, hervullen is ook geen probleem (maar als ik terug inkt kan vinden voor 1,5 euro per kleur, dan doe ik niet de moeite om de "inktpottekes" te hervullen).

              Die 20 sets zijn niet de enige die er doorgedraaid zijn, ik schat dat er minstens 50 stuks van elke kleur opgebruikt zijn, behalve de "dikke zwarte", die krijg ik nooit op.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Kwaliteit Canon printers.

                Er word regelmatig mee geprint das het probleem niet maar er worden niet alle dagen tientallen prints mee gemaakt.
                Ik heb tot hiertoe een Brother naaldprinter gehad die het toch een jaar of vijf gedaan heeft en die ik heb vervangen voor het lawaai die hij maakte.
                Dan heb ik een HP 620 gehad gedurende een jaar of vijf en die heb ik (al was hij niet kapot) vervangen door de Canons welke dus op vijf jaar alle drie kapot waren (waaronder twee pixma's) dan is het volgens mij rommel.
                Bovendien is er steeds met originele inkt mee geprint.
                Ik verwacht toch wel dat een printer twee jaar meegaat hoor.
                Ik ben benieuwd wanneer mijn dochters Pixma 4300 het gaat begeven die nu 18maanden oud is .
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Kwaliteit Canon printers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Bwah, ik heb mijn Pixma 4000 nu ongeveer een jaar of vijf en er is nog niks mee misgelopen.
                  Mij hoor je dus niet klagen.
                  Heb net dezelfde iP4000, doet het nog goed.
                  Werd me destijds aangeraden door oud-BD-collega "Froggy".
                  Last edited by theokus; 9 november 2009, 18:20.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwaliteit Canon printers.

                    Heb je geen garantie als ie kapot gaat voor 2 jaar dienst ?

                    ik heb overigens nog geen problemen gehad met mijn canon printer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwaliteit Canon printers.

                      Was zeer tevreden over mijn MP800 tot dit.
                      Nog steeds niet opgelost, gisteren nieuwste drivers geïnstalleerd en 't was weer ok, vandaag terug
                      Denk dus dat ik volgende keer epson koop... maar ja die zullen ook niet probleemloos zijn zeker
                      Printen doet hij overigens nog steeds heel goed (zwart wit heeft wel een kleurzweem)
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwaliteit Canon printers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                        Was zeer tevreden over mijn MP800 tot dit.
                        Nog steeds niet opgelost, gisteren nieuwste drivers geïnstalleerd en 't was weer ok, vandaag terug
                        Denk dus dat ik volgende keer epson koop... maar ja die zullen ook niet probleemloos zijn zeker
                        Printen doet hij overigens nog steeds heel goed (zwart wit heeft wel een kleurzweem)
                        Heb je wel eerst de oude drivers verwijderd?
                        Volgens mij is er niks mis met uw toestel maar ligt de oorzaak eerder softwarematig.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kwaliteit Canon printers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Heb je wel eerst de oude drivers verwijderd?
                          Volgens mij is er niks mis met uw toestel maar ligt de oorzaak eerder softwarematig.
                          Heb ik wel degelijk gedaan hoor. Als ik alles verwijder, de PC opnieuw start, de drivers opnieuw installeer... dan werkt het weer, tot ik opnieuw opstart. Al een beetje gegoogled, probleem is wel gekend maar nog geen oplossing gevonden.
                          Als iemand de oplossing kent zal ik hem eeuwig dankbaar zijn
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kwaliteit Canon printers.

                            Ik raad altijd hp printers aan, ik heb er nog 1 staan die bijna 10 jaar is en werkt nog prima.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kwaliteit Canon printers.

                              en die printer gebruikte ik nog vaak ook

                              Comment

                              Working...
                              X