Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

    Goedemorgen allen!

    Na enige twijfel tussen de Sigma 150 en de in het onderwerp genoemde macrolens, slaat de balans uit naar de Canon. Zijn er hier al gebruikers van deze lens, en zo ja..., hebben jullie al voorbeeldfoto's online staan?


    Jacobus
    Zenfolio

  • #2
    Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

    waarom de Canon en niet de sigma? Heb je de IS van de canon echt nodig aangezien Macro toch meestal op statief gebeurt...
    de canon 100mm f2.8 macro USM zonder IS is anders ook een toplens hoor en die kost een pak minder
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

      IS heb je niet eens nodig als je op statief werkt. Integendeel, het is zelfs aangeraden om je IS net uit te zetten.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Waarom de Canon en niet de sigma?
        Wheatherseal en USM bijvoorbeeld!
        Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point
        IS heb je niet eens nodig als je op statief werkt...
        Ik werk niet altijd op statief. En je kunt IS uitzetten als je het níet wilt gebruiken. Bij een lens zonder IS kun je IS niet aanzetten als je het wél wilt gebruiken...


        Jacobus
        Zenfolio

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

          Ik zou die met IS overwegen omdat die lens met z'n snelle AF ook als korte tele kan dienen... en dan is IS wel een pluspunt.
          Last edited by rvrysen; 9 november 2009, 10:04.
          Fuji X - Less became more

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

            In ieder geval bedankt voor jullie tips aangaande mijn lenskeuze, maar zijn er al BD'ers die deze lens in hun tas hebben, én niet onbelangrijk, gebruiken?


            Jacobus
            Zenfolio

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

              Ik heb deze lens gebruikt op de Canonline Openbedrijvendag, en ik moet zeggen: VERBLUFFEND! Heb toen een 60mm gebruikt en deze 100mm omdat ik aan het twijfelen was tussen de 2, maar wist op dat moment niet dat het de 100mm L was. Pas toen ik thuis kwam en opzocht naar de prijs van de gewone 100mm wou ik deze direct kopen, maar het rode randje vond ik niet terug , dus het was de L... en dan is het prijskaartje natuurlijk iets hoger, maar de volle euro waard!

              My 100cents
              Last edited by h0pper; 10 november 2009, 06:59.
              Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

                Ik heb de 100L vandaag geprobeerd bij Konijn (in Den ham)... Ben zeker onder de indruk maar ik schiet dan ook zo'n 95% van mijn macro's uit de hand. Ik ga dan ook zeker weten overstappen van m'n huidige 100mm macro naar de nieuwe 100L... Misschien al wel zeer binnenkort (bijv. deze week nog ofzo )
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                  IS heb je niet eens nodig als je op statief werkt. Integendeel, het is zelfs aangeraden om je IS net uit te zetten.
                  Dit is mijn eerste macro objectief en ik heb er speciaal een statief voor gekocht omdat ik las dat macro best op een statief gedaan wordt... van de 5 keer dat ik op pad ermee ben gegaan heb ik 1 keer het statief gebruikt. Macro kan je ook zonder statief. Toch met de lens blijkbaar


                  Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
                  Ik zou die met IS overwegen omdat die lens met z'n snelle AF ook als korte tele kan dienen... en dan is IS wel een pluspunt.
                  IS is zeer handig! Dat was de tekortkoming op mijn 135L.
                  De 100 macro heeft mijn 135L vervangen! Ze is niet alleen even snel in scherpstellen (echt ongeloofelijk) maar heeft IS, spatwater/stofdicht, lichter en kleiner! Ok, ik zal misschien 2.0 tot 2.8 missen, maar ik krijg er meer voor in de plaats.


                  Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                  In ieder geval bedankt voor jullie tips aangaande mijn lenskeuze, maar zijn er al BD'ers die deze lens in hun tas hebben, én niet onbelangrijk, gebruiken?


                  Jacobus
                  Ik heb deze lens als één van de eerste gekocht denk ik. De volle pot van iets meer dan 1000€. Ik zie ze nu te koop staan voor 820€ .
                  Een echt koopje vind ik!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk bericht
                    Dit is mijn eerste macro objectief en ik heb er speciaal een statief voor gekocht omdat ik las dat macro best op een statief gedaan wordt... van de 5 keer dat ik op pad ermee ben gegaan heb ik 1 keer het statief gebruikt. Macro kan je ook zonder statief. Toch met de lens blijkbaar
                    Natuurlijk kun je ook macrofoto's maken uit de hand. Maar als je zoals veel macrofotografen voor het eerste licht op pad gaat en met sluitertijden werkt die vaak langer zijn dan 1/20 dan is een statief onontbeerlijk.

                    Verder is een statief uiterst handig voor gevorderde macrotechnieken zoals focus stacking.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      Natuurlijk kun je ook macrofoto's maken uit de hand. Maar als je zoals veel macrofotografen voor het eerste licht op pad gaat en met sluitertijden werkt die vaak langer zijn dan 1/20 dan is een statief onontbeerlijk.

                      Verder is een statief uiterst handig voor gevorderde macrotechnieken zoals focus stacking.
                      Dan slaap ik nog hoor .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

                        Een review beschikbaar op dpreview.

                        http://www.dpreview.com/lensreviews/...p8_is_usm_c16/
                        Fuji X - Less became more

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
                          Een review beschikbaar op dpreview...
                          "Just occasionally a lens turns up which delivers such implausibly good results in our studio tests that I have to go back and repeat everything, double checking all settings to make sure I haven't done something wrong. The Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro is one example; but in this case when I repeated the tests, the results were if anything slightly better. There's little doubt that, all round, this is one of the very finest lenses we've seen. Optically it's superb, and operationally it works very well too, with fast and positive autofocus, and one of the most effective image stabilization systems currently available. Throw in the high build quality, including dust- and splash-proofing, and it all adds up to a very desirable package indeed..."

                          Een héle positieve conclusie...


                          Jacobus
                          Last edited by DaiKatana; 11 november 2009, 11:27. Reden: een gedeelte van de oorspronkelijke testconclusie toegevoegd...
                          Zenfolio

                          Comment

                          Working...
                          X