Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fisheye voor d700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fisheye voor d700

    Ik ben op zoek naar een fisheye voor op mijn D700.
    Welke raden jullie aan ? Die Nikkor AF-D 16mm f/2.8 Fisheye ?
    Of zouden jullie mss opteren voor een ander merk lens en dan bv. naar 8mm of 10mm gaan ?

  • #2
    Re: fisheye voor d700

    Ik heb de Sigma 15/2.8 en ben daar tevreden over. De kortere zijn circulaire FE's.

    review
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: fisheye voor d700

      Die Sigma lijkt wel interessant,
      hij is ongeveer 150 euro minder dan de Nikkor.
      Uw keuze voor de Sigma, was dat een prijsbewuste keuze of is er weinig verschil tussen de Sigma en de Nikkor en is de meerprijs meer voor de naam ?

      Comment


      • #4
        Re: fisheye voor d700

        Ook ik ben tevreden over de Sigma. Wel is de Nikon wat kleiner van formaat, maar kwalitatief scheelt het weinig of niets.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: fisheye voor d700

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Ook ik ben tevreden over de Sigma. Wel is de Nikon wat kleiner van formaat, maar kwalitatief scheelt het weinig of niets.
          Spanjaart jij had toch ooit verschillende fisheye's getest:
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: fisheye voor d700

            ik heb een oude Nikon 16mm f/3,5 en die presteerd prima op mijn D700.
            Ik zou gaan voor een originele Nikon, het mag zelfs manueel zijn, geen enkel probleem want scherpstellen is helemaal niet kritisch. Ik heb ooit een zenit in de hand gehad .... geef me maar een Nikon hoor.

            Comment


            • #7
              Re: fisheye voor d700

              Ik zag dat dat Nikon ook een zoom heeft van 14-24 mm f2.8
              Is die fisheye dan speciaal om dat bolle effect te krijgen of is dat ook het geval als ik die zoomlens op 14 mm zou zetten ?
              Dan zou ik eigenlijk nog een stuk breder kunnen gaan dan de 16mm fisheye of zie ik dat verkeerd ?

              Comment


              • #8
                Re: fisheye voor d700

                De 15mm FE heeft een diagonale beeldhoek van 180graden en de rectalieaire 14mm zal op iets van 100 á 110 graden uikomen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: fisheye voor d700

                  Ik zou zeker ook eens de resultaten van 2 exoten bekijken: de "shaved" versie van de Samyang 8 mm. enerzijds of even wachten op de Samyang 14 mm.

                  Van de eerste zijn op het web tamelijk wat afbeeldingen te vinden in combinatie met 5D, van de tweede (lancering wel uitgesteld tot begin volgend jaar) op de D3X HIER met talrijke voorbeelden.
                  Groetjes van tozumi

                  Bezoek hier mijn webstek

                  Comment


                  • #10
                    Re: fisheye voor d700

                    Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                    Ik zou zeker ook eens de resultaten van 2 exoten bekijken: de "shaved" versie van de Samyang 8 mm. enerzijds of even wachten op de Samyang 14 mm.
                    Volgens mij is dat geen FE maar rectalineaire lens.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X