Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E410 met ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E410 met ?

    Hallo
    Ik ben pas een beginneling en ben op zoek naar een zoom/macro of macrolens, welke zouden jullie aanbevelen, het is de bedoeling buiten in de natuur bloemen, vlinders en dergelijke te fotograferen, indien iemand er nog ergens een heeft liggen in de kast of la hoor ik het graag

    gr Ton
    Last edited by Aquaton; 8 november 2009, 17:05.

  • #2
    Re: Olympus E410 met ?

    Is Olympus hier te min, dan laat het effe weten dan ben ik weg.

    gr Ton

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E410 met ?

      De Sigma 105/2.8 EX DG Macro is waarschijnlijk één van de betere keuzes (toch voldoende afstand houden en toch 1/1 foto's kunnen maken).

      Andere mogelijkheden zijn de Olympus Zuiko 35mm F3,5 Macro, de Olympus Zuiko 50mm F2.0 ED Macro, en de Sigma 150/2.8 EX DG Macro APO HSM.

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E410 met ?

        Ik zou niet de 35 of 50mm nemen. Want voor vlinders zijn die wel aan de erg korte kant. Ze zijn omgerekend naar kleinbeeld 70 en 100mm. En met 160mm was het ook al behoorlijke moeilijke vond ik.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E410 met ?

          Voor bloemen gebruik ik de 50mmF2.0.Heel goede macrolens maar niet echt geschikt om vlinders mee te fotograferen,omdat ge er te kortbij zit .Ik weet niet wat uw budget is voor een macrolens.Maar Sigma heeft er een paar de 105mm ongeveer 380 Euro of de 150 mm ongeveer 600 Euro.De 105 mm is wel voldoende om vlinders te fotograferen

          Groetjes
          Albert

          Comment

          Working...
          X