Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen

    Hey,

    Ik ben van plan om een degelijke zoomlens en macrolens te kopen. Maar voor ik dat kan doen moet ik weten welke lenzen er op mijn camera zouden passen... Ik heb een Canon EOS 400D. Met wat moet ik rekening houden? De diameter van de lens of wat? Ik heb eigenlijk echt geen idee O.O Wat is een goede keus voor een zoom lens? Voor welke prijs heb je iets goed?

    Alvast bedankt!
    Last edited by Franciskine; 7 november 2009, 20:39.

  • #2
    Re: Lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door Gothicontheloose Bekijk bericht
    Hey,

    Ik ben van plan om een degelijke zoomlens en macrolens te kopen. Maar voor ik dat kan doen moet ik weten welke lenzen er op mijn camera zouden passen... Ik heb een Canon EOS 400D. Met wat moet ik rekening houden? De diameter van de lens of wat? Ik heb eigenlijk echt geen idee O.O Wat is een goede keus voor een zoom lens? Voor welke prijs heb je iets goed?

    Alvast bedankt!
    ALLE EF en EFs lenzen + alle 3th partylenZen met EF mount passen en werken op een 400D.

    Klaar.

    Voor de rest zelf maar eens gaan inlezen, of dacht je dat alles hier pasklaar voorgekauwd werd?
    Een vraag : wat is een goede zoom lens is zonder nadere info niet zinnig.

    Graag gedaan!

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      ALLE EF en EFs lenzen + alle 3th partylenZen met EF mount passen en werken op een 400D.

      Klaar.

      Voor de rest zelf maar eens gaan inlezen, of dacht je dat alles hier pasklaar voorgekauwd werd?
      Een vraag : wat is een goede zoom lens is zonder nadere info niet zinnig.

      Graag gedaan!
      Neen dat dacht ik niet Maar ik had geen idee... Simpel antwoord op een simpele vraag... Alvast bedankt daarvoor...

      En wat een goede zoom lens is... Well... You tell me... Ik heb een 18-250mm kit lensje momenteel en kom daar echt niet mee toe... Maar weet zelf niet wat degelijk is... Iets waarmee je dus verder kan trekken als met wat ik nu heb, ook zoombaar en geen vaste (want dat lijkt me uitermate onhandig) De prijsklasse ligt nieuwprijs rond de 1200 - 1600 ofzo... Ik ben zoiezo vanplan dan eerst es 2de hands te gaan zoeken.

      Trouwens, jij bent ook een gezellig, vriendelijk persson hé? Ik schreef lenzen met 's' omdat ik gewend ben van in 't fucking Engels te typen... Sorry als ge u stoorde aan de vraag maar ik had echt geen idee en wist ook niet waar te beginnen zoeken...
      Last edited by Gothicontheloose; 7 november 2009, 21:16.

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Gothicontheloose Bekijk bericht
        Neen dat dacht ik niet Maar ik had geen idee... Simpel antwoord op een simpele vraag... Alvast bedankt daarvoor...

        En wat een goede zoom lens is... Well... You tell me... Ik heb een 18-250mm kit lensje momenteel en kom daar echt niet mee toe... Maar weet zelf niet wat degelijk is... Iets waarmee je dus verder kan trekken als met wat ik nu heb, ook zoombaar en geen vaste (want dat lijkt me uitermate onhandig) De prijsklasse ligt nieuwprijs rond de 1200 - 1600 ofzo... Ik ben zoiezo vanplan dan eerst es 2de hands te gaan zoeken.

        Trouwens, jij bent ook een gezellig, vriendelijk persson hé? Ik schreef lenzen met 's' omdat ik gewend ben van in 't fucking Engels te typen... Sorry als ge u stoorde aan de vraag maar ik had echt geen idee en wist ook niet waar te beginnen zoeken...
        De vraagstelling duidt niet op een hoog ervaringsniveau.....

        Dus 250mm is niet genoeg, beestjes in de verte?
        Je wil geen zoomlens, maar een TELElens.
        Had je ook meteen kunnen vermelden.

        Ik adviseer een EF 100-400 L

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          De vraagstelling duidt niet op een hoog ervaringsniveau.....

          Dus 250mm is niet genoeg, beestjes in de verte?
          Had je ook meteen kunnen vermelden.

          Ik adviseer een EF 100-400 L
          Je kan je afvragen waarvoor je een telezoomlens anders gaat gebruiken? (Tenzij je hem natuurlijk wilt gaan gebruiken voor Macro fotografie ... )

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Gothicontheloose Bekijk bericht
            Je kan je afvragen waarvoor je een telezoomlens anders gaat gebruiken? (Tenzij je hem natuurlijk wilt gaan gebruiken voor Macro fotografie ... )
            Voor beestjes in de verte is een vaste 400 of 500mm even goed of beter, gebruik je toch altijd op het eind.
            Het komt dan op millimeters aan , minder dan flexibiliteit.

            Je merkt nu al dat , hoe meer info, hoe beter een gericht antwoord kan zijn en moet nu inmiddels begrijpen dat "wat is een goede zoomlens"geen goede vraag is.

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen

              Net zo als Telekees zegt.

              De canon 100-400 L is dacht ik wel wat je zoekt denk ik.
              Zie temiste veel mensen mee sjouwen en als ik vraag of deze goed is krijg ik altijd een positief antwoord.
              Als ik jou budget had dan had ik deze gekocht en die macro moet maar even wachten,

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                Net zo als Telekees zegt.

                De canon 100-400 L is dacht ik wel wat je zoekt denk ik.
                Zie temiste veel mensen mee sjouwen en als ik vraag of deze goed is krijg ik altijd een positief antwoord.
                Als ik jou budget had dan had ik deze gekocht en die macro moet maar even wachten,
                Heb es een paar reviews gelezen over die 100-400 L en zijn ook allemaal wel positief...
                En die telezoom is zoiezo de belangerijkste van de 2 voor mij! Dus...

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen

                  Ik heb een beetje gegoogeld op het internet maar de prijsverschillen zijn soms erg groot in nederland kwam ik de 1.219,00 tegen ergens anders 1.7,29 dat is toch absurd.
                  meer dan 500 euro,s . Dus een beetje uitkijken waar je binnenstapt.
                  Veel succes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                    Ik heb een beetje gegoogeld op het internet maar de prijsverschillen zijn soms erg groot in nederland kwam ik de 1.219,00 tegen ergens anders 1.7,29 dat is toch absurd.
                    meer dan 500 euro,s . Dus een beetje uitkijken waar je binnenstapt.
                    Veel succes.
                    Ik ga meestal bij Grobet & Zonen in Antwerpen. Das redelijk dichtbij voor mij en prijzen zijn GEWELDIG. http://www.grobet.be/index.php?page=...mid=35&lang=nl 1269€. Heb al wat 2de hands liggen zoeken en daar vind ik er met prijzen rond de 800-1000 euro (wat mij nog wel iets te veel is voor 2de hands maar ik zoek nog wel wat verder)

                    Ik ga waarschijnlijk ook een Canon EF 2x II Extender kopen. Ook veel goede dingen over gelezen en de prijs lijkt me zeer degelijk. Enkel spijtig dat zowel de converter als die lens in een vreselijk wit zijn terwijl alle EOS camera's zwart zijn... xD

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gothicontheloose Bekijk bericht
                      Ik ga meestal bij Grobet & Zonen in Antwerpen. Das redelijk dichtbij voor mij en prijzen zijn GEWELDIG. http://www.grobet.be/index.php?page=...mid=35&lang=nl 1269€. Heb al wat 2de hands liggen zoeken en daar vind ik er met prijzen rond de 800-1000 euro (wat mij nog wel iets te veel is voor 2de hands maar ik zoek nog wel wat verder)

                      Ik ga waarschijnlijk ook een Canon EF 2x II Extender kopen. Ook veel goede dingen over gelezen en de prijs lijkt me zeer degelijk. Enkel spijtig dat zowel de converter als die lens in een vreselijk wit zijn terwijl alle EOS camera's zwart zijn... xD
                      2x converter op een 100-400... Vergeet het.
                      Een 2x converter is enkel en alleen geschikt voor lichtsterke prime's (vaste lenzen) en zeer uitzonderlijk (lichtsterke) goede zoomlenzen
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        2x converter op een 100-400... Vergeet het.
                        Een 2x converter is enkel en alleen geschikt voor lichtsterke prime's (vaste lenzen) en zeer uitzonderlijk (lichtsterke) goede zoomlenzen
                        Oh O.O Hoe komt dat dan als ik vragen mag? (ik geloof u wel maar uit interesse)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gothicontheloose Bekijk bericht
                          Oh O.O Hoe komt dat dan als ik vragen mag? (ik geloof u wel maar uit interesse)
                          Met een 2x converter wordt de lichtsterkte wijdopen F11....
                          De AF werkt niet meer en handmatig focussen wordt bij F11 heel erg moeilijk....
                          Over de beeldkwaliteit praten we dan nog niet.

                          Als het zo makkelijk was dan zou de EF 400mm F2.8 L niet meer in de prijslijsten voorkomen (iets van 6000€ en 3 kilo...)

                          Voorlopig zou ik het maar eens met 400mm proberen, ook het werken met een lange tele moet geleerd worden.....
                          Overigens weet ik niet helemaal zeker of 4 a 500 mm het uiterste is wat nog uit de hand gebruikt kan worden.
                          Recentelijk heb ik een Russische spiegellens 500mm F8 op de kop getikt, en hoewel ik het niet had verwacht blijkt het toch mogelijk dat ding uit de hand te gebruiken,
                          mits de sluitertijd < 1/1000 sec, en met iets ondersteuning zelfs op 1/300 sec.....
                          Last edited by Keeskanon; 8 november 2009, 19:13.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Met een 2x converter wordt de lichtsterkte wijdopen F11....
                            De AF werkt niet meer en handmatig focussen wordt bij F11 heel erg moeilijk....
                            Over de beeldkwaliteit praten we dan nog niet.

                            Als het zo makkelijk was dan zou de EF 400mm F2.8 L niet meer in de prijslijsten voorkomen (iets van 5000€)

                            Voorlopig zou ik het maar eens met 400mm proberen, ook het werken met een lange tele moet geleerd worden.....
                            Overigens weet ik niet helemaal zeker of 4 a 500 mm het uiterste is wat nog uit de hand gebruikt kan worden.
                            Recentelijk heb ik een Russische spiegellens 500mm F8 op de kop getikt, en hoewel ik het niet had verwacht blijkt het toch mogelijk dat ding uit de hand te gebruiken,
                            mits de sluitertijd < 1/1000 sec, en met iets ondersteuning zelfs op 1/300 sec.....
                            Had ik eigenlijk zelfs nog niet aan gedacht dat je zo'n ding nauwlijks uit de hand kan gebruiken! Maar ik heb een zeer goed statief, dus dat zit wel goed.

                            Ik zie in veel reviews dat deze 100-400 niet goed is voor binnedeurs te gebruiken. Ken je misschien een goed alternatief voor foto's van bv indoor concerten?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gothicontheloose Bekijk bericht
                              Ik zie in veel reviews dat deze 100-400 niet goed is voor binnedeurs te gebruiken. Ken je misschien een goed alternatief voor foto's van bv indoor concerten?
                              Voor concerten wordt vaak een 70-200mm f/2.8 gebruikt:
                              - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM (€640)
                              - Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di-LD (€660)
                              - Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM (€1000)
                              - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM (€1500)

                              Zelf gebruik ik daar een Sigma 50-150mm f/2.8 II EX APO DC (€570) voor.
                              Met een goedkope 50mm prime lukt het ook als je dichtbij kan komen.
                              about.me/stijnv

                              Comment

                              Working...
                              X