Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica R 180 mm F/2.8 APO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica R 180 mm F/2.8 APO

    Hallo,

    Wie heeft ervaring met de Leica R 180 mm F/2.8 APO en wil deze even delen? Ik overweeg om deze lens aan te kopen en via de aangepaste Leitax-bajonet in gebruik te nemen op mijn Nikon.

    Ik ben in het bijzonder geïnteresseerd in de prestaties bij F/2.8. Indien ik de lens voor een redelijke prijs tweedehands zou kunnen vinden, zou ik de lens vooral voor portret en landschap inzetten.

    bedanlt alvast,

    Peter

  • #2
    Re: Leica R 180 mm F/2.8 APO

    je zal toch redelijk ver moeten staan om portretten en landschappen te fotograferen met 180mm
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Leica R 180 mm F/2.8 APO

      Met 180mm ? Zacht uitgedrukt . Ik denk dat je beter met iets tussen de 18 en 35mm af bent als het voor die twee doeleinden is. Een standaard portretlens is normaal 50mm. Je kan ook wat dichter, maar 180mm...door de band genomen heb je dat voor vrijwillige portretten niet nodig. Tenzij je paparazzo wil worden. Dan geldt natuurlijk hoe meer millimeter hoe beter.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Leica R 180 mm F/2.8 APO

        ik heb zelf een leica 180mm 2.8 non apo-versie... op f/2.8 presteert deze lens nog zeer goed..ik gebruik hem zelfs meer dan mijn 50mm summicron f/2..

        je moet wel een behoorlijke afstand houden tot je onderwerp als je portretten wilt gaan doen..nu gebruik ik deze lens zelf op een 35mm camera (dus eigenlijk gewoon FF) en ik weet niet op welke camera je deze wilt gaan gebruiken, FF of crop, want met een crop/camera zul je nog meer afstand moeten gaan nemen..

        voor landschapsfotografie vind ik persoonlijk deze lens niet de meest geschikte.. ik gebruik hem meer voor straatfotografie en close-ups, en zelfs vol open is ie dan erg scherp te noemen..

        veel details in de foto´s. bokeh is erg mooi te noemen en de lens vind ik zelf erg scherp..

        de APO versie is iets lichter dan de wat oudere non-APO versie die ik heb..

        ik heb wel wat voorbeeldfoto's met de 180mm 2.8 die ik heb, zij het dan op 35mm film, dus het is voor wat het waard is..
















        laatste is trouwens in de regen genomen, onder niet al te goede lichtomstandigheden...




        groetjes, Alex!
        Last edited by Sjinouck; 8 november 2009, 00:33.

        Comment


        • #5
          Re: Leica R 180 mm F/2.8 APO

          Ok voor portretten vanop zekere afstand...anders gebruik ik mijn Nikkor 85 mm of Zeiss 100 mm.

          Ik gebruik de full frame Nikon D700.

          Comment


          • #6
            Re: Leica R 180 mm F/2.8 APO

            Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
            Ok voor portretten vanop zekere afstand...anders gebruik ik mijn Nikkor 85 mm of Zeiss 100 mm.

            Ik gebruik de full frame Nikon D700.
            had niet goed je onderschrift gelezen, nu zie ik het ook, een d700..

            Comment

            Working...
            X