Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn kaartlezertje werkt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn kaartlezertje werkt niet

    Mijn 5 jaar oud kaartlezertje van Hama (19in1) kan geen SDHC kaartjes lezen. En de interne kaartlezer van mijn 4 jaar oude laptop evenmin (beperkt tot 2GB, zou hardwarematige beperking zijn).

    Daarom heb ik me vandaag maar een nieuwe kaartlezer aangeschaft. Een 'Hama USB 2.0 Card Reader 35 in 1', type 00055348.
    Verrassing: mijn laptop (XP Home SP3) herkent nieuwe hardware, vraagt naar (nieuwe) drivers maar vindt die niet. Ook niet op het Web. In apparaatbeheer staat er een groot geel vraagteken en het apparaat werkt niet.

    Het probleem is ongeacht de USB poort die ik gebruik (dat zijn er 5). Andere externe apparaten (hard disks, geheugensticks) worden wel herkend.

    Op de website van Hama vind ik terug dat deze reader driverloos werkt.
    En inderdaad, op twee andere laptops (1 met XPPro, 5 jaar oud)) wordt het lezertje zonder enig probleem dadelijk herkend en geïnstalleerd. Ook een SDHC kaartje van 4GB wordt herkend. Dus is het kaartlezertje niet kapot.

    Ik heb eens alle Pro drivers (usb**.sys) op een geheugenstick gekopieerd, naar mijn laptop overgezet (oude bewaard), laptop herstart.
    Resultaat: niks, nada, alles zoals tevoren. USB werkt, maar het nieuwe kaartlezertje wordt nog steeds niet herkend

    Ik moet nu via een omweg werken wil ik een 4GB kaartje gebruiken.
    Hoe kan ik dit oplossen en en via mijn eigen laptop werken met het nieuwe kaartlezertje?
    Iemand enig idee?

  • #2
    Re: mijn kaartlezertje werkt niet

    Het is opgelost!

    Na lang zoekwerk heb ik ontdekt dat ik hardware moest installeren via c/windows/inf/. Daarin zit alle informatie over hardware. Ge moet het maar weten!

    Alles werkt nu dus zoals het hoort!

    Comment

    Working...
    X