Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bloem

    Ik kan niet kiezen welke uitsnede ik zou moeten kiezen

    Foto 1:



    Foto 2:

    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

  • #2
    Re: Bloem

    Tweede, bij nr 1 ligt voor mij de focus wat te ver naar achter. Bij tweede valt dat minder op.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Bloem

      Twee prachtige uitsneden
      Mijn keuze is de eerste omdat deze meer bladvulling heeft , en de mooie details van de bloem meer tot zijn recht komen.
      De uitsnede van de tweede vind ik ook heel speciaal en zal daarom ook wel door velen geapprecieerd worden.
      De keuze van het kader is zeer mooi



      Groetjes chrit.
      Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

      Comment


      • #4
        Re: Bloem

        Voor mij ook de 2e!
        Alleen zou ik die lichte vlek dat je in het donkere vlak ziet wat wegwerken
        Using the camera to defeat the habit of not seeing

        Comment


        • #5
          Re: Bloem

          Voor mij nr 1. Hoort misschien wel meer bij macro & close-up
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

          Comment


          • #6
            Re: Bloem

            Mooie scherpe foto's en mooie kleuren. Heb je de bloem met een fotobewerkingsprogramma op de achtergrond geplaatst? Ik kan niet goed uitleggen wat er aan de hand is, maar het licht wat op het blad valt lijkt niet bij de achtergrond te passen...


            Jacobus
            Zenfolio

            Comment


            • #7
              Re: Bloem

              Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
              Mooie scherpe foto's en mooie kleuren. Heb je de bloem met een fotobewerkingsprogramma op de achtergrond geplaatst? Ik kan niet goed uitleggen wat er aan de hand is, maar het licht wat op het blad valt lijkt niet bij de achtergrond te passen...


              Jacobus
              Neen, ik heb deze foto in de woonkamer gemaakt zonder extra licht. De achtergrond (zwart 1x0,50m) heb ik tegen een plank gemaakt en voor een groot venster gezet. De bloem een viertal meter voor het papier en een volledig zoom van bijna 300 mm gebruikt (=goede DOF). Weinig photoshop. Alleen de wittere vlek zal ik nog wegwerken.
              Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

              Comment


              • #8
                Re: Bloem

                Ik zie graag close-up, dus voor de eerste.
                Maar ook de tweede is een hele mooie, veel zwart maar dat heeft wel iets.
                Nikon D300s met nog wat glas en attributen
                Foto Lucky

                Comment


                • #9
                  Re: Bloem

                  De tweede voor mij mooi.
                  BG mocht nog iets donkerder (zwarter).
                  Groetjes Hendrika

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bloem

                    Geef mij maar de uitsnede van de tweede. Inderdaad jammer van de wittere vlek.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bloem

                      Voorkeur voor nr 2
                      If it moves, shoot it with a Canon
                      http://www.jeedeewee.be

                      Comment

                      Working...
                      X