Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen in het donker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen in het donker

    Dag allemaal

    weet iemand welke instellingen het best gebruik voor het fotograferen in het donker? Ik probeer ook af en toe eens de maan te trekken, soms lukt het behoorlijk, maar meestal is de maan een beetje onscherp. Moet ik mijn flitser gebruiken bij het trekken van de maan? En als ik padestoelen wil trekken in het bos snachts moet het dan doen op nachtmodus of met flitser

    Alvast bedankt
    Website[/CENTER]

  • #2
    Re: Fotograferen in het donker

    Om foto's te maken heb je licht nodig, zonder licht kan je dus s'nachts in het bos geen paddestoelen fotograferen.

    Als je de maan wil fotograferen met een flitser, dan heb je een hééél sterke flitser nodig (de meeste flitsers gaan maar een paar meter ver...).

    Als je de maan zelf wil fotograferen, dan zal je sterk moeten inzoomen, en met de lichtmeting rekening houden met het felle licht van de maan, anders is die overbelicht. De camera zet je op een statief, en je kiest de instellingen zo dat de sluitertijd niet te lang is. Dit omdat de maan niet op dezelfde plaats blijft hangen ten opzichte van de aarde, met een vrij lange sluitertijd heb je dan zeker een bewogen foto.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen in het donker

      maan is vrij simpel hoor

      camera op statief, iso zo laag mogelijk, ergens tussen f8 en f16, 1/200 ste sluitertijd en genoeg inzoomen om de maan mooi in beeld te krijgen
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen in het donker

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        maan is vrij simpel hoor

        camera op statief, iso zo laag mogelijk, ergens tussen f8 en f16, 1/200 ste sluitertijd en genoeg inzoomen om de maan mooi in beeld te krijgen
        Is de maan dan zo helder ?? Volgens mij zal de foto gewoon ferm onderbelicht zijn met die instellingen. Ik denk dat je eerder die sluitertijd wat langer moogt doen.

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen in het donker

          echt niet, wel niet de scherpste maar toch


          vb: klik

          400mm - iso 200 - 1/200
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Fotograferen in het donker

            voor die paddestoelen zal je toch een zaklamp nodig hebben om goed scherp te stellen.
            uw flits kan wel helpen maar zal niet simpel zijn
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Fotograferen in het donker

              Oorspronkelijk geplaatst door photographyfreak Bekijk bericht
              soms lukt het behoorlijk,
              kijk naar die instelling en werk daar mee door.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X