Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help ik wil een netwerkje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help ik wil een netwerkje

    Beste,

    Ik zit met mijn handen in het haar.
    Ik had graag een klein netwerkje gebouwd.
    Van mijn modum (telenet) heb ik een utp kabel getrokken naar mijn Belkin router, van hieruit heb ik 2 utp kabels verbonden elk naar 1 pc.
    Beide pc's werken op windows xp.
    Nu met 1 pc raak ik op internet en de andere niet.
    Wat doe ik verkeerd?
    Kan iemand mij helpen.

    Dank bij voorbaat.

    Lotrgollem

  • #2
    Re: Help ik wil een netwerkje

    Oorspronkelijk geplaatst door lotrgollem Bekijk bericht
    Van mijn modum (telenet) heb ik een utp kabel getrokken naar mijn Belkin router, van hieruit heb ik 2 utp kabels verbonden elk naar 1 pc.
    Beide pc's werken op windows xp.
    Nu met 1 pc raak ik op internet en de andere niet.
    Wat doe ik verkeerd?
    Kijk eens welk IP je PC (die online kan) krijgt. Als dat een IP is dat door je router gegeven is moet dat 192.***.***.*** of 10.***.***.*** zijn. Is dat niet het geval dan krijgt je PC een IP van TN en is het perfect mogelijk dat je niet met 2 PCs online kan.
    Je modem mag eigenlijk niet "weten" hoeveel PCs er aangesloten zijn diet ziet je router als eerste punt en geeft daar een IPadres aan, de router moet dan aan de aangesloten PCs een IPadres geven.
    Kijk of DHCP aan staat in je router en kijk naar de settings in je PCs ("automatisch IP verkrijgen" of de PCs vaste adressen geven). Zelf ben ik voorstander van fixed IPs op mijn PCs.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Help ik wil een netwerkje

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Kijk eens welk IP je PC (die online kan) krijgt. Als dat een IP is dat door je router gegeven is moet dat 192.***.***.*** of 10.***.***.*** zijn. Is dat niet het geval dan krijgt je PC een IP van TN en is het perfect mogelijk dat je niet met 2 PCs online kan.
      Als achter je modem een NAT router zit kan je ALTIJD met meerdere pc's online ...
      nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

      Comment


      • #4
        Re: Help ik wil een netwerkje

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Kijk eens welk IP je PC (die online kan) krijgt. Als dat een IP is dat door je router gegeven is moet dat 192.***.***.*** of 10.***.***.*** zijn. Is dat niet het geval dan krijgt je PC een IP van TN en is het perfect mogelijk dat je niet met 2 PCs online kan.
        Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
        Als achter je modem een NAT router zit kan je ALTIJD met meerdere pc's online ...
        on4bam heeft gelijk denk ik hoor OliverScalais. Hangt ervan af welk abonnement je hebt bij telenet. Heb je een abonnement om maar met twee pc's tegelijkertijd online te kunnen, dan helpt een router niet.

        Comment


        • #5
          Re: Help ik wil een netwerkje

          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          on4bam heeft gelijk denk ik hoor OliverScalais. Hangt ervan af welk abonnement je hebt bij telenet. Heb je een abonnement om maar met twee pc's tegelijkertijd online te kunnen, dan helpt een router niet.
          Tuurlijk wel ... Heeft daar NIKS mee te maken. Als achter je modem een NAT router zit is dat altijd mogelijk ... Ik heb hier ook maar 1 IP van telenet maar heb wel 5 PC's online ...
          nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

          Comment


          • #6
            Re: Help ik wil een netwerkje

            Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
            Tuurlijk wel ... Heeft daar NIKS mee te maken. Als achter je modem een NAT router zit is dat altijd mogelijk ... Ik heb hier ook maar 1 IP van telenet maar heb wel 5 PC's online ...
            amen ...

            Comment


            • #7
              Re: Help ik wil een netwerkje

              Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
              Tuurlijk wel ... Heeft daar NIKS mee te maken. Als achter je modem een NAT router zit is dat altijd mogelijk ... Ik heb hier ook maar 1 IP van telenet maar heb wel 5 PC's online ...
              Klopt als een bus... heb hier thuis heb hier thuis 7 devices op het netwerk, terwijl volgens mijn abonnement, 2 het maximum is.

              Volgens mij zijn toch zeker de recentere routers allemaal NAT-routers (G & N standaard, maar vermoedelijk ook al vroeger).
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

              Comment


              • #8
                Re: Help ik wil een netwerkje

                Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
                Tuurlijk wel ... Heeft daar NIKS mee te maken. Als achter je modem een NAT router zit is dat altijd mogelijk ... Ik heb hier ook maar 1 IP van telenet maar heb wel 5 PC's online ...
                idd zo moet het werken, hier ook zo trouwens
                modem op zolder 1 utp-kabel naar beneden, daar d-link 655 router, 1pc wired en 1 NAS storage, 2 laptops
                nikon stuff

                Comment

                Working...
                X