Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe scherpe, heldere foto's maken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe scherpe, heldere foto's maken?

    Dag allemaal

    hoe kan ik met mijn digitale camera mooie, heldere en scherpe foto's maken?
    Ik heb een Fujifilm Finepix S9600.
    Ik heb al veel websites afgegaan en heb al veel te weten te komen maar misschien kunnen jullie mij verder helpen.

    Dank
    Website[/CENTER]

  • #2
    Re: Hoe scherpe, heldere foto's maken?

    Er is helaas ook geen eenduidig antwoord voor die vraag. Dat hangt af van de omstandigheden.

    Het is het eenvoudigste buiten op een dag met veel licht. Dan gaat het vanzelf. Als je echter een concert wilt trekken dan zal je heel andere instellingen nodig hebben.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Hoe scherpe, heldere foto's maken?

      [Mod]Omdat deze vraag niet thuishoorde in het Shoot-subforum, heb ik het naar Algemeen verplaatst. Hopelijk krijgt de thread starter hier de nodige nuttige tips. De TS is op de hoogte gebracht.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Hoe scherpe, heldere foto's maken?

        door heeeeel veel te kijken hier op BD, naar hoe anderen het gedaan hebben.
        en als je iets niet snapt gewoon hier vragen.
        maar kom eerst eens met opnamen, dan kunnen we wat makkelijker prater over hoe het een en ander nog verbetert kan worden, (als dat nodig is.)
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Hoe scherpe, heldere foto's maken?

          Je toestel en de basis van dig. fotografie kennen is een must.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe scherpe, heldere foto's maken?

            mooie, scherpe en heldere foto's

            als daar nu eens een eenduidig antwoord op zou bestaan...
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Hoe scherpe, heldere foto's maken?

              Vooral je toestel goed leren kennen, zowel de beperkingen als sterke punten en van daar
              uit vertrouwen opdoen. Het helpt natuurlijk ook om op BD plaatjes te bekijken en "zien"
              wat je aan sommige sterk en goed vindt om daarbij te bedenken hoe je met jouw toestel
              eenzelfde of gelijkend resultaat kan bekomen...

              Comment


              • #8
                Re: Hoe scherpe, heldere foto's maken?

                Oorspronkelijk geplaatst door photographyfreak Bekijk bericht
                Dag allemaal

                hoe kan ik met mijn digitale camera mooie, heldere en scherpe foto's maken?
                Ik heb een Fujifilm Finepix S9600.
                Ik heb al veel websites afgegaan en heb al veel te weten te komen maar misschien kunnen jullie mij verder helpen.
                Genoeg licht van goeie kwaliteit en weten hoe je toestel en lens daar op reageert, en je komt al een heel eind.
                Mijn Ixus V (pocketding maar geen pokkeding) deed het heel goed in de zon, binnen of bij minder licht een ramp. Daar leer je van.
                Maak genoeg fouten dan leer je het wel. (lees dus, oefenen, en nadenken...)

                Comment

                Working...
                X