Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de handse Nikon AF-S Zoom NIKKOR 14-24 mm F2.8G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de handse Nikon AF-S Zoom NIKKOR 14-24 mm F2.8G

    Is hier op het forum iemand die ervaring heeft met deze lens ? Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in deze lens. Ik ben ook van plan om een 2de hands te kopen aangezien 1600 euro me te duur wordt .

    Maar is er misschien iemand die wat voorbeeld foto's kan posten gemaakt met die lens ?
    Het zou helemaal fantastisch zijn als iemand een voorbeeld foto post gemaakt met die lens icm de Nikon D40 .

  • #2
    Re: 2de handse Nikon AF-S Zoom NIKKOR 14-24 mm F2.8G

    De 14-24 op een D300:
    klik

    en op een D3:

    klik klik

    have fun
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

    Comment


    • #3
      Re: 2de handse Nikon AF-S Zoom NIKKOR 14-24 mm F2.8G

      Oorspronkelijk geplaatst door El_barto36 Bekijk bericht
      Is hier op het forum iemand die ervaring heeft met deze lens ? Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in deze lens. Ik ben ook van plan om een 2de hands te kopen aangezien 1600 euro me te duur wordt .

      Maar is er misschien iemand die wat voorbeeld foto's kan posten gemaakt met die lens ?
      Het zou helemaal fantastisch zijn als iemand een voorbeeld foto post gemaakt met die lens icm de Nikon D40 .
      Ik denk dat er in DX voor dit objectief toch wel een paar andere en meer betaalbare alternatieven bestaan. Als je niet van plan bent naar een FF toestel over te schakelen in de nabije toekomst, vind ik 'm toch een beetje overkill. Kijk zeker naar de AFS 10-24mm, AFS 12-24mm en misschien ook de 10.5mm fisheye.

      Comment


      • #4
        Re: 2de handse Nikon AF-S Zoom NIKKOR 14-24 mm F2.8G

        Oorspronkelijk geplaatst door El_barto36 Bekijk bericht
        Is hier op het forum iemand die ervaring heeft met deze lens ? Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in deze lens. Ik ben ook van plan om een 2de hands te kopen aangezien 1600 euro me te duur wordt .

        Maar is er misschien iemand die wat voorbeeld foto's kan posten gemaakt met die lens ?
        Het zou helemaal fantastisch zijn als iemand een voorbeeld foto post gemaakt met die lens icm de Nikon D40 .
        Het is een fantastische lens, maar op een D40 is het nogal overkill + dat het denk ik niet lekker in balans ligt qua gewichtsverdeling.

        Ik sluit me aan bij het advies om een DX 10-20 o.i.d. te gebruiken.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: 2de handse Nikon AF-S Zoom NIKKOR 14-24 mm F2.8G

          Misschien overkill, maar blijft een fantastische lens.
          Waarschijnlijk één van de beste zoomlenzen ooit gemaakt.
          Onthou wel dat hij vrij zwaar en groot uitvalt.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: 2de handse Nikon AF-S Zoom NIKKOR 14-24 mm F2.8G

            14 mm op DX is niet zo groothoekig.
            Deze lens is speciaal ontworpen voor FX en komt daar pas tot zijn recht.
            Op DX zijn er alternatieven genoeg hetzij van Nikon of van Sigma, Tamron.

            Comment


            • #7
              Re: 2de handse Nikon AF-S Zoom NIKKOR 14-24 mm F2.8G

              enneu... heb jij al een 2e hands 14-24 in aanbieding gezien???
              me dunkt zullen weinig nikonians die lens wegdoen, en zeker niet voor een zacht prijsje...
              erik, Nikon materiaal

              'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

              Comment


              • #8
                Re: 2de handse Nikon AF-S Zoom NIKKOR 14-24 mm F2.8G

                Comment

                Working...
                X