Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 120-400 f4-5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 120-400 f4-5.6

    Hallo,

    Even voorstellen. Ik lees hier al een poosje mee en heb zelfs hier en daar al 'ns iets geschreven maar mezelf nooit voorgesteld (geen rubriek gevonden die echt daarvoor dient ^^)

    Ik ben een beginneling. Vanwege gezondheidsproblemen heb ik het werkende leven vervroegd vaarwel moeten zeggen. Om diezelfde redenen heb ik mijn meest geliefde hobby, paardrijden, ook moeten opgeven. Ik heb nog wel andere interesses, maar om mezelf het huis uit te jagen en creatief bezig te blijven, ben ik gaan uitkijken naar een "actievere" hobby. En ben bij fotografie beland. In het voorjaar heb ik een 4-daagse cursus gevolgd, kwestie van te zien of ik het ook echt leuk zou vinden. Het smaakte naar meer en sinds september ben ik ingeschreven aan de plaatselijke academie.

    Inmiddels heb ik mezelf suf gelezen over lenzen, oa op dit forum. Ik heb een Nikon D90 met een 16-85 mm kitlens aangeschaft. Ik had er graag een tele bij en zat te denken aan de Sigma 120-400 f4-5.6 om te beginnen. Ik wil redelijk wat bereik hebben om dieren in beeld te kunnen brengen.

    Heeft iemand ervaring met deze lens en is deze goed ? Snel genoeg om ook beweging in beeld te brengen ? Ik weet dat er betere zijn, maar omdat ik nog maar pas begin, weet ik niet of een investering van enkele duizenden euro's nu al verantwoord is (ik denk daarbij bvb aan een 300mm prime 2.8 + convertor).

    Alvast bedankt !
    Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

    Be careful who you shoot; they may shoot back

  • #2
    Re: Sigma 120-400 f4-5.6

    Van de meeste objectieven zijn wel tests op internet beschikbaar. Zeker als twee of drie lenzen waar je over twijfelt op dezelfde site worden besproken kun je ze redelijk vergelijken.
    De door jou genoemde lens is ook getest, en wel hier. Op pbase.com kun je vaak foto's van de lenzen waar je nieuwsgierig naar bent vinden.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 120-400 f4-5.6

      Voor je dit objectief overweegt, kijk zeker eens hier: http://www.lensrentals.com/news/2009...repair-data-35 Deze Sigma staat in hun "Lensrentals Hall Of Shame". Ze voegen er wel aan toe dat de laatste versies "misschien" betrouwbaarder geworden zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 120-400 f4-5.6

        Ik neem maar aan dat er hier geen gebruikers van deze lens zitten, want dat zoek ik in de eerste plaats : ervaring uit eerste hand. Toch bedankt voor jullie reacties

        Reviews had ik uiteraard al gelezen . lensrentals is wel even schrikken natuurlijk, vanwege het aantal reparaties. Maar dat zegt op zich niks over de optische kwaliteit van zo'n lens natuurlijk.
        Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

        Be careful who you shoot; they may shoot back

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 120-400 f4-5.6

          ik heb die lens,

          is een goeie lens, zeker bij veel licht!
          bij minder licht wordt het effe wennen!
          voor 400mm moet je al snel een sluitertijd kunnen houden van 1/500ste
          om nog deftige foto's te hebben.

          prijs kwalteit ben ik tevreden.

          enkele vb:

          klik

          klik

          klik


          hopelijk heb je hier iets aan
          david
          nikon stuff

          Comment

          Working...
          X