Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkopen foto info AUB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkopen foto info AUB

    Hi,


    Er is een overheidsdienst geinteresseerd om mijn foto op hun webpagina te zetten.
    Het betreft een hoge resolutie panorama foto.
    Nu is mijn vraag, kan ik hier iets aan verdienen of mag ik al genoegen nemen dat op de foto een link te zien is naar mijn homepage of zoiets dergelijks??


    Gelieve enkel serieus hierop te reageren, dwz als je hiermee ook reeds in contact kwam met zulke vraag.


    mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: Verkopen foto info AUB

    zou met een link en naam genoegen nemen.
    en als ze er voor willen betalen......alleen zwart hoor.)(
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Verkopen foto info AUB

      Hoge resolutie voor een webpagina klinkt wel wat vreemd.
      Ik vraag persoonlijk enkel naamsvermelding en evt link naar mijn Flickr site.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Verkopen foto info AUB

        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        Hi,


        Er is een overheidsdienst geinteresseerd om mijn foto op hun webpagina te zetten.
        Het betreft een hoge resolutie panorama foto.
        Nu is mijn vraag, kan ik hier iets aan verdienen of mag ik al genoegen nemen dat op de foto een link te zien is naar mijn homepage of zoiets dergelijks??
        overheidsdiensten hebben geld om dure kunstwerken in hun gebouwen te zetten...
        Ik zou er zeker geld voor vragen! Ik heb een broer die regelmatig foto's factureert aan de VRT wanneer die in programma's gebruikt worden (flora, fauna)
        Denk ook dat ze dat liever doen dan je naam er ergens bijzetten, want dat hoort niet op zo'n website...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Verkopen foto info AUB

          Als je jouw belastingsbrief krijgt stel je ook maar voor om een linkje naar www.fgov.be op jouw site te plaatsen.

          Ik zie niet in waarom dat gratis zou moeten zijn. Er wordt daar gesmeten met geld en dan ga jij het gratis doen????
          Een beetje moeilijk in te schatten hoeveel je zou kunnen vragen. De ene overheidssite is de andere niet hé.

          Comment


          • #6
            Re: Verkopen foto info AUB

            Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
            Een beetje moeilijk in te schatten hoeveel je zou kunnen vragen. De ene overheidssite is de andere niet hé.
            Heeft er toch niets mee te maken wie je klant is? Een prijs is een prijs ...
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Verkopen foto info AUB

              bedankt aan allen !!


              Glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #8
                Re: Verkopen foto info AUB

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Heeft er toch niets mee te maken wie je klant is? Een prijs is een prijs ...
                Vind ik niet. Voor een foto in de streekkrant op pagina 30 kan je ook niet hetzelfde vragen als voor dezelfde foto op de voorpagina van de Humo.
                Zo zal je voor een foto op de indexpagina van belgium .be ook meer kunnen vragen dan voor een foto ergens ver weg op één of andere overheidswebsite.

                Comment


                • #9
                  Re: Verkopen foto info AUB

                  Ik had het over:

                  De ene overheidssite is de andere niet hé.
                  ... over de overheid als opdrachtgever en niet over Humo vs. Streekkrant ...

                  Als je klant de overheid is dan is je prijs vast, ongeacht de locatie op de website. Een overheidsopdracht is nog steeds een geval apart, de overheid moet minstens 3 leveranciers aanschrijven / offertes ontvangen om de opdracht te gunnen (staat decretaal vast). En dan is er nog een verschil als die gunning binnengewone begroting of buitengewone begroting is.
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verkopen foto info AUB

                    Volgens mij gaat het hier niet over een overheidsopdracht, maar wel over een vergoeding voor het gebruik van een reeds bestaande foto. Iets heel anders dus.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verkopen foto info AUB

                      Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                      Volgens mij gaat het hier niet over een overheidsopdracht, maar wel over een vergoeding voor het gebruik van een reeds bestaande foto. Iets heel anders dus.
                      Je hebt gelijk!

                      Wat is volgens jou een correcte prijs voor deze verkoop dan?
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verkopen foto info AUB

                        Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                        Ik zie niet in waarom dat gratis zou moeten zijn. Er wordt daar gesmeten met geld en dan ga jij het gratis doen????
                        Je kunt uiteraard de afweging maken hoe financieel welvarend de instelling is die je foto wilt gebruiken. In mijn geval zijn het nog nooit grote bedrijven geweest. Maar in dat geval zou ik eerder iets in natura terugverwachten.

                        Ik verdien mijn boterham goed genoeg, inkomsten van een foto links en rechts gaan daar weinig aan veranderen, waarom er dan geld voor vragen? Beide meningen zijn verdedigbaar hé.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment

                        Working...
                        X