Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussenringen voor cannon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tussenringen voor cannon

    ik ben in bezit van cannon 400d, en de lenzen 70-200 usm,55-200usm en 18-55,ik zou
    er graag tussenringen bij kopen,maar ik ben nog een beginner. kan iemand mij een
    paar goeie tips geven..............mvg pierre..

  • #2
    Re: tussenringen voor cannon

    met zoiets kun je voor weinig geld al veel doen, wellis waar zorgen dat je lenzen een diafragmaring hebben anders moet je automatische kopen en die zijn een stuk duurder
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: tussenringen voor cannon

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      met zoiets kun je voor weinig geld al veel doen, wellis waar zorgen dat je lenzen een diafragmaring hebben anders moet je automatische kopen en die zijn een stuk duurder
      vermits die Canon lenzen geen diafragma-ring hebben vind ik die eerste weggesmeten geld omdat je dan alleen maar volopen kan werken en geen controle hebt over dof...

      als je macrotussenringen wil kopen, kan je best een setje van Soligor of Kenko kopen.

      Stuk goedkoper dat die van Canon zelf en evenwaardig in kwaliteit.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: tussenringen voor cannon

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        als je macrotussenringen wil kopen, kan je best een setje van Soligor of Kenko kopen. Stuk goedkoper dat die van Canon zelf en evenwaardig in kwaliteit.
        Die soLigors zijn niet echt van goede kwaliteit hoor. Lijkt op wat blik dat je tussen de camera en de lens plaatst en het blokeermechanisme is ook niet echt goed. Komt regelmatig los eens je op dreef bent tijdens marcroshoots.
        Last edited by powerkiller; 10 november 2009, 15:01.

        Comment


        • #5
          Re: tussenringen voor cannon

          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
          Die soigors zijn niet echt van goede kwaliteit hoor. Lijkt op wat blik dat je tussen de camera en de lens plaatst en het blokeermechanisme is ook niet echt goed. Komt regelmatig los eens je op dreef bent tijdens marcroshoots.
          nooit geen klachten gehad over die Soligors. Heb Kenko en Soligor setjes gehad en beiden zijn compleet gelijkwaardig aan elkaar qua kwaliteit (volgens mij zijn het zelfs dezelfde )
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: tussenringen voor cannon

            hier ook niet, ze zijn vrij stevig en compleet uitgevoerd, je krijgt voor rond de 120 euro een setje van 3 ringen, waar je mee naar hartlust dichtbij, dichterbij en dichterbijst kunt komen, wel even oefenen, het is niet zo eenvoudig als het lijkt.
            Mocht het je bevallen de macrowereld, kun je ze blijven gebruiken zelfs met een macrolens, indien je dit niet bevalt zijn ze vrij eenvoudig en zonder al teveel verlies weer door te verkopen.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • #7
              Re: tussenringen voor cannon

              als je je diafragma van je lens volledig openzet, blijft deze dan in dezelfde stand als je de lens afkoppelt? Of gaat het diafragma naar een automatische stand?
              (vraagje voor gebruik van omkeerring of tussenring zonder electrische contacten)
              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
              - Isaac Asimov-

              Comment


              • #8
                Re: tussenringen voor cannon

                Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                als je je diafragma van je lens volledig openzet, blijft deze dan in dezelfde stand als je de lens afkoppelt? Of gaat het diafragma naar een automatische stand?
                (vraagje voor gebruik van omkeerring of tussenring zonder electrische contacten)
                De diafragma blijft altijd volledige geopend op 2 uitzonderingen na.
                1. je drukt op de ontspanknop en de spiegel gaat omhoog. En op moment van neerklappen van de spiegel is de diafragma weer volledige open.
                2. De diafragma preview functie gebruiken. Maar zodra je de knop los laat of camera uitzet gaat de diafragma weer volledige open.
                Last edited by Rogier; 10 november 2009, 22:56.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: tussenringen voor cannon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  De lens blijft altijd volledige op 2 uitzonderingen na.
                  1. je drukt op de ontspanknop en de spiegel gaat omhoog. En op moment van neerklappen van de spiegel is de diafragma weer volledige open.
                  2. De diafragma preview functie gebruiken. Maar zodra je de knop los laat of camera uitzet gaat de diafragma weer volledige open.
                  ik vermoed dat je hier bedoeld volledig open? Hoewel dit dan in tegenspraak is met je eerste uitspraak ...
                  Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                  - Isaac Asimov-

                  Comment


                  • #10
                    Re: tussenringen voor cannon

                    Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                    ik vermoed dat je hier bedoeld volledig open? Hoewel dit dan in tegenspraak is met je eerste uitspraak ...
                    Hoe bedoel je? Bedoelde met de eerste uitspraak het maken van een foto.
                    Dan gaat de diafragma natuurlijke wel naar de ingestelde diafragma.

                    Maar ik heb zo'n idee dat bij Canon het diafragma bediend wordt met een electromagneet.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: tussenringen voor cannon

                      Hoe ik het versta (correct me if i'm wrong):
                      - in rusttoestand (dus losgekoppeld of niet bediend) is het diafragma altijd volledig open;
                      - nu zou ik willen weten of het mogelijk is je diafragma op een bepaalde waarde in te stellen en deze waarde te behouden nadat je de lens hebt losgekoppeld, zodat je deze dan kan omkeren/met tussenringen werken zonder dat ze per definitie altijd volledig open staat.

                      PS. aan TS: heb mij per vergissing zo'n goedkoop setje aangeschaft, en denk dat het idd weggesmeten geld is
                      Last edited by JC; 11 november 2009, 09:18.
                      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                      - Isaac Asimov-

                      Comment


                      • #12
                        Re: tussenringen voor cannon

                        Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                        ...
                        - nu zou ik willen weten of het mogelijk is je diafragma op een bepaalde waarde in te stellen en deze waarde te behouden nadat je de lens hebt losgekoppeld, zodat je deze dan kan omkeren/met tussenringen werken zonder dat ze per definitie altijd volledig open staat...
                        Gewenst diafragma instellen op de gebruikelijke manier, DOF-knop indrukken en met de DOF-knop ingedrukt de lens loskoppelen, dan blijft het ingestelde diafragma behouden in de lens.

                        Dit werkt alleszins met een omkeerring, met die goedkope tussenringen heb ik het nooit geprobeerd.

                        Mario

                        Comment


                        • #13
                          Re: tussenringen voor cannon

                          Oorspronkelijk geplaatst door M@rio Bekijk bericht
                          Gewenst diafragma instellen op de gebruikelijke manier, DOF-knop indrukken en met de DOF-knop ingedrukt de lens loskoppelen, dan blijft het ingestelde diafragma behouden in de lens.

                          Dit werkt alleszins met een omkeerring, met die goedkope tussenringen heb ik het nooit geprobeerd.

                          Mario
                          Mij is dat toch nog nooit gelukt.
                          Maar om de lens omgekeerd op de camera te gebruiken, heb ik dit gevonden:


                          Zelf lijkt het me wel wat. En dan wat aanpassen zodat hij op een M42 balg past.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: tussenringen voor cannon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                            Mij is dat toch nog nooit gelukt.
                            Maar om de lens omgekeerd op de camera te gebruiken, heb ik dit gevonden:


                            Zelf lijkt het me wel wat. En dan wat aanpassen zodat hij op een M42 balg past.
                            Ziet er leuk speelgoed uit, maar 300 euro
                            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                            - Isaac Asimov-

                            Comment


                            • #15
                              Re: tussenringen voor cannon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                              Mij is dat toch nog nooit gelukt.
                              ...
                              Nog geprobeerd net voor ik het postte, en het lukte zonder problemen . Enige tijd geleden heb ik daarmee wat ge-experimenteerd (omkeerring en het diafragma op deze manier instellen, met een 18-55 non IS kitlens, en nu even geprobeerd met de 18-55 IS kitlens en dat lukte ook. En met een 50 mm 1.8 II lukt het ook.

                              Mario

                              Comment

                              Working...
                              X