Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkeren in Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Parkeren in Antwerpen

    Nu vrijdag gaan mijn vrouw en dochter naar het Fakkeltheater in Antwerpen.
    Ik heb eens gekeken op mijn routeplanner en die zaal ligt precies in het centrum van Antwerpen.
    Via google ben ik op de site terecht gekomen van Q-park, die hebben een parking in de Lombardenvest maar die is maar open tot 23 uur zie ik.
    Is er daar ergens in de buurt een parking die laat open is ?
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

  • #2
    Re: Parkeren in Antwerpen

    Ik raad je aan te parkeren op Linkeroever (gratis) en vervolgens de tram te nemen of een wandeling door de voetgangerstunnel.

    In de binnenstad moet je op straat zowiezo tot 22u betalen en de parkeergarages zijn ook niet goedkoop.

    Comment


    • #3
      Re: Parkeren in Antwerpen

      Oorspronkelijk geplaatst door cypho Bekijk bericht
      Nu vrijdag gaan mijn vrouw en dochter naar het Fakkeltheater in Antwerpen.
      Ik heb eens gekeken op mijn routeplanner en die zaal ligt precies in het centrum van Antwerpen.
      Via google ben ik op de site terecht gekomen van Q-park, die hebben een parking in de Lombardenvest maar die is maar open tot 23 uur zie ik.
      Is er daar ergens in de buurt een parking die laat open is ?
      Volgens mij is de parking onder de groenplaats, inrit aan de ingang van het Hilton hotel, 24 op 24 open...

      Comment


      • #4
        Re: Parkeren in Antwerpen

        Helemaal zeker ben ik niet, maar ik dacht dat je de parkings altijd kon afrijden. Oprijden kan wel maar tot 23:00. Best dat je dit ter plaatse dus eens controleert.

        Comment


        • #5
          Re: Parkeren in Antwerpen

          Rode zaal of Zwarte zaal?

          Op de kaaien kan je gratis parkeren. Dat wil zeggen, tussen de Schelde en de waterkeringsmuur en ver genoeg naar achter, ter hoogte van de Sint-Michiels- en Cockerillkaai. Ter hoogte van de Suikerrui/Grote markt is het allemaal betalend parkeren.

          Aan het Steen is ook een parkeergarage, maar ik ben niet zeker tot hoe laat die open is.

          Op Linkeroever is het niet betalend parkeren trouwens een beperkte ruimte op het Frederik Van Eden-plein, bij de voetgangerstunnel. Als je iets verder rijdt, in Kruibeke/Zwijndrecht is een grote parking, of op Linkeroever in de buurt van de afrit/sporthal is ook een ruime parking. Dit is vlak aan de trammen 2, 3, 5 en 15.

          De parking op de Groenplaats heeft op het moment een tijdelijke actie lopen van -50%.

          Je kan ook gratis parkeren op de gedempte zuiderdokken, waar de Sinksenfoor altijd staat. Let hierbij wel op, want op de Waalse en Vlaamse kaai (de straten) moet je wel betalen.

          Comment


          • #6
            Re: Parkeren in Antwerpen

            Soals Sennepoes zegt, op de kaaien. Gratis en op 5 minuten wandelen ben je er. Plaats zat daar.

            Comment


            • #7
              Re: Parkeren in Antwerpen

              Wij wonen in Lochristi, Antwerpen voor ons dat is afrit Kruibeke-Melsele, dan linksaf en een paar km verder heb je een Park & Ride en op dezelfde plaats de eindhalte van lijn 3.
              Je hebt tot na middernacht trams.
              We gaan binnenkort na jaren nog eens naar de Night of the Proms, en alleszins daarvoor moeten we maar een halve euro betalen voor de tram tot aan het Sportpaleis (en terug).
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Parkeren in Antwerpen

                Nete, als je naar NoTP gaat, kan je ook aan metropolis parkeren en daar tram 6 nemen. Dat is sneller. Maar misschien iets drukker om nog eens de ring over te moeten gaan.

                Comment


                • #9
                  Re: Parkeren in Antwerpen

                  Zijn de werken op de Noorderlaan al gedaan ??
                  Zo niet wegblijven is de boodschap en doe zoals je plande
                  Parkeer LO of P-R te Melsele en neem tram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Parkeren in Antwerpen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                    Zijn de werken op de Noorderlaan al gedaan ??
                    Zo niet wegblijven is de boodschap en doe zoals je plande
                    Parkeer LO of P-R te Melsele en neem tram
                    De werken zijn nog niet gedaan,maar je kan al gewoon over de brug rijden. In iedere richting is er slechts 1 rijvak voor de auto's. Het andere rijvak is voor bussen en taxis.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Parkeren in Antwerpen

                      Bedankt voor de reacties
                      Cypho
                      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Parkeren in Antwerpen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                        Nete, als je naar NoTP gaat, kan je ook aan metropolis parkeren en daar tram 6 nemen. Dat is sneller. Maar misschien iets drukker om nog eens de ring over te moeten gaan.
                        Alvast bedankt vor de suggestie.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Parkeren in Antwerpen

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          We gaan binnenkort na jaren nog eens naar de Night of the Proms, en alleszins daarvoor moeten we maar een halve euro betalen voor de tram tot aan het Sportpaleis (en terug).
                          Je moet toch helemaal niets betalen aan de Lijn?

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Parkeren in Antwerpen

                            Klopt, die halve euro zit in het ticket verrekend.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Parkeren in Antwerpen

                              Oorspronkelijk geplaatst door cypho Bekijk bericht
                              Nu vrijdag gaan mijn vrouw en dochter naar het Fakkeltheater in Antwerpen.
                              Ik heb eens gekeken op mijn routeplanner en die zaal ligt precies in het centrum van Antwerpen.
                              Via google ben ik op de site terecht gekomen van Q-park, die hebben een parking in de Lombardenvest maar die is maar open tot 23 uur zie ik.
                              Is er daar ergens in de buurt een parking die laat open is ?
                              Alles buiten Antwerpen is toch parking, niet?

                              Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X