Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tele...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tele...

    Ik ben niet lang geleden in het DSLR wereldje gestapt en meteen terug een oude liefde van mij herontdekt: vliegtuigen bekijken en airshows. Nu wil ik ze dus op de plaat vastleggen. In kleine brogel is me dat in september naar believen gelukt met een oude minolta 100-300 lens. Dat ding wordt wel soft tussen de 200 en 300 mm, en ik heb de indruk dat ik wat mm te kort kom.
    Ik wil me ook aan beestjes wagen (gezien de reisplannen die ik heb).
    Het leren van fotografie vind ik verdikke makkelijker dan het bos door de bomen zien in al dat materiaal.
    Welke krachtige telezoom is nu goed? (en neen ik heb geen behoefte aan primes, ik ben op zoek naar een degelijk resultaat binnen een degelijk budget)
    Heeft iemand ervaring met de sigma 50-500, of is de 120-400 ook een mooi alternatief? Of zijn ze die uitgave niet waard

    Daarnaast gaat mijn interesse dus uit naar mijn vakantieshots. Momenteel denk ik dat de kitlens (18-55 op mijn sony), die het eigenlijk goed doet en die 100-300 al een mooie set is. Of sla ik de bal toch verkeerd?
    Wat denken de kenners hierover?
    Alle meningen meer dan welkom.

    Mvg,

    GillesH

  • #2
    Re: tele...

    de 50-500 schijnd erg goed te zijn. Maar geen stabilisatie en behoorlijke zwaar. Dat vond ik althans toen ik hem even vast had op een sd. Maar ben nu andere objectieven gewend die ook niet tot de lichtste in het bereik horen.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: tele...

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      de 50-500 schijnd erg goed te zijn. Maar geen stabilisatie en behoorlijke zwaar. Dat vond ik althans toen ik hem even vast had op een sd. Maar ben nu andere objectieven gewend die ook niet tot de lichtste in het bereik horen.
      Rogier, dit is foute info die je hier geeft. Op een Sony, Pentax enz. is de 50-500 WEL gestabiliseerd.

      Voorbeelden van de Bigma (in dit geval op Pentax K10D en K20D) uit de losse hand kan je hier vinden. Kies voor diashows, reigers, futen, het Zwin...

      Het gewicht, ja, dat is zo'n slordige 1800 gr.
      Groetjes van tozumi

      Bezoek hier mijn webstek

      Comment


      • #4
        Re: tele...

        Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
        Rogier, dit is foute info die je hier geeft. Op een Sony, Pentax enz. is de 50-500 WEL gestabiliseerd.

        Voorbeelden van de Bigma (in dit geval op Pentax K10D en K20D) uit de losse hand kan je hier vinden. Kies voor diashows, reigers, futen, het Zwin...

        Het gewicht, ja, dat is zo'n slordige 1800 gr.
        Maar dan is de keuze al helemaal makkelijke, probeer de 50-500 uit.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment

        Working...
        X