Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

    Volgens diverse magazines en de Tamron website is/komt er een nieuw model uit van de Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II . Deze zou enkel voor Canon en Nikon gemaakt worden en bevat een bewegingsstabilisator. Nu vraag ik me af waarom deze niet voor Sony uitkomt. Is dit omdat er reeds op de camera een stabilisator is ingebouwd ?
    Ik wil nl. graag een vervanging voor mijn kitlens (18-70). Deze lens leek me een goed alternatief. Enkel is het bereik beperkt tot 50mm waardoor ik de mm's tussen 50 en 70 ga missen. Ga ik voor het huidige model of wacht ik op de nieuwe die misschien voor Sony uitkomt ? Verder misschien ook even vragen of de 28-70 2.8 van Tamron beter is. Is de twee voorzien wat voorbarig ? Zowel portret als andere (landschap, architectuur, ...) zijn mijn bedoelingen.
    Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
    http://digitalefotografietm.blogspot.com

  • #2
    Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

    De 28-75 is iets beter als de 17-50 en ik denk niet dat die er voor Sony gaat komen met VC, wat Sigma overigens wel doet met zijn OS. Ik heb ergens gelezen in een Chinees/Japanse(gelukkig vertaald in steenkolen Engels) test, dat de nieuwe iets beter is, maar toch zou ik dan de huidige kopen, want wie weet hoe lang het duurt.

    Ik heb zelf een gat van 50 naat 70 of 80mm, maar ik mis die 20mm nooit.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

      Ik denk ook niet dat de tamron 17-50 vc uitkomt voor sony.

      Hier heb je trouwens een review van "oude" tamron:


      Echt wel heel goede lens, je profiteert van de beeldstabilisatie op de sony body en kost ongeveer een 350 euro, zo'n 150-200 euro goedkoper dan de nieuwe vc versie

      Kopen die handel!

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

        Normaal ga ik steeds naar Konijnenberg voor de goedkopere prijs. Maar nu blijkt dat deze lens bij Foto Rubens maar liefst 16 euro goedkoper is.



        Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
        http://digitalefotografietm.blogspot.com

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

          Zijn er mensen met persoonlijke ervaring met deze lens?

          Ben nog wat andere reviews aan het bekijken, maar persoonlijke ervaringen zijn altijd handig.
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

            Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
            Zijn er mensen met persoonlijke ervaring met deze lens?
            Ik heb wel de Nikon versie; maar Kwaliteit/Prijs verhouding is het een zeer aan te raden lens!

            Je moet de zoekfunctie maar eens gebruiken, zal je héél veel persoonlijke ervaringen terug vinden van mensen.

            Succes!

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

              Oorspronkelijk geplaatst door thimer73 Bekijk bericht
              Ik wil nl. graag een vervanging voor mijn kitlens (18-70). Deze lens leek me een goed alternatief. Enkel is het bereik beperkt tot 50mm waardoor ik de mm's tussen 50 en 70 ga missen.
              De stap van 50 naar 70 mm ga je niet missen. Dat is relatief maar een klein verschil. Zeker niet omdat je ook al de 55-200 hebt. De 55-200 is zowiezo beter dan de 18-70 tussen de 55 en de 70 mm.
              Optisch is het wel een heel grote stap voorwaarts van de 18-70 kitlens naar de tamron. Daar ga je er echt op vooruit.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

                Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                Zijn er mensen met persoonlijke ervaring met deze lens?

                Ben nog wat andere reviews aan het bekijken, maar persoonlijke ervaringen zijn altijd handig.
                Ik heb hem ondertussen gekocht en moet zeggen dat de scherpte echt wel goed zit. 2.8 oo het volledige bereik gebruiken is dan weer ook een meevaller. Wat wel opvalt is dat de AF trager is. Het duurt soms even voor ik door de zoeker zie dat hij een punt heeft gefocust. Maar op zicht zeker een aanrader. Het lawaai waarover men spreekt valt echt wel mee hoor.
                Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
                http://digitalefotografietm.blogspot.com

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

                  Oorspronkelijk geplaatst door thimer73 Bekijk bericht
                  Ik heb hem ondertussen gekocht en moet zeggen dat de scherpte echt wel goed zit. 2.8 oo het volledige bereik gebruiken is dan weer ook een meevaller. Wat wel opvalt is dat de AF trager is. Het duurt soms even voor ik door de zoeker zie dat hij een punt heeft gefocust. Maar op zicht zeker een aanrader. Het lawaai waarover men spreekt valt echt wel mee hoor.
                  Ik heb momenteel de (oude) kitlens van Sony. Bedoel je dat de AF iets trager is dan deze of van een gelijkwaardig product? Want ik kan me niet voorstellen dat de kitlens beter zou zijn

                  Ik denk om naast deze lens de Tamron 70-200 2.8 (ofwel iets met wat meer "mm") aan te schaffen.
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

                    De AF van de kitlens is misschien iets sneller, maar de scherpte van de Tamron is veel beter. Ook het max. diafragma van 2.8 over het hele bereik is absoluut een topper. Ik heb er nu dit weekend nog mee getest in een donkere omgeving en ik moet zeggen dat het allemaal best meevalt. De AF is alleen lastig als er beweging is.

                    Wat de 70-200 betreft zou ik mezelf eerst afvragen wat je wil fotograferen met deze lens. De AF van de 70-200 is volgens mij te traag om bvb. sportfotografie te gaan doen. Dan zou ik resoluut voor de Sony lens gaan, maar deze is wel duurder.
                    De Sigma 70-200 is dan wel sneller dan de Tamron maar optisch minder. Ik moet ooit dezelfde keuze maken, maar ik denk dat ik dan toch maar voor de Sony lens ga gaan. Nog even sparen dus
                    Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
                    http://digitalefotografietm.blogspot.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

                      Mja de Sony lens kost €1000 meer Moest ik een prof zijn die geld krijgt voor zn foto's zou ik niet twijfelen. Maar nu zal het toch de Tamron worden denk ik
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

                        --------------------------------------------------------------------------------

                        De Tamron 17-50 VC krijgt toch super reviews op SLRGEAR enz ook hier juist nog gelezen de AF zou verbetert zijn ook de build quality



                        en een gebruiker op DPREVIEW FORUM

                        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                        NOG EEN lijkt me toch een topper en beter dan de non VC


                        opnieuw geplakt hopelijk gaat het nu
                        Last edited by wdwdlp; 25 november 2009, 15:43.
                        Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                        Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

                          @wdwdlp: op de 3 linken door jouw gegeven krijg ik telkens Page not found...
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

                            Heb de LINKS vernieuwt zou moeten gaan hoop ik
                            Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                            Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II

                              hey all
                              ik ben ook aan het overwegen om deze lens aan te schaffen ...
                              maar ik lees hier van, trage AF?
                              de reden waarom ik deze lens wil kopen is;

                              ik maak geregeld fotos in het uitgaansleven, discotheken, feestjes ...
                              allemaal locaties met lage lichtsituaties ....
                              met men standaard lens 28-70 op men Canon 350D
                              krijg ik te weinig licht binnen,
                              vandaar dat ik wens overteschakelen naar een lichtgevoeligere lens ...

                              maar;
                              het AF gaat al zo moeilijk op die donkere locaties,
                              gaat dit dan niet verbeteren met de Tamron 18-50?


                              alsook ben ik aan het overwegen om de lens tweedehands te kopen, wegens finacieel wat moeilijkere tijden ...
                              maar dan zie ik op ebay allerei verschillende types
                              Tamron 28-75 f/2.8 AF XR Di
                              Tamron 28-75 f/2.8 AF XR Dii
                              Tamron 28-75 f/2.8 AF XR

                              zijn dit gewoon de oudere modellen? en wat zijn de verschillen?

                              bedankt alvast
                              grtzzz

                              Comment

                              Working...
                              X