Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Supertele zonder merknaam?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Supertele zonder merknaam?

    Heeft er iemand meer info over één van deze objectieven? Of over de leverancier of verkoper? De prijs lijkt mij wel laag, maar ik heb sterk mijn twijfels over de kwaliteit van de lens alsook over de scherpte.






    Alvast bedankt voor enige info.

  • #2
    Re: Supertele zonder merknaam?

    Hier (http://www.wvlightning.com/blog/july3109b.shtml) een review van zo'n lens. Behoorlijk soft, zwakke kleuren en hoge CA. Niet geschikt voor mooie foto's, wel bruikbaar om de buurvrouw te bespioneren en achteraf te chanteren met compromiterend beeldmatriaal.

    Comment


    • #3
      Re: Supertele zonder merknaam?

      Oorspronkelijk geplaatst door flupke71 Bekijk bericht
      Heeft er iemand meer info over één van deze objectieven? Of over de leverancier of verkoper? De prijs lijkt mij wel laag, maar ik heb sterk mijn twijfels over de kwaliteit van de lens alsook over de scherpte.






      Alvast bedankt voor enige info.
      Vergelijkbaar met de kwaliteit van een verrekijker van 15 Euro.
      Niet kopen.

      Comment


      • #4
        Re: Supertele zonder merknaam?

        Fabrikant van deze lenzen is het Koreaanse Samyang optics Klikkerdeklik

        Optisch zijn deze zeker niet slecht, wel allemaal manueel focus.
        De Samyang 85 mm f: 1.4 kan qua optische kwaliteiten zeker de vergelijking doorstaan met de veel duurdere Canon, Nikon en Pentax varianten.

        De Samyang 8 mm f: 3.5 krijgt ook zeer positieve beoordelingen.

        De lancering van de 14 mm f: 2.8 is uitgesteld tot volgend jaar.

        Deze lenzen zijn onder verschillende benamingen te verkrijgen: Samyang, Polar, Walimex, Falcon, ...

        Hier zijn alle lenzen voordelig te koop, met gratis verzending.

        Ook het welbekende konijn verkoopt sommige versies van Samyang onder de naam Walimex.

        De eerste lens die op mijn verlanglijstje staat is de Samyang 8 mm, daarna wellicht ook de 650-1300. Bedenk wel dat voor deze laatste een stabiel statief of beter nog een dubbele statiefopstelling (statief onder lens, statief onder toestel) nodig is.
        Voor deze laatste is een flinke dosis ervaring met bvb. de Bigma wel een absolute must.
        Zeker geen lens voor alledaags gebruik of snelle actiefotografie, maar ook bigmagebruikers zullen kunnen beamen dat ze vaak heel wat milimeters te kort komen.

        Onbekend maakt vaak onbemind, zeker op BD
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #5
          Re: Supertele zonder merknaam?

          Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
          (...)

          Hier zijn alle lenzen voordelig te koop, met gratis verzending.
          http://cgi.benl.ebay.be/Spy-Lens-for...item4cebaed831

          Die is wel goed gevonden


          Denk persoonlijk dat zelf met 5 statieven de 1300mm lens nog steeds geen mooi plaatje zal leveren. 1300mm is maximaal f16, dan zit je sowieso al met diffractie + dan nog de zeer eenvoudige constructie van de lens.... veel moet je'r niet van verwachten. Beetje zoals een Bigma, maar met drie 2x teleconverters over elkaar

          Comment


          • #6
            Re: Supertele zonder merknaam?

            Die Samyang 85 mm f: 1.4 zou volgens de revieuws die ik er over gevonden heb toch goed zijn.Heeft hier iemand op het forum ervaring met deze lens?

            mvg Yves
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Supertele zonder merknaam?

              heeft er iemand ervaring met de 500mm f5.6? niet het spiegelobjectief!
              zou het willen gebruiken om af en toe eens een vogeltje te schieten in Zeeland. Dus eerder stilzittende beestjes, maar MF moet wel realistisch zijn. Werk met fuji S5 (lichtmeting?)
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: Supertele zonder merknaam?

                iemand die ik ken zei het volgende over deze lens: Me colafles vergroot nog beter dan deze lens..

                Niet kopen dus Kijk liever naar wat andere goedkopere 500MM lenzen
                Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                My flickr My site

                Comment


                • #9
                  Re: Supertele zonder merknaam?

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
                  iemand die ik ken zei het volgende over deze lens: Me colafles vergroot nog beter dan deze lens..

                  Niet kopen dus Kijk liever naar wat andere goedkopere 500MM lenzen
                  Misschien wil iemand die colafles wel kopen....?? Hoeveel cc ging erin ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Supertele zonder merknaam?

                    waar zou je nog een goedkope, werkende 500mm f5.6 kunnen vinden? ik heb voor zover ik weet geen familie of vrienden die er ooit mee bezig geweest zijn en deze is gewoon zoveel goedkoper dan de andere 500mm lenzen dan ik een wat mindere kwaliteit er zelfs bijneem. Het moet natuurlijk wel redelijk blijven

                    Je koopt jezelf ook geen bugatti Veyron om naar Zuid-Frankrijk te rijden 1 keer per jaar en die de rest van het jaar ergens in een garage te zetten?
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

                    **=ol

                    Comment


                    • #11
                      Re: Supertele zonder merknaam?

                      Voor een goedkope 500mm tele zou ik allereerst aan een spiegellens denken.
                      Helaas zijn de prijzen van de bekend goede , zoals de Tamron 500 SP de laatste tijd zodanig gestegen dat die steeds minder interessant zijn .
                      Wel nog steeds goedkoop is de Russische 3M-5A 500mm F8 , die heb ik een 2 weken geleden voor 50€ op de kop getikt en het ding is tot verbazingwekkende prestaties in staat,mits je erin slaagt correct te focussen....
                      Het stilhouden is met een kort lensje toch gemakkelijker dan met een lange toeter, ik heb al enkele geslaagde opnamen gemaakt met ongeveer 1/600 sec uit de hand.



                      Ik zou er geen 275 Dollar voor betalen, maar er is veel aanbod 2e hands

                      Comment


                      • #12
                        Re: Supertele zonder merknaam?

                        Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kwaliteit daarvan, is het mss mogelijk een voorbeeldje te plaatsen?
                        Er zijn wel voorbeelden te vinden op internet, maar die zijn meestal van iemand die de lens wil verkopen, dus niet erg betrouwbaar..
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Supertele zonder merknaam?

                          ben eens wat aan het rondkijken geweest op ebay: 0,91$ is het goedkoopste wat ik gevonden heb. Lijkt me wel erg weinig. De verzending gaat meer kosten (een 40$ is ongeveer de standaardprijs bij de meeste lenzen denk ik).
                          hoe meer f**k hoe meer vreugd

                          **=ol

                          Comment


                          • #14
                            Re: Supertele zonder merknaam?

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kwaliteit daarvan, is het mss mogelijk een voorbeeldje te plaatsen?
                            Er zijn wel voorbeelden te vinden op internet, maar die zijn meestal van iemand die de lens wil verkopen, dus niet erg betrouwbaar..
                            Ik heb een JPGeetje van de kop van de molen vlak bij m'n huis, alle parameters op 0, dus niet nabewerkt, hoe kan ik je die toesturen?
                            Plaatjes hier op BD zeggen weinig....

                            Helaas heb ik nog geen tijd gehad voor de vogelspotplaats in de duinen, daar heb je pas wat aan 500mm......

                            Comment


                            • #15
                              Re: Supertele zonder merknaam?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                              ben eens wat aan het rondkijken geweest op ebay: 0,91$ is het goedkoopste wat ik gevonden heb. Lijkt me wel erg weinig. De verzending gaat meer kosten (een 40$ is ongeveer de standaardprijs bij de meeste lenzen denk ik).
                              Die prijzen op E-bay rijzen ook al de pan uit, ik heb geloof ik toch wel een koopje met 50€

                              Comment

                              Working...
                              X