Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar het kerkhof ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Naar het kerkhof ?

    Ikzelf heb mijn ouders en mijn schoonvader reeds verloren en ga hen zeker vandaag bezoeken op het kerkhof. Verder nog een aantal kennissen en vrienden, zodat ik toch op een 4-tal kerkhoven zal langs gaan.
    Doen jullie dat ook nog of is dat een traditie die ook uitsterft ? Ik vraag het me af.

  • #2
    Re: Naar het kerkhof ?

    Ik zelf ga een week voor of een week erna, nooit op 1 november zelf, dit jaar was het een week ervoor.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Naar het kerkhof ?

      Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
      Ikzelf heb mijn ouders en mijn schoonvader reeds verloren en ga hen zeker vandaag bezoeken op het kerkhof. Verder nog een aantal kennissen en vrienden, zodat ik toch op een 4-tal kerkhoven zal langs gaan.
      Doen jullie dat ook nog of is dat een traditie die ook uitsterft ? Ik vraag het me af.
      Willy, ik doe dat volgens mijn gevoel.
      Ik heb zelfs foto van alles en iedereen.

      Gisteren heb ik nog vrij intensief gezocht naar mijn buurman (Theo K.).
      Van hem kreeg ik mijn eerste camera.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Naar het kerkhof ?

        Opgepast want het krapuul schuimt ook de kerkhoven af, maar voor andere doeleinden.

        Comment


        • #5
          Re: Naar het kerkhof ?

          Ik ga nooit naar het kerkhof om iemand te bezoeken.


          Ik ga ze bezoeken wanneer ze nog leven, zo hebben zij er nog iets aan.



          Zo ook, koop ik nooit bloemen voor het kerkhof, koop ze wanneer ze nog leven, zo hebben ze er nog iets aan.
          Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
          Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

          BD0460BE

          Comment


          • #6
            Re: Naar het kerkhof ?

            Mijn man en ik hadden die vraag ook nog deze morgen.
            Volgens mij zijn kerkhofbezoekjes stilletjes aan aan het uisterven... wat volgens mij niet betekent dat de doden niet meer herdacht worden...
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Naar het kerkhof ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
              Ik ga nooit naar het kerkhof om iemand te bezoeken.


              Ik ga ze bezoeken wanneer ze nog leven, zo hebben zij er nog iets aan.



              Zo ook, koop ik nooit bloemen voor het kerkhof, koop ze wanneer ze nog leven, zo hebben ze er nog iets aan.
              en MOCHTEN ze sterven, dan gaat ge ook niet?

              Comment


              • #8
                Re: Naar het kerkhof ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Mijn man en ik hadden die vraag ook nog deze morgen.
                Volgens mij zijn kerkhofbezoekjes stilletjes aan aan het uisterven... wat volgens mij niet betekent dat de doden niet meer herdacht worden...
                Weet je dat ik wel elke week aan iedereen denk die ooit iets heeft betekent in mijn leven.
                Zowel in negatieve als positieve betekenis.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Naar het kerkhof ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                  en MOCHTEN ze sterven, dan gaat ge ook niet?


                  Mijn vader is reeds 40 jaar overleden en ben slechts 3 maal op het kerkhof geweest.

                  Ik vond dat ik daar niks meer kon doen, heb het wel gedaan wanneer hij nog leefde.
                  Met 1 november werd er slechts één bloempot gekocht en deze kosten werden gedeeld door de kinderen (6, waarvan ik de oudste ben).

                  Mijn moeder leeft nog en daar doe ik nog voor wat ik nog kan.

                  Ik ben van mening dat ze meer zouden moeten doen wanneer ze nog leven als nadien op 1 November.

                  Maar ieder zijn mening en heb ook respect voor de uwe.
                  Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                  Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                  BD0460BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Naar het kerkhof ?

                    Uitsterven zeker niet maar de mensen beperken zich niet tot deze 2 dagen, ze gaan van één week voor tot één week na om iets op het graf te plaatsen.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Naar het kerkhof ?

                      Alle begrip voor de kerkhofgangers, maar wie wordt daar beter van?

                      Ik geloof niet in het hiernamaals. Dus, de overledenen merken het heus niet meer. En wat "de mensen" zeggen, laat me steenkoud. Alleen de chrysantenverkopers wrijven zich in de handen.
                      Betekent dit dat ik een gevoelloos en respectloos individu ben? Ik denk het niet. Mijn dierbare overledenen gedenk ik echt wel. Maar daarvoor heb ik al die commerciële en religieuze poespas niet nodig.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Naar het kerkhof ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                        Alle begrip voor de kerkhofgangers, maar wie wordt daar beter van?
                        de nabestaande!
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Naar het kerkhof ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                          Alle begrip voor de kerkhofgangers, maar wie wordt daar beter van?
                          Ik geloof niet in het hiernamaals. Dus, de overledenen merken het heus niet meer. En wat "de mensen" zeggen, laat me steenkoud. Alleen de chrysantenverkopers wrijven zich in de handen.
                          Betekent dit dat ik een gevoelloos en respectloos individu ben? Ik denk het niet. Mijn dierbare overledenen gedenk ik echt wel. Maar daarvoor heb ik al die commerciële en religieuze poespas niet nodig.
                          Perfect uitgedrukt.
                          Ondersteun ook Bachus 1909 met zijn :
                          Ik ga nooit naar het kerkhof om iemand te bezoeken.
                          Ik ga ze bezoeken wanneer ze nog leven, zo hebben zij er nog iets aan.
                          Zo ook, koop ik nooit bloemen voor het kerkhof, koop ze wanneer ze nog leven, zo hebben ze er nog iets aan.
                          Overleden familie en vrienden blijven wel verder leven in mijn geheugen, in mijn gevoelens en in mijn levenswijze.

                          Henri
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Naar het kerkhof ?

                            't is meer een meer nen commercielen boel aan 't worden!!!
                            gehele marktkramen met bloemen aan de poort.

                            doe er ook nie aan mee!
                            en 't is daar al zo druk hoe kan je dan rustig rondlopen, heb eerder een marktgevoel.
                            veel te druk op die dagen.

                            doe wat je kan als ze nog leven, daar hebben ze iets aan en is voor je zelf ook leuker.
                            achteraf op 1/2 nov kan je voor hen niks meer doen. enkel uw eigen gemoed sussen, zeker als je enkel dan gaat.


                            respect allom, wees gerust.
                            enkel mijn idee
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Naar het kerkhof ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                              Alle begrip voor de kerkhofgangers, maar wie wordt daar beter van?

                              Ik geloof niet in het hiernamaals. Dus, de overledenen merken het heus niet meer. En wat "de mensen" zeggen, laat me steenkoud. Alleen de chrysantenverkopers wrijven zich in de handen.
                              Betekent dit dat ik een gevoelloos en respectloos individu ben? Ik denk het niet. Mijn dierbare overledenen gedenk ik echt wel. Maar daarvoor heb ik al die commerciële en religieuze poespas niet nodig.
                              Ben het hiermee eens.
                              Je kan ook een burgerlijke begrafenis krijgen zonder poespas....

                              De vraag heb ik al eerder gesteld: het ontstaan dus, het prille begin.
                              Toen nu toe kennen we de theorie van de Big Bang.
                              Het gaat dus over een grote massa die uit elkaar is gespat.

                              Maar.... waar kwam die grote massa vandaan?

                              Is de ruimte dan het absolute?
                              Heeft de ruimte ook zijn grenzen?
                              En wat zou daar dan achter liggen?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X