Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de grote john cash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de grote john cash

    In de jaren 70 (ja zo oud ben ik al wel ) had ik eens de lp 'Live at San Quentin' gekocht en die viel geweldig mee.
    Voor het overig vond ik hem een typische redneck, country zanger tot ik de film 'I walk the line' heb gezien.
    Toen heb ik mijn mening wel moeten herzien.
    Enkele dagen geleden heb ik 2 van zijn laatste 5 cd's ontleend in de bib. (the american reeks) nl. Solitary Man en A hundred highways.
    Dit is zonder meer van het strafste dat ik ooit heb gehoord. Hoe die man zich kon inleven in een lied is fenomenaal.
    Je wordt er niet bepaald vrolijk van maar als je wilt dat muziek je raakt, look no further.
    A hundred highways werd dan nog postuum uitgebracht, zodat je ervan kan uitgaan dat hij die songs bracht met de gedachte in het achterhoofd dat dit echt zijn zwanenzang was (hij was immers al een hele tijd zwaar ziek).
    Je hoort in bepaalde nummers ook dat hij het echt zwaar heeft. Dit maakt het allemaal nog veel ontroerender. Op andere klinkt hij dan weer echt krachtig, alsof hij nog eens een een opgeheven vinger naar de wereld uitsteekt.
    Respect John, we missen je.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

  • #2
    Re: de grote john cash

    jaja the man in black is goed ik heb er 3cd's van.
    hoewel ik de jaren 70 nooit heb meegemaakt, ik ben van '82. geweldige teksten en muziek.
    11-300mm
    jeff heylen

    Comment


    • #3
      Re: de grote john cash

      oir
      oir2
      oir3
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: de grote john cash

        Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht
        jaja the man in black is goed ik heb er 3cd's van.
        hoewel ik de jaren 70 nooit heb meegemaakt, ik ben van '82. geweldige teksten en muziek.

        Ik ben grote fan van hem, heb zelf mijn hondje naar hem vernoemd apropo ik heb er 32 cd 's op het moment


        Maar als aanrader zou ik zeker ook eens kijken naar de Highwayman
        Zijn Johnny Cash, Kris Kristofferson, Willy Nelson en Waylon Jennings
        Zijn 3 cd's van uitgebracht en ook deze mag je niet missen Storytellers is Johnny C. samen met Willy N

        Echt goed, zoals ik al melde ben fan van de outlaws van de country muziek
        Niet dat ik het moderne afkeur maar die oudjes met hun ruwe stem zijn echt de MAX

        Comment


        • #5
          Re: de grote john cash

          Hey juppekes

          Die naam zei me eigenlijk niet direct iets

          Dus dan maar eens de zoekfuctie Google gebruikt

          Maar moet het eigenlijk niet Johnny Cash zijn

          Van die Johnny heb ik eens wat muziek beluisterd, en daar ken ik er toch veel van
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: de grote john cash

            Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht


            Maar moet het eigenlijk niet Johnny Cash zijn
            Johnny Cash was inderdaad zijn artiestennaam. Hij is geboren als John Cash.
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

            Comment


            • #7
              Re: de grote john cash

              Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
              Johnny Cash was inderdaad zijn artiestennaam. Hij is geboren als John Cash.
              Als J.R. Cash, moest direct denken aan Dallas de serie

              Even dit nog een leuke van youtube
              Chicken in Black

              Comment

              Working...
              X