Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom / why ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waarom / why ?

    Misschien nutteloos om hierover een topic te beginnen, maar mag ik de posters vragen om even na te denken waarom ze perse een Engelstalige titel (soms inclusief spelfouten) verzinnen bij hun foto's, op een Nederlandstalig forum.
    Er is volgens mij geen goede reden te verzinnen.
    Een duidelijke Nederlandstalige titel klinkt zoveel beter in onze oren, niet?
    Recente voorbeelden van hoe het volgens mij niet moet:

    uit de beginnershoek:
    Mechelen by night
    american muscle
    nature
    dreaming of ...
    Antwerp by night
    flowers at night
    industrie by night

    uit showcase mensen en modellen:
    Waiting for him!
    Davina, natural beauty!
    Sexy summer glasses
    weird
    The eyes of Joyce
    Veronica a new star
    fashion
    sliding down

  • #2
    Re: waarom / why ?

    Who cares
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: waarom / why ?

      Hey juppekes

      Ik ben blij dat ik daar niet bij hoor

      Ik heb net eens gekeken en ik heb hier al 588 topics gestart en bij mijn weten waren dit allemaal Nederlandstalige titels
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: waarom / why ?

        Krijg ik groen haar van.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: waarom / why ?

          oud nieuws hoor, kijk eens hier:
          heb ook zo'n lijstje.

          waarom worden de titels steeds vaker in het Engels aangekondigd, wat is er mis met Nederlands!!!!. tijdje terug is BD juist over gegaan om het meeste in het Nederlands om te zetten. grt,bouk.

          grt,bouk.
          Last edited by bouk; 31 oktober 2009, 19:56. Reden: ,;.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: waarom / why ?

            Misschien omdat de wereld niet ophoudt aan onze landsgrenzen
            Kijken jullie dan nooit naar buitenlandse fotosites? Wel buitenlanders kijken dan misschien ook eens (méér) op BD...

            Comment


            • #7
              Re: waarom / why ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              maar mag ik de posters vragen om even na te denken waarom ze perse een Engelstalige titel (soms inclusief spelfouten) verzinnen bij hun foto's, op een Nederlandstalig forum.
              Er is volgens mij geen goede reden te verzinnen.
              Gewoon omdat het mooier klinkt zeker. Je hebt toch ook gekozen voor de "nickname" (bijnaam, schuilnaam) van "Control-Z" en niet voor "Controle-Z".
              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

              Comment


              • #8
                Re: waarom / why ?

                Je hebt toch ook gekozen voor de "nickname" (bijnaam, schuilnaam) van "Control-Z" en niet voor "Controle-Z".
                toegegeven, daar heb je me liggen.
                maar de titels van mijn foto's zijn gelukkig in mooi en eenvoudig Nederlands.

                Comment


                • #9
                  Re: waarom / why ?

                  Kijken jullie dan nooit naar buitenlandse fotosites? Wel buitenlanders kijken dan misschien ook eens (méér) op BD...
                  Ja, en dan wordt ik logischerwijze en terecht geconfronteerd met die mensen hun taal, of dat nu Engels of Spaans of Portugees is enz.
                  Dus lijkt het me logisch, als een buitenlandse bezoeker onze site bezoekt, dat deze met onze taal wordt geconfronteerd.
                  Of vind je dan de dominantie van de Engelse taal en de teloorgang van kleine talen een goede zaak?
                  Dat is de zekerste weg naar taalarmoede.

                  Comment


                  • #10
                    Re: waarom / why ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    Ja, en dan wordt ik logischerwijze en terecht geconfronteerd met die mensen hun taal, of dat nu Engels of Spaans of Portugees is enz.
                    Dus lijkt het me logisch, als een buitenlandse bezoeker onze site bezoekt, dat deze met onze taal wordt geconfronteerd.
                    Of vind je dan de dominantie van de Engelse taal en de teloorgang van kleine talen een goede zaak?
                    Dat is de zekerste weg naar taalarmoede.
                    Nee hoor, zéker niet!
                    Ik hou van mijn taal, en nog méér van mijn dialect. Die mag niet verloren gaan.
                    Maar hoe je het ook draait of keert: Engels is internationaal!
                    En volgens mij ben jij even gelukkig als ik als je bvb in Cyprus van het vliegtuig stapt, en je bent dringend op zoek naar ΤΟΥΑΛΕΤΑ, dat je dan ook een bordje in het engels ziet en niet alléén in het ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

                    Comment


                    • #11
                      Re: waarom / why ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      toegegeven, daar heb je me liggen.
                      maar de titels van mijn foto's zijn gelukkig in mooi en eenvoudig Nederlands.
                      Eens gaan kijken en moet toegeven dat je titels kort en goed zijn.
                      Ook eens de "engelstalige titels" op BD overlopen (ik heb daar eigelijk nog nooit op gelet), en alhoewel ik eigenlijk niets heb tegen een mooie engeltalige titel zitten er toch bij die mij even doen lachen en eigenlijk mooier in het nederlands hadden geweest.
                      Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: waarom / why ?

                        Ik maak me niet zo druk of het nu in de engelse taal geschreven wordt, dan wel in de nederlandse taal.
                        Feit is wel dat ik titels in het nederlands nu net iets krachtiger klinken vind als het hem over fotografie of andere (digitale) kunst. In het engels klinkt het zo 'gewoontjes'. Het lijkt soms wel één of ander schuiltaaltje. Natuurlijk is het helemaal jammer als er van die typische taalfouten in staan.
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment


                        • #13
                          Re: waarom / why ?

                          Volgens mij is het belgiumdigital.com.
                          Dat is toch ook engels, anders was het www.belgiëdigitaal.be ??
                          Er zijn meer internationale kijkers dan jij denkt. Bijvoorbeeld from the netherlands
                          Website : www.alextimmermans.com
                          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                          Comment


                          • #14
                            Re: waarom / why ?

                            Gelijk heb je Control-Z.
                            Als het Frans is wordt er gesteigerd, maar voor het Engels gaat men meteen op zijn rug liggen.
                            Het ergste is dan nog dat het in veel gevallen Engels is met haar op.
                            En kom niet af met de dooddoener dat het in het Engles beter klinkt. In het Italiaans klinkt het waarschijnlijk nog veel beter.
                            Ik ben geen geen Anglofoob, verre van (van opleiding vertaler tolk specialiteit Engels), maar ik vind het gewoon ergerlijk dat men zo makkelijk terugvalt op een taal die al zo dominant is en dan nog in veel gevallen er een potje van maakt.
                            Dus, wat is met er mis met je moers taal ?
                            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                            Comment


                            • #15
                              Re: waarom / why ?

                              Drie vierde van de macro-verdieping zit aan de paddo's. 't Is dus geen wonder als ze daar vreemde taaltjes beginnen te brabbelen.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X