Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"echte" HD op televisie...wanneer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "echte" HD op televisie...wanneer?

    iemand een idee wanneer we échte HD mogen verwachten via de kabel?
    maw: wanneer zal de échte HD-technologie worden toegepast, zodat de eigenaars van een HD-tv écht kunnen genieten?
    met "echt" bedoel ik 1080p, en dus geen 720, of in het allerbeste geval 1080(i).

    Dré
    Last edited by dréten; 31 oktober 2009, 18:54.

  • #2
    Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

    http://www.bbc.co.uk/bbchd/
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #3
      Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      :

      Comment


      • #4
        Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        iemand een idee wanneer we échte HD mogen verwachten via de kabel?
        maw: wanneer zal de échte HD-technologie worden toegepast, zodat de eigenaars van een HD-tv écht kunnen genieten?
        met "echt" bedoel ik 1080p, en dus geen 720, of in het allerbeste geval 1080(i).

        Dré
        Geen Full HD op televisie....
        Televisieuitzendingen in de Full HD-standaard worden nog niet uitgezonden, en zullen er
        ook niet snel komen. Als HD-standaard heeft Europa immers gekozen voor 720p.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Geen Full HD op televisie....
          Televisieuitzendingen in de Full HD-standaard worden nog niet uitgezonden, en zullen er
          ook niet snel komen. Als HD-standaard heeft Europa immers gekozen voor 720p.
          dat verhaal heb ik ooit ook al eens gehoord, maar hoe verklaren we dan wat hieronder staat (1080/25Hz).
          foto van mijn TV-scherm, op 31 oktober om 21:30h

          Comment


          • #6
            Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            dat verhaal heb ik ooit ook al eens gehoord, maar hoe verklaren we dan wat hieronder staat (1080/25Hz).
            foto van mijn TV-scherm, op 31 oktober om 21:30h
            Kan zijn dat u tv zo staat afgesteld.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

              bandbreedte hé
              HD ready 720 P heeft ongeveer 3 Mb bandbreedte nodig
              Full HD 1080 P tussen de 25 en 70 Mb met de huidige compressie techniek, je moet er rekening mee houden dat als je wil kijken en opnemen 2x deze band breedte nodig hebt dus nog even wachten.
              I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

              Comment


              • #8
                Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Kan zijn dat u tv zo staat afgesteld.
                van afstelling is hier geen sprake hoor, Theokus, die info is variabel al naar gelang de uitzending. Soms staat er ook: 576/25Hz, of 720/25Hz, of 720/50Hz.... Volgens mij wordt die waarde door de ontvanger uitgelezen.
                En PS: dit zijn de enige twee programma's (éénHD en Ketnet/Canvas HD) die ik ontvang dankzij de ingebouwde digitale ontvanger, de andere zijn een aantal maanden geleden gecodeerd geworden door Telenet.
                Last edited by dréten; 31 oktober 2009, 21:41.

                Comment


                • #9
                  Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

                  Eurosport heeft toch ook sommige programma's in HD.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    Eurosport heeft toch ook sommige programma's in HD.
                    grt,bouk.
                    Dat denk je maar hoor! Al eens echt HD bekeken? Vergelijk eens wat jij ziet op eurosport met de beeldkwaliteit van een Blue Ray film, zijn naam waardig.
                    We worden voorlopig nog steeds bedot door de providers...ze zéggen dat we HD in huis halen, maar eigenlijk blijft het wat verbeterd normaal beeld.

                    Comment


                    • #11
                      Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Dat denk je maar hoor! Al eens echt HD bekeken? Vergelijk eens wat jij ziet op eurosport met de beeldkwaliteit van een Blue Ray film, zijn naam waardig.
                      We worden voorlopig nog steeds bedot door de providers...ze zéggen dat we HD in huis halen, maar eigenlijk blijft het wat verbeterd normaal beeld.
                      Klopt. Echte HD kan je enkel zien met deze Blue Ray.

                      720p is ook beter om bijv. sport te bekijken, dus bewegende beelden.
                      Dit heeft te maken met de beeldopbouw.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Dat denk je maar hoor! Al eens echt HD bekeken? Vergelijk eens wat jij ziet op eurosport met de beeldkwaliteit van een Blue Ray film, zijn naam waardig.
                        We worden voorlopig nog steeds bedot door de providers...ze zéggen dat we HD in huis halen, maar eigenlijk blijft het wat verbeterd normaal beeld.
                        ach ja, ik ben meer dan tevreden met het beeld van telenet digitale HD televisie op mn plasmaatje
                        tis alleszins al beter dan niet HD

                        wat ik me wel afvraag is waarom ik op mn HD digicorder 1080i heb geselecteerd? is dit dan gezever en in feite 720p?
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          ach ja, ik ben meer dan tevreden met het beeld van telenet digitale HD televisie op mn plasmaatje
                          tis alleszins al beter dan niet HD

                          wat ik me wel afvraag is waarom ik op mn HD digicorder 1080i heb geselecteerd? is dit dan gezever en in feite 720p?
                          Omdat Matthias denkt hierdoor het beste beeld te zien te krijgen
                          Maar wat is nu het verschil tussen 1080i en 720p?
                          Wanneer we naar de cijfers kijken lijkt 1080i beter dan 720p.
                          In de praktijk is het echter een ander verhaal. Bij 720p worden 50 volle beelden per seconde aangeboden en is
                          er geen bewegingsonscherpte door de progressieve opbouw van de beeldlijnen.
                          Bij 1080i worden slechts 25 beelden per seconde opgebouwd, en worden de beeldlijnen wisselend opgebouwd.
                          Dat veroorzaakt bewegingsonscherpte.
                          Ondanks dat 1080i meer beeldpunten bevat (1920 t.o.v. 1280 bij 720p) gaat het hier wel om beeldpunten in stilstaande beelden.
                          Bij bewegende beelden is het aantal beeldpunten dat wordt afgeleverd per seconde van belang voor de uiteindelijke kwaliteit.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            er geen bewegingsonscherpte door de progressieve opbouw van de beeldlijnen.
                            Bij 1080i worden slechts 25 beelden per seconde opgebouwd, en worden de beeldlijnen wisselend opgebouwd.
                            Dat veroorzaakt bewegingsonscherpte.
                            juist juist, interlaced en progressief
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: "echte" HD op televisie...wanneer?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              juist juist, interlaced en progressief
                              Mijn iNDI digibox heb ik op 720P staan Matthias.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X